• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3
رحیمی‌انارکی در نشست خبری به مناسبت ایام مبارکه دهه فجر بیان کرد:

افزایش 3 درصدی حجم پرداخت تسهیلات نقد در بخش مسکن و ساختمان طی سال جاری

  • کد خبر : 4952
  • 18 بهمن 1396 - 0:24
افزایش 3 درصدی حجم پرداخت تسهیلات نقد در بخش مسکن و ساختمان طی سال جاری

مدیرعامل بانک مسکن گفت: ‌نرخ سود اوراق مسکن در حال حاضر 17.5 درصد است که با پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی نرخ سود این اوراق از این هفته 1.5 درصد کاهش یافت.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی– حوزه بانک پول بانک، نخستین نشست خبری ابوالقاسم رحیمی‌انارکی، مدیرعامل بانک مسکن، به مناسبت ایام مبارکه دهه فجر، صبح امروز سه شنبه 17 بهمن ماه 96، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در محل ساختمان مرکزی بانک مسکن واقع در خیابان فردوسی برگزار شد.

     

    ابوالقاسم رحیمی‌انارکی، مدیرعامل بانک مسکن

    ابوالقاسم رحیمی‌انارکی، مدیرعامل بانک مسکن، در ابتدای این نشست خبری گفت: در هیأت مدیره بانک مسکن مصوب شد سود تسهیلات از محل اوراق حق تقدم در بافت فرسوده 1.5 درصد کاهش یابد.

    وی تصریح کرد: ‌نرخ سود اوراق مسکن در حال حاضر 17.5 درصد است  که با پیشنهاد بانک مسکن به بانک مرکزی نرخ سود این اوراق از این هفته 1.5 درصد کاهش یافت.

    مدیرعامل بانک مسکن، پیرامون اینکه نرخ سود اوراق مسکن در بافت فرسوده کاهش یافته و دوره بازپرداخت اقساط نیز بالا رفته است، آیا پیشنهادی که چند ماه پیش وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش مدت بازپرداخت وام 80 میلیونی مطرح کرد نیز پیگیری ومورد موافقت قرار خواهد گرفت، گفت: در مورد سایر ابزارهای بانک منابع و مصارف پس‌انداز مسکن مهم است، با هر عاملی که موجب شود بازگشت منابع به تأخیر بیفتد این مدل تغییر می‌کند پس باید راهکارهای کسری منابع لحاظ شود.

    رحیمی انارکی افزود: اگر منابع آن پیش ‌بینی شود از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

    مدیرعامل بانک مسکن، در ادامه در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مسکن در مسکن مهر عنوان می شود، گفت: منابع حاصل از بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از سوی تسهیلات گیرندگان تا سال 1405 تعیین تکلیف شده است، به این معنا که از محل پرداخت اقساط به بانک مسکن ، منابع لازم برای افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن مهر به 40 میلیون تومان و همچنین منابع لازم برای تعادل بخشی به منابع و مصارف صندوق یکم قرار است تامین شود.

    رحیمی انارکی، پیرامون تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مسکن در مسکن مهر در چه مرحله ای است، اظهار داشت: این موضوع در حال حاضر در کمیسیون اقتصاد مطرح شده است و قرار است این تحقیق و تفحص در اختیار کمیسیون عمران مجلس قرار بگیرد.

    وی از افزایش 3 درصدی حجم پرداخت تسهیلات نقد در بخش مسکن و ساختمان طی سال جاری خبر داد و گفت: بانک مسکن از ابتدای سال جاری تا 12 بهمن، رقمی معادل 13 هزار و 400 میلیارد تومان انواع تسهیلات مسکن به متقاضیان ساخت و خرید و تعمیر خانه پرداخت کرده است.

    وی درباره ورشکستگی صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: این موضوع صحت ندارد و منابع و مصارف صندوق همچنان از تعادل لازم برخوردار است؛ اما با توجه به استقبال خانه اولی ها از سپرده گذاری در این صندوق که بیش از گنجایش صندوق به لحاظ پرداخت سالانه است، پیشنهاد داده ایم از محل صندوق توسعه ملی منابع کمکی به شکل ریالی در صندوق پس انداز مسکن یکم سپرده گذاری شود.

    رحیمی انارکی اعلام کرد: در حال حاضر بهای تمام شده ی پول در بانک مسکن، 17 درصد است و همچنین قیمت تمام شده منابع و سپرده ها نیز به کمتر از 13 درصد رسیده است که این ارقام نشان می دهد در حال حاضر تامین منابع و پول نقد برای پرداخت تسهیلات در بانک مسکن با کمترین هزینه نسبت به سایر بانک ها انجام می شود.

    وی تصریح کرد: این دستاورد در شرایطی در بانک مسکن رقم خورده است که ، این بانک نه در سال گذشته و نه در سال جاری هرگز وارد مسابقه ی مخرب افزایش نرخ سود سپرده های بانکی بیش از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نشد.

    رحیمی انارکی گفت: بانک مسکن از ابتدای سال 96 تا 12 بهمن سال جاری ، 13 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات نقد به متقاضیان و فعالان بخش مسکن پرداخت کرد و در ادامه ی سیاست انبساطی پرداخت تسهیلات مسکن که از سال 95 آن را به اجرا درآورده بود، در سال جاری این اقدام بانک مسکن باعث شد، بخش مسکن از رکود خارج شود.

    وی در ادامه گفت: کل تسهیلات پرداختی با احتساب مبالغ فروش اقساطی تا پایان امسال به 18 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند که در این صورت 5 درصد بیش از سال گذشته خواهد بود.

    مدیرعامل بانک مسکن، درباره ی سیاست مالی بانک در مواجه با بخش مسکن، گفت: سال گذشته سیاست تقویت بخش عرضه را در دستور کار قرار دادیم که نتیجه ی آن پرداخت 140 هزار فقره تسهیلات ساخت به فعالان ساختمانی بود. اما امسال عمده ی تسهیلات پرداختی در حوزه ی خرید مسکن با اولویت زوجین، خانه اولی ها و ساکنان بافت فرسوده و همچنین ایجاد فرصت برای استفاده از سبد متنوع تسهیلات بانک مسکن بود.

    رحیمی انارکی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا 12 بهمن ، 146 هزار فقره تسهیلات خرید مسکن توسط بانک پرداخت شد و تا پایان سال این عدد به 170 هزار فقره می رسد. تعداد تسهیلات خرید مسکن پرداختی در سال جاری ، 33 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد. همچنین به لحاظ مبلغ تسهیلات پرداختی خرید مسکن نیز رشد 55 درصدی در سال جاری اتفاق افتاده است.

    وی گفت: بانک مسکن در مدت مشابه مورد گزارش، 62 هزار فقره تسهیلات ساخت نیز پرداخت کرده است. بانک مسکن از ابتدای امسال تا پایان 12 بهمن ، در مجموع 410 هزار فقره انواع تسهیلات مسکن ( ساخت، خرید و تعمیرات) پرداخت کرده است.

     

    مدیرعامل بانک مسکن، در پایان سخنان خود، پیرامون عملکرد صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: تا کنون 363 هزار فقره افتتاح حساب در این صندوق انجام شده است که 291 فقره ی آن حساب زنده و فعال است. در صندوق پس انداز مسکن یکم ، مانده ی سپرده ها تا کنون 6 هزار میلیارد تومان برآورد می شود که تا کنون 34 هزار و 300 فقره تسهیلات خرید مسکن از این صندوق پرداخت شده است که 10 هزار فقره ی آن به زوجین داده شده است.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=4952

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم