• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

اعتراض شهروندان به کاهش تعداد قطار های تهران به مراغه و بالعکس

  • کد خبر : 324745
  • 22 تیر 1402 - 22:54
اعتراض شهروندان به کاهش تعداد قطار های تهران به مراغه و بالعکس
کاهش سهمیه قطار های تهران به مراغه و سرگردانی مسافران شهرستان های جنوب آذربایجانشرقی با اعتراض شهروندان این منطقه روبرو شده است.
  • ایستگاه راه آهن مراغه یکی از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن در ایران به شمار می رود ، ایستگاه راه آهن مراغه در سال 1335 افتتاح شد و بسیاری از مسافران شهرستان های اطرف این شهر از جمله : مراغه ، بناب ، ملکان ، عجبشیر ، هشترود ، میاندوآب ، مهاباد از این ایستگاه برای سفر به تهران استفاده می کردند ، تعداد قطار های تهران به مراغه و بالعکس تا خرداد 1402 روزانه انجام می گرفت تا اینکه ایستگاه راه‌آهن خاوران تبریز افتتاح شد و سهمیه قطار های منطقه هم که از مراغه ، هشترود ، بناب ، عجبشیر عبور می کردند و تمامی مسافران مراغه و شهر های اطراف را به مقصد می رساندند کمتر شد ، قبل از افتتاح این ایستگاه ، روزانه قطار های زیادی از راه آهن مراغه به سمت تهران حرکت می کردند.

    کاهش سهمیه قطار های ایستگاه راه آهن مراغه

    با کاهش سهمیه قطار های ایستگاه راه آهن مراغه و نبود قطار های بیشتر برای شهر اورمیه و مهاباد و میاندوآب این موضوع باعث آواره شدن مسافران شهرستان های مراغه ، بناب ، ملکان ، عجبشیر ، هشترود ، میاندوآب و مهاباد شده است .

    طبق تحقیقاتی که انجام شد قطار تهران به مراغه و شهرستان های این مسیر فقط روز های فرد حرکت می کنند و مسافران در روز های زوج ازجمله 4 شنبه و شنبه اگر بخواهند به سمت تهران حرکت کنند با مشکل روبرو خواهند شد.

    بسیاری از شهروندان این شهرستان ها برای فعالیت های کاری در کلانشهر تهران مشغول هستند که بصورت هفتگی مجبور به مسافرت به شهرستان های خود هستند با تصمیماتی که در زمینه سهمیه بندی قطار های منطقه انجام شده باعث شده بسیاری از مسافران برای سفر های کاری خود به تهران با مشکل روبرو شوند .

    مشکل حاد جاده هشترود به مراغه و تصادفات مرگبار در این مسیر

    این نکته خالی از لطف نیست که این شهرستان ها مسیر جاده ای خطرناک هشترود به مراغه را دارند که سالانه ده ها نفر در این مسیر با تصادفات خطرناک جان خود را از دست می دهند. و با کاهش تعداد سهمیه قطار های تهران به مراغه و بالعکس باعث افزایش مرگ و میر در این مسیر خطرناک می باشد.

    وضعیت نامناسب محور مراغه به هشترود، به ویژه در نزدیکی منطقه نظرکهریزی، یکی از مهمترین علل تصادفات و فوت در این شهرستان است. متأسفانه در سال‌های گذشته، به دلیل بی‌توجهی برخی مسئولان، تعداد تصادفات در این محور افزایش یافته است. بنابراین، باید اقدامات لازم از سوی مسئولان مربوطه برای رفع این مشکل انجام شود.

    با آغاز فصل کاری جدید و برداشت سیب از باغات این شهرستان، میزان ترافیک خودروهای سنگین و باری و مسافری در این مسیر افزایش یافته است. در این میان، برخی بی‌توجهی‌های ترافیکی باعث افزایش تعداد تصادفات در محور مراغه به هشترود شده‌اند.

    اگر در عصر هنگام و بین ساعات 17 تا 21 در این محور تردد کنید، خواهید دید که ترافیک سنگینی به دلیل تردد زیاد خودروهای باری و مسافری در این مسیر ایجاد شده است. راه حل تنها برای رفع این مشکل، تکمیل اتوبان این مسیر است که چندین سال است نیمه‌تمام باقی مانده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=324745

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم