• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

افزایش مستمری مددجویان به ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

  • کد خبر : 343252
  • 21 فروردین 1403 - 16:40
افزایش مستمری مددجویان به ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌های مددجویان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد سعید زارع زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد، اعلام کرد که مستمری‌های مددجویان در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۳۰ درصدی پرداخت می‌شود. زارع زاده در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت که مستمری‌ها جز از یارانه‌ها به مردم پرداخت می‌شود و با مساعدت دولت و […]

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌های مددجویان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

    سعید زارع زاده، معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد، اعلام کرد که مستمری‌های مددجویان در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۳۰ درصدی پرداخت می‌شود.

    زارع زاده در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت که مستمری‌ها جز از یارانه‌ها به مردم پرداخت می‌شود و با مساعدت دولت و مجلس، در سال جاری این مستمری‌ها با افزایش ۳۰ درصدی به مددجویان پرداخت می‌شود.

    وی افزود که افزایش مستمری‌ها در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۴۰ درصدی و در سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۰ درصدی صورت گرفته بود و در مجموع، در سال جاری نسبت به ابتدای دولت، مستمری‌ها ۱۸۶ درصد افزایش یافته است که این رقم از نرخ تورم بالاتر بوده است.

    معاون برنامه‌ریزی و بودجه کمیته امداد، جزئیات پرداخت مستمری‌ها را نیز تشریح کرد و اظهار کرد که خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

    او همچنین به تقدم کمک به محرومان اشاره کرد و اظهار کرد که مستمری‌ها از اسفندماه بیستم هرماه به حساب مددجویان واریز می‌شود.

    افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ به تصویب رسیده است.

    افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳

    با افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌های مددجویان در سال ۱۴۰۳، مبالغی مشخص برای هر نفر و هر خانوار تعیین شده است. به طوری که:

    – هر مددجوی بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۸۱۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

    – خانواده‌های دو نفره نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، و خانواده‌های پنج نفره حدوداً ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

    واریزی‌های این مستمری‌ها از فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

    همچنین، مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشته است که در سه سال اخیر، مستمری‌های مددجویان با توجه ویژه دولت و مجلس افزایش یافته است. اکنون ۹۶ درصد مددجویان در پنج دهک پایین قرار دارند و افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌ها برای سال ۱۴۰۳ تصویب شده است.

    در حوزه کمک به پرداخت اجاره و ودیعه مسکن نیز، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

    همچنین، ماهانه کارت حمایتی ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده که دچار سوءتغذیه هستند، به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان شارژ می‌شود.

    آخرین اخبار واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

    مدیرکل بهزیستی استان ایلام، حسین نورعلیوند، اعلام کرد که کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی برای خانواده‌های دارای حداقل دو معلول به بالا، دو برابر شده است. این افزایش بهبودی در شاخص خدمات دولت سیزدهم نیز نشان داده شده است.

    از سوی دیگر، سقف پرداخت بیمه بازنشستگی مددجویان و معلولان برای اولین بار در استان ایلام تعیین شده است.

    همچنین، حق پرستاری و حق نگهداری در منزل برای معلولان و بیماران ضایعه نخاعی فراهم شده است.

    مستمری جامعه هدف در سه مرحله افزایش یافته و مستمری برای تمامی خانوارهای مستحق پشتیبانی اجتماعی و توانبخشی ارائه شده است.

    همچنین، برای ۲۹ هزار مددجوی بهزیستی طرحی در نظر گرفته شده که آن‌ها از تعرفه‌های آب، برق و گاز معاف خواهند شد.

    طبق آخرین اطلاعات، در صورت اعتباردهی مناسب، مستمری‌های عیدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در اسفند ماه پرداخت خواهد شد.

    محمدعلی اله دادی، در آیین افتتاح گروه همیار زنان سرپرست خانوار موسسه همیار زنان سرپرست خانوار نبی اکرم تیمره خمین، بیان کرد که یکی از اهداف اصلی بهزیستی، توانمندسازی خانواده‌های مستحق و کمک به استقلال اقتصادی مددجویان است.

    معاون امور سلامت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، گفت که گروه همیار یک گروه از زنان سرپرست خانوار است که نیازمند حمایت سازمان هستند. این گروه‌ها به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و استفاده از قابلیت‌های گروهی برای توانمندسازی خود، فعالیت می‌کنند.

    هدف از تشکیل این گروه‌ها کاهش نیاز به حمایت‌های مستمر سازمان، کاهش وابستگی جامعه هدف، افزایش خودکفایی اقتصادی، روانی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار و ارتقای سطح آموزش و مهارت‌های آنان است.

    این گروه‌ها از پنج تا هفت نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار تشکیل شده و تحت نظارت مرکز مثبت زندگی ۶۸۵۹ فعالیت می‌کنند.

    هدف‌گذاری بهزیستی استان مرکزی شامل ترویج مهارت‌آموزی بین جامعه هدف و خانواده‌های تحت پوشش است. مهارت‌آموزی در زمینه صنایع دستی، یکی از موارد مهم و مورد تأکید این نهاد حمایتی است.

    این گروه همیار نبی اکرم(ص) در زمینه خیاطی فعالیت می‌کند و تاکنون از اعتبارات آماده‌سازی شغلی برای راه اندازی، به آن‌ها کمک شده است.

    سقف اعتبارات قابل پرداخت به گروه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است و پس از ابلاغ اعتبارات، پرداخت خواهد شد.

    افزایش مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۳:

    مسئولان اعلام کردند که مبلغ ۶۵ میلیون ریال برای ثبت گروه پرداخت شده است.
    مسئولان به ذکر این نکته پرداختند که تجهیزات فعلی این گروه شامل هفت دستگاه چرخ خیاطی است و برای گسترش فعالیت‌ها و به روز رسانی می‌بایستی تجهیزاتی مانند میز برش و چرخ خیاطی دیگر نیز تهیه شود.

    همچنین، معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد اعلام کرد که تسهیلات بانکی اشتغالزایی در سال ۱۴۰۲ به ۳۵ همت افزایش یافته است.

    در این باره، حسین فتاحی اظهار کرد که تعامل با نمایندگان مجلس می‌تواند به تصویب قوانینی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مددجویان منجر شود.

    وی همچنین به اهمیت قوانین حمایتی برای رفاه محرومان پس از انقلاب اشاره کرد، که شامل معافیت‌های مالیاتی، دادرسی و ارزش افزوده می‌شود.

    فتاحی اظهار کرد که ما در مجلس یازدهم تعاملات خوبی داشته‌ایم و در ابتدای این دوره، مقام معظم رهبری تاکید کردند که مجلس باید به اقشار ضعیف جامعه توجه کند و برخی از مشکلات را برطرف کند. او اعلام کرد که بخشی از این دغدغه‌ها با توجه به گزارشات موجود رفع شده و بخش دیگر با تعاملاتی که با مجلس داشته‌ایم، در آینده رفع خواهد شد. این تعاملات بین مجلس و نمایندگان نزدیک‌تر شدن ما به یکدیگر را تسریع داد.

    او ادامه داد و گفت که حضور موثر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه کمک کرده است که به راحتی با مشکلات مردم آشنا شوند.

    در مورد مسائل حقوقی و مالیاتی، فتاحی اظهار کرد که در قانون ارزش افزوده لحاظ شده است که بخشی از مالیات دریافتی باید به محرومان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی عودت داده شود. اما به دلیل تاخیر در اجرای این آیین نامه در دولت، هنوز به طور کامل اعمال نشده است.

    وی همچنین به توسعه تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و گفت که این تسهیلات در سال ۱۴۰۲ به ۳۵ همت افزایش یافته است و در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز به همین میزان تعیین شده است.

    درباره مسائل حمایتی و معیشتی، فتاحی اظهار کرد که در مجلس یازدهم بحث مسکن محرومان مطرح شده و مبالغ خوبی برای کمیته امداد و بهزیستی پیش‌بینی شده است. وی همچنین اشاره کرد که میزان مستمری مددجویان نیز به نحو قابل توجهی افزایش یافته است و احتمالاً در سال ۱۴۰۳ به یک میلیون تومان می‌رسد.

    فتاحی به دو قانونی که در دستور کار مجلس قرار داشته اشاره کرد و گفت که در آنها بحث ایجاد اشتغال و تأمین مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مورد بحث قرار گرفته است.

    معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد اظهار کرد که در ماده ۳۱ بند الحاقی ۲ از برنامه هفتم توسعه، به کمیته امداد و بهزیستی داده شده که با هدف توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای افراد تحت پوشش و افراد کم درآمد جامعه، در طرح‌های اشتغال خرد و خانگی با رویکرد زنجیره‌های تولیدی و تعیین سهم در رشد تولید ملی، فعالیت کنند. او افزود که دولت نیز موظف است تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های خیرین و نهادهای عمومی را در اختیار کمیته امداد قرار دهد.

    وی ادامه داد و اشاره کرد که در برنامه هفتم توسعه، تعرفه مشترکان آب، برق و گاز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، رایگان اعلام شده است و این مددجویان از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب معاف شده‌اند.

    همچنین، فتاحی اظهار کرد که در بودجه ۱۴۰۳ تسهیلات اشتغال ۳۵ همت برای کمیته امداد در نظر گرفته شده و معافیت‌هایی مانند معافیت از پرداخت حق بیمه صندوق بیمه همگانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و وام‌های رفاه دانشجویی برای افراد مورد حمایت پرداخت خواهد شد.

    وی همچنین اعلام کرد که در سال آینده، مستمری مددجویان به نسبت ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و این مصوبات در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و منتظر تایید شورای نگهبان برای ابلاغ به عنوان قانون هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343252

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم