• امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

اعلام سهم حق بیمه تامین اجتماعی کارگران برای سال جاری

  • کد خبر : 343811
  • 09 اردیبهشت 1403 - 13:11
اعلام سهم حق بیمه تامین اجتماعی کارگران برای سال جاری

سهم حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران برای سال ۱۴۰۳ مشخص شد: ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان به نقل از منیبان، حق بیمه کارگران براساس حداقل دستمزد آن‌ها محاسبه می‌شود، که برابر با ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. از اسفند ۱۴۰۲، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹میلیون‌و۳۲۲هزار تومان تعیین شده […]

  • سهم حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران برای سال ۱۴۰۳ مشخص شد: ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان

    به نقل از منیبان، حق بیمه کارگران براساس حداقل دستمزد آن‌ها محاسبه می‌شود، که برابر با ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. از اسفند ۱۴۰۲، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹میلیون‌و۳۲۲هزار تومان تعیین شده است.

    بنابراین، حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود. این مبلغ شامل ۷ درصد حق بیمه کارگران است که از حقوق و مزایای ماهانه آن‌ها کسر شده و ۲۳ درصد حق بیمه کارفرما که به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

    همچنین، حق بیمه پایه کارگران، ۷ درصد از حداقل دستمزد آن‌ها یعنی معادل ۶۵۲هزارو۵۴۰ هزار تومان است. حق بیمه بیکاری و حوادث ناشی از کار نیز به ترتیب یک درصد و دو درصد از حداقل دستمزد را تشکیل می‌دهند.

    با توجه به ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود، که از این میزان ۲۳ درصد بر عهده کارفرما و ۷ درصد بر عهده بیمه‌شده است. همچنین، طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان می‌باشد و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه‌شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده و به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

    این اطلاعات به همراه آگاهی از قوانین و حقوق مربوط به کارگران و کارفرمایان، می‌تواند به بهبود شرایط کاری و اجتماعی افراد کمک کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343811

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم