• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

استقبال گسترده رسانه ها از خبر «فروش املاک مازاد بانک ملی ایران » در هفته ای که گذشت

  • کد خبر : 10601
  • 16 شهریور 1397 - 22:17
استقبال گسترده رسانه ها از خبر «فروش املاک مازاد بانک ملی ایران » در هفته ای که گذشت

پول بانک: در هفته ای که گذشت، «پیشتازی بانک ملی ایران در خروج از بنگاه داری» و «کسب رتبه نخست فروش املاک مازاد در نظام بانکی» در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت.

  • پول بانک: در هفته ای که گذشت، «پیشتازی بانک ملی ایران در خروج از بنگاه داری» و «کسب رتبه نخست فروش املاک مازاد در نظام بانکی» در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت.

    پیشتازی بانک ملی ایران در خروج از بنگاه داری

    افزایش سرعت گردش پول، افزایش دارایی نقدی، افزایش قدرت تسهیلات دهی، خروج از مدیریت بخش های نامرتبط و تمرکز بر فعالیت بانکداری، تنها بخشی از نتایج فروش اموال مازاد و خروج از بنگاه داری است و از این روست که بانک ملی ایران تنها در پنج ماه نخست امسال بیش از دو هزار و 303 میلیارد ریال از سهام شرکت های زیر مجموعه و بیش از 891 میلیارد ریال از اموال تملیکی خود را واگذار کرده است.

     به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در سال های اخیر با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و بانک مرکزی مبنی بر کاهش بنگاه داری بانک ها، فروش شرکت ها و املاک مازاد ملکی و تملیکی مورد توجه ویژه بانک ملی ایران قرار گرفته، به طوری که این فرآیند همواره روندی صعودی طی کرده است.

    در پنج ماه ابتدای امسال 157 مورد از اموال تملیکی بانک از طریق مزایده، مذاکره و اقاله تعیین تکلیف شده است که ارزش ریالی آن به891 میلیارد و 343 میلیون ریال می رسد.

    این در حالی است که طی چهار سال گذشته نیز فروش املاک مازاد ملکی و تملیکی در اولویت های اصلی بانک قرار داشته و در این مدت تعداد 785 مورد از این املاک به فروش رفته است.

    همچنین طی سه سال 1394، 1395 و 1396 نیز تعداد 661 مورد از این املاک از طریق512 مزایده فروخته شده است که ارزش آن به پنج هزار و 609 میلیارد و 903 میلیون ریال می رسد.

    بانک ملی ایران در جهت کاهش بنگاه داری بانک ها همواره بر روان سازی مسیر واگذاری شرکت ها و املاک مازاد تاکید دارد، به طوری که تنها در سال جاری بیش از دو هزار و 303 میلیارد ریال از سهام شرکت های سرمایه گذاری توسعه ملی (وتوسم)، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)  از شرکت های زیرمجموعه بانک ملی ایران واگذار شده است.


    حسین زاده اعلام کرد: کسب رتبه نخست فروش املاک مازاد در نظام بانکی توسط بانک ملی ایران

    حسین زاده اعلام کرد: کسب رتبه نخست فروش املاک مازاد در نظام بانکی توسط بانک ملی ایران مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که این بانک در فروش اموال و املاک مازاد خود رتبه نخست نظام بانکی را دارد، گفت: بانک ملی ایران طی نه ماه گذشته، حدود دو هزار و 600 میلیارد تومان از شرکت ها و املاک مازاد خود را واگذار کرده است.

    دکتر محمد رضا حسین زاده در گفت و گو با خبر رادیو با بیان این که شرکت های بورسی تحت مدیریت بانک از طریق بورس واگذار می شوند، افزود: شرکت ها و املاک دیگر از طریق مزایده عمومی با اطلاع رسانی گسترده توسط آگهی فروخته می شوند.

    وی افزود: فروش املاک مازاد و بنگاه های در اختیار بانک، موضوعی نیست که تنها در اختیار بانک ما باشد، بلکه بانک به عنوان یک طرف معامله، املاک را به فروش می گذارد و باید خریدار نیز به این کار ترغیب شود.

    حسین زاده با بیان این که رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور محترم و دولت تدبیر و امید بر خروج بانک ها از بنگاه داری و فروش املاک مازاد تاکید دارند، گفت: عزم بانک ملی ایران برای اجرا کردن این دستورالعمل جزم است.

    مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار کرد: ما در حال مذاکره با خریداران هستیم، اما باید این را هم گفت که بسیاری از بنگاه ها به صورت قهری به بانک واگذار شده و این کار بابت بدهی دولت ها و یا بدهکاران حقیقی و حقوقی دیگر بوده است.

    به گفته حسین زاده، تنها بابت بدهی امیر منصور آریا، هشت شرکت از جمله گروه ملی فولاد به بانک ملی ایران واگذار شده است که اغلب آنها دچار مشکل تولید هستند.

    مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: نمی توان زمانی برای فروش کامل همه بنگاه های و املاک در اختیار اعلام کرد، چون طرف تقاضا نیز باید برای خریدن این اموال وجود داشته باشد، اما همه تلاش ما تسریع در این کار با شرط حفظ بیت المال و اموال بانک است.


    احیای گــروه ملی صنعتی فولاد ایران با کمک بانک ملّی ایران

    مدیرعامل گــروه ملی صنعتی فولاد ایران با تاکید بر این که تولید محصولات این بنگاه با دریافت مواد اولیه آغاز شده است، گفت: با از سرگیری تولید محصولات، گروه ملی صنعتی فولاد به روزهای اوج خود برمی گردد.

     کسری غفوری در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که این بنگاه اقتصادی پس از واگذاری به بانک ملی ایران به عنوان مطالبات ناشی از بدهی های گروه امیر منصور آریا با مشکلات متعددی مواجه شده بود، گفت: در دوره جدید مدیریت این بنگاه، با دستور مدیرعامل بانک ملی ایران نقاط بحرانی و چالش های اساسی فعالیت آن شناسایی شد.

    وی با تاکید بر این که بانک ملی ایران در دوره مدیریت دکتر حسین زاده با دقت مسائل گروه ملی صنعتی فولاد را رصد و به حل مشکلات آن اهتمام کرده است، اظهار کرد: پس از رایزنی های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل تامین مواد اولیه گروه ملی صنعتی فولاد از طریق فولاد خوزستان حل شده است.

    غفوری افزود: گــروه ملی صنعتی فولاد ایران روزانه دو هزار تن مواد اولیه دریافت و آن را به محصولات نهایی تبدیل می کند، در نتیجه عملا فعالیت مجدد این بنگاه بزرگ اقتصادی آغاز شده است.

    وی با اشاره به این که هیات مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش گروه ملی صنعتی فولاد ایران را نیز حل کرده اند، اظهار کرد: چهار ماه از حقوق کارگران و کارکنان این بنگاه نیز به تعویق افتاده بود که با همت بانک ملی ایران، دو ماه از این حقوق معوقه پرداخت شده است.

    به گفته غفوری، با شروع تولید در این بنگاه اقتصادی و از محل سود حاصل از فروش، به زودی همه مطالبات کارگران تسویه خواهد شد.


    اسناد و اوراق تجاری خود را پیش از موعد نقد کنید!

    نقدینگی فوری در شرایطی که اسناد و اوراق تجاری دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیاز هستند، می تواند یکی از مهم ترین چالش های فعالان اقتصادی باشد که بانک ملی ایران در قالب طرح خرید دین به این نیاز پاسخ داده است.

    طرح خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    پرداخت تسهیلات خرید دین بابت اسناد تجاری حاصل از فروش محصولات بنگاههای تولیدی تا سقف 70 درصد فروش سال گذشته بنگاه های تولیدی قابل پرداخت است و ملاک تعیین سقف پرداخت این تسهیلات در واحدهای اقتصادی غیرتولیدی نیز روند عملیات خرید و فروش با در نظرگرفتن حجم حساب ها و اسناد دریافتی اعم از تجاری یا غیرتجاری هر بنگاه در صورت های مالی حسابرسی شده و یا اظهارنامه های مالیاتی خواهد بود.

    خرید دین اسناد تجاری هم بر پایه روش ارزش فعلی اسناد با سررسید آتی صورت می گیرد و در محاسبات مربوط به سود، اصل تسهیلات ملاک عمل خواهد بود.

    همچنین در قرارداد میان مشتری و بانک، سررسید دین موضوع اسناد و اوراق تجاری نباید از یک سال تجاوز کند و پرداخت  تسهیلات خرید دین نسبت به اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت در قالب یک قرارداد امکان پذیر است.

    سود تسهیلات خرید دین هم با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

    بانک ملی ایران در راستای حمایت از فعالان اقتصادی در پنج ماه نخست امسال تعداد سه هزار و 600 فقره تسهیلات خرید دین پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به هشت هزار و 241 میلیارد ریال می رسد.

    مشتریان محترم برای بهره مندی از تسهیلات خرید دین می توانند به شبکه گسترده بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.


    برنامه ریزی برای توزیع متوازن کارتخوان های فروشگاهی بانک ملی ایران

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از برنامه ریزی برای توزیع متوازن دستگاه های کارتخوان فروشگاهی این بانک خبر داد.

     برات کریمی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که توزیع نامتوازن دستگاه های کارتخوان فروشگاهی باعث شده مشتریان هنگام مراجعه به فروشگاه ها با تعداد زیادی کارتخوان مواجه شوند، گفت: این در حالی است که کارکرد همه کارتخوان ها تقریبا یکسان است.

    وی افزود: اساسا کارتخوان فروشگاهی برای راحتی مشتری هنگام خرید نصب شده و تنوع آن سلیقه ای است.

    کریمی با بیان این که اطلاعات موجود نشان می دهد توزیع کارتخوان های فروشگاهی بانک ملی ایران باید متوازن شود، از برنامه ریزی برای عملیاتی کردن این اقدام خبر داد و گفت: تلاش ما این است که در نقاط پرتردد و دارای مصرف زیاد، کارتخوان های فروشگاهی بانک ملی ایران بیش از پیش مستقر شود.

    وی تاکید کرد: برنامه ما این است که کارتخوان های فروشگاهی بانک ملی ایران در همه نقاط کشور در دسترس باشد.


    #بیستابیست را در اینستاگرام جست و جو کنید

    اگر می خواهید شانس خود برای بردن میلیون ها تومان جایزه نقدی را امتحان کنید، #بیستابیست را در اینستاگرام جست و جو کنید.

    نخستین جشنواره ملی کارت آرزو ویژه کاربران کانون جوانه های بانک ملی ایران از 20  مرداد تا 20 مهر ماه با دو جایزه 200 میلیون ریالی برای دو نفر، واریز ماهانه 10 میلیون ریال به مدت یک سال برای 20 نفر و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال برای 200 نفر برقرار است.

    جشنواره «بیستابیست» با هدف افزایش توجه کودکان به موضوع بانکداری الکترونیک برای اعضای کانون جوانه های بانک ملی ایران طراحی شده است.

    در جشنواره «بیستابیست»، 222 نفر از کاربران کانون جوانه ها که در فاصله زمانی یاد شده حداقل پنج خرید با ملی کارت آرزوی خود انجام دهند، به قید قرعه برنده جایزه خواهند شد.

    کانون جوانه های بانک ملی ایران از سال 1392 با هدف آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی برای گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل شده است.

    این کانون در رویکرد جدید خود می کوشد با زبان داستان و تصویر، گروه های سنی کودک و نوجوان را با مباحث اقتصاد و بانکداری آشنا کند. اطلاعات بیشتر درباره کانون و جشنواره های آن در نشانی اینترنتی kids.bmi.ir قابل مشاهده است.


    برگزاری مراسم معارفه سرپرست اداره کل مدیریت و فروش اموال تملیکی و مازاد بانک ملی ایران

    برگزاری مراسم معارفه سرپرست اداره کل مدیریت و فروش اموال تملیکی و مازاد بانک ملی ایران با حضور معاون منابع انسانی و معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک ملی ایران و تنی چند از مسئولان ستادی ،مراسم معارفه سعید ستاری به عنوان سرپرست جدید اداره کل مدیریت و فروش اموال تملیکی و مازاد این بانک برگزار شد.


     در این مراسم از اقدامات آقای منصور نعمتی ریاست سابق این اداره تقدیر و تشکر گردید.


    پرداخت بیش از 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران به فعالان اقتصادی

    بانک ملی ایران با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی، در پنج ماه نخست امسال تعداد 37 هزار و 86 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 25 هزار و 894 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

    اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال در بخش های بازرگانی می توانند برای تامین نقدینگی و سرمایه مورد نیاز فعالیت تجاری خود به این بانک مراجعه و از تسهیلات مضاربه بهره مند شوند.

    در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری از سوی بانک تامین می شود.

    پرداخت تسهیلات در قالب عقد مضاربه، فرصت مناسبی را برای توسعه فعالیت های بخش بازرگانی فراهم می کند تا از این تسهیلات به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) بهره مند شوند.

    مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه است.


    معرفی سرپرست جدید اداره امور شعب استان کردستان بانک ملی ایران

    رئیس جدید اداره امور شعب استان کردستان بانک ملی ایران طی مراسمی معارفه و از زحمات رئیس پیشین این اداره تقدیر شد.

    در این مراسم که با حضور برات کریمی عضو هیات مدیره، حمید رضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، محمد رضایی رئیس اداره کل سرمایه انسانی و جمعی از مسئولان بانک ملی استان برگزار شد، علی اشرف یوسفی قیاسی به عنوان سرپرست جدید اداره امور شعب استان کردستان معرفی و از زحمات سیامک عباسی رئیس پیشین این اداره تقدیر شد.


    برگزاری مراسم معارفه سرپرست جدید اداره امور شعب استان ایلام بانک ملی ایران

    با حضور عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، مراسم معارفه سید رسول میرخلف به عنوان سرپرست جدید و تودیع علی اشرف یوسفی قیاسی رییس سابق اداره امور شعب استان ایلام این بانک برگزار شد.

    عضو هیات مدیره بانک در این مراسم که با حضور حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک  کشور، معاون استاندار ایلام و مسئولان استانی برگزار شد، به نقش ایلام در دوران دفاع مقدس و حفاظت از کشور اشاره کرد و گفت: باید از پایداری و مقاومت مردم قدردانی کرد.

    محمود شایان اظهار کرد: به فرموده امام خمینی (ره) با وحدت کلمه می توان از این مرحله خطیر عبور کرد تا دشمنان نظام نتوانند آسیبی به مملکت برسانند.

    وی با اشاره به وجود ذخایر غنی نفت و گاز در استان ایلام تاکید کرد: دستگاه های متولی می توانند با اتحاد و همدلی روند توسعه اقتصادی منطقه را تسریع بخشند. همچنین بانک های استان نیز باید جهت کاهش هزینه واحدهای تولیدی و صنعتی به سمت گسترش فعالیت ها در زمینه صدور ضمانتنامه ها و گشایش اعتبارات اسنادی سوق داده شوند.

    حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک نیز با بیان اینکه بانک ملی ایران در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: قطعا با همکاری و همراهی با دولت می توان به این مهم دست یافت.

    در این سفر شایان در ملاقات با استاندار ایلام، به تشریح نقش بانک ملی ایران در توسعه ایلام طی سال های گذشته پرداخت و استاندار ایلام  نیز با اهدای لوح تقدیر به رئیس سابق اداره امور شعب استان ، از عملکرد مجموعه بانک ملی ایران و نقش ارزنده و موثر آن تجلیل کرد.


    معارفه رئیس اداره امورشعب استان کهگیلویه و بویراحمد بانک ملی ایران

    با حضور عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، مراسم معارفه منصور دانش آموز سرپرست جدید و تودیع احداله امیری رئیس سابق اداره امور شعب استان کهگیلویه و بویراحمد این بانک برگزار شد.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در این مراسم که با حضور حبیب اله رشید ارده معاون منابع انسانی و اصلان کریمی مدیر امور شعب منطقه دو کشور برگزار شد، بر ضرورت توجه به ظرفیت های زیاد بانک ملی ایران برای جذب منابع ارزان قیمت تاکید کرد.

    مسعود خاتونی در این مراسم خواستار تلاش همکاران برای کاهش مطالبات معوق، افزایش سود وکاهش هزینه ها،کمک به راه اندازی کسب و کارهای جدید وهمچنین توجه ویژه به دستگاه های پایانه فروش جهت جذب منابع شد. 


    راه اندازی طرح جامع اطلاعات بانک ملی ایران در آینده نزدیک

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: طرح جامع اطلاعات بانک ملی ایران به زودی نهایی می شود.

    برات کریمی با بیان این که از دیرباز اطلاعات متنوع و پراکنده ای گاه به قدمت عمر 90 ساله در بانک وجود داشته است، افزود: بسته به شرایط، بخشی از این اطلاعات دسته بندی و مدون شده اند.

    وی افزود: با این حال، گستردگی حجم اطلاعات در بانک ملی ایران همواره زبانزد بوده و تدوین آنها در یک بسته مشخص، بسیار زمان بر بود.

    کریمی اظهار کرد: اکنون با استقرار طرح جامع اطلاعات بانک ملی ایران، همه اطلاعات حساب های بانکی اشخاص، افراد، سازمان ها و نهادها جمع بندی شده است.

    عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: راه اندازی این سامانه گام مهمی در راستای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، پولشویی و اقدامات سوداگرانه در حوزه پولی و بانکی خواهد بود.


    اپلیکیشن «60» به دل مشتریان بانک ملی ایران نشست

    در حالی که سوء استفاده های اینترنتی از حساب های بانکی به یک معضل جدی تبدیل شده، بانک ملی ایران طی یک اقدام خلاقانه برای همیشه این مشکل را حل کرده است.

    رمز یک بار مصرف ملی کارت که با نصب اپلیکیشن «60» فعال می شود، مشتری را از حفظ محرمانگی رمز کارت و ‌افزایش ضریب امنیت آن به طور کامل مطمئن می کند.

    با این خدمت می توان در هر لحظه رمز جدید برای کارت دریافت کرد. این امکان برای رمز اول و دوم کارت فراهم است.

    رمز، مهمترین مشخصه کارت بانکی است، به طوری که نمی توان بدون وجود آن هیچ تراکنشی انجام داد، در نتیجه به صورت سنتی به دارندگان کارت های بانکی توصیه می شود رمز اول و دوم را در دوره های زمانی متناوب تغییر دهند، اما استفاده کنندگان از اپلیکیشن «60» از این تغییرات بی نیاز می شوند.

    رمزی که توسط اپلیکیشن «60» تولید می شود، تنها 60 ثانیه اعتبار دارد و پس از آن مصرفی نخواهد داشت، بنابراین خطر لو رفتن رمزو سوء استفاده از کارت، هرگز دارنده کارت را تهدید نخواهد کرد.

    ﺧﻮدﭘﺮدازﻫﺎی ﻣﺸﮑﻮک و نصب شده در ﻧﻘﺎط ﻧﺎ اﻣﻦ، پایانه های فروش (POS) ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﻓﺮوﺷﮕﺎه های ﮐﻢ اﻋﺘﺒﺎر، ﭘﺎﯾﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﻓﺮوش ﻣﻮﺑﺎﯾﻠﯽ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در ﮐﺴﺐ و ﮐﺎرﻫﺎی ﻓﺎﻗﺪ ﻣﮑﺎن ﻣﺸﺨﺺ و ﺧﺮﯾﺪﻫﺎی اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ در ﺳﺎیت های ﻧﺎﺷﻨﺎس، برای استفاده کنندگان از این اپلیکیشن دیگر نا امن نخواهند بود.


    «بام» بانک ملی ایران تغییر چهره داد

    طراحی صفحه نخست سامانه «بام» بانک ملی ایران برای راحتی کاربران، به روز شد.

    پیش از این کاربران مجبور بودند برای دسترسی به بخش های مختلف این سامانه از منوی سمت راست، آیکون مورد نظر را انتخاب کنند. حجم بالای خدمات ارائه شده در سامانه بام، به طور طبیعی تعداد این آیکون ها را زیاد و دسترسی به آنها را با کمی تاخیر مواجه می کرد.

    در طراحی جدید، این امکان برای کاربر ایجاد شده که در صفحه نخست، آیکون های پرکاربرد به صورت کاملا اختیاری چیدمان شود.

    بر این اساس، کاربر سامانه می تواند هر کدام از بخش های مورد نظر را به صورت سلیقه ای به آیکون های صفحه نخست اضافه و یا از آن حذف کند.

    این کار علاوه بر تسریع در ارائه خدمات به کاربر، شکل ظاهری مطلوبی را نیز ایجاد کرده است.

    «بام» سامانه اینترنتی بانک ملی ایران است که در آن علاوه بر خدمات معمول بانکی مانند انتقال وجه، خرید شارژ، محاسبه و پرداخت اقساط تسهیلات، امکان مدیریت وجوه نیز برای کاربران فراهم شده است.

    سامانه بانکداری الکترونیکی بانک ملی ایران موسوم به «بام» طی سال 2017 میلادی در میان عبارات بیشتر جست و جو شده در اینترنت توسط ایرانیان قرار گرفت. دهمین جشنواره وب و موبایل ایران نیز در سال گذشته وب ‌سایت «بام» بانک ملی ایران را به عنوان بهترین وب ‌سایت بانکی انتخاب کرد.


    افتتاح مدرسه در قرقان زنجان با مشارکت بانک ملّی ایران

    افتتاح مدرسه در قرقان زنجان با مشارکت بانک ملّی ایران مدرسه قرقان از توابع بخش انگوران استان زنجان با مشارکت بانک ملی ایران به بهره برداری رسید.

    رییس اداره امور شعب استان زنجان بانک در مراسم افتتاح این مدرسه که با حضور نماینده ماهنشان و ایجرود در مجلس و مسئولان استانی برگزار شد، با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران با 90 سال قدمت علاوه بر رسالت اقتصادی خود همواره در کنار اقشار مختلف مردم حضور دارد.

    سید احمد طاهری میزان مشارکت بانک در احداث مدرسه قرقان را دو میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد که احداث این مدرسه آغازی برای احداث پروژه های دیگر در سایر مناطق استان زنجان باشد.

    وی اظهار کرد: بانک ملی ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود که خدمت رسانی به آحاد جامعه در اقصی نقاط کشور است، همواره در طرح های عام المنفعه مانند آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، احداث مراکز نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست و معلولان ذهنی، بازسازی شیرخوارگاه، احداث مدرسه، درمانگاه و… نیز مشارکت داشته است.

    صفری مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان زنجان نیز با بیان اینکه اقدامات خیرخواهانه بانک ملی ایران در ساخت مدارس برای مناطق محروم کشور درخور تقدیر است، گفت: اخلاق و رفتار کارکنان بانک ملی ایران می تواند در ایفای مسئولیت های اجتماعی الگویی برای دیگر سازمان ها باشد.


    توضیح مهم بانک ملی ایران درباره پرونده حمید باقری درمنی

    در پی حواشی ایجاد شده در جریان برگزاری دادگاه متهم حمید باقری درمنی، بانک ملی ایران برخی ابعاد پرونده بانکی این شخص را تشریح کرد.

    متن توضیح به این شرح است:

    «آقای حمید باقری درمنی از سال 1382 به بعد از تسهیلات بانک ملی ایران استفاده کرده است که در نتیجه شکایت بانک ملی ایران در سال 1385 به 13 ماه حبس تعزیری و رد مال به نحو قطعی محکوم شد. با این حال با درخواست مکرر اعاده دادرسی از ناحیه مشارالیه، میزان رد مال کاهش یافته و محکومیت حبس مشارالیه نیز به جزای نقدی قلیلی مبدل شده است.

    بانک ملی ایران به تصمیم اخیر اعتراض کرده که در جریان رسیدگی قرار دارد. در نتیجه عدم مواجهه آقای حمید باقری درمنی با آثار اعمال متقلبانه و مجرمانه خود، مشارالیه با جسارت و تجری مضاعفی در سال 1388 لغایت 1390 به صورت شبکه ای و با برقراری رابطه ناسالم با رئیس یکی از شعب بانک نسبت به اخذ ضمانت نامه های مخدوش و جعلی از بانک اقدام کرد که مراتب در سال 1390 مورد شکایت بانک ملی ایران واقع شد و با عنایت به زحمات مقامات محترم قضایی رسیدگی کننده (دادسرای ویژه امور اقتصادی) و تحقیقات ضابطین محترم قضایی، کیفر خواست علیه متهمین صادر شد که جلسات رسیدگی توسط دادگاه انقلاب اسلامی ایران در جریان برگزاری است.

    ضمناً علاوه بر شکایت کیفری که در جریان رسیدگی است، مراتب تخلف ریاست شعبه وقت بانک در موضوع ضمانت نامه در سال 1392 در هیات تخلفات بانک ملی ایران مطرح و به صدور حکم انفصال دائم از خدمات دولتی منتهی شده است.»


    شگفتی دیرینه شناسان جهان از فعالیت های موزه بانک ملی ایران

    شگفتی دیرینه شناسان جهان از فعالیت های موزه بانک ملی ایران چند مدیر فعال بین المللی در حوزه موزه و سکه از موزه بانک ملی ایران بازدید کردند.

    «مایکل آلرام» معاون آکادمی علوم اتریش و مدیر بخش سکه در موزه تاریخ و هنر وین، «کریستین هولتس» مدیر نمایشگاهی موزه وین و «وستا سرخوش» مدیر بخش سکه‌های ایرانی موزه بریتانیا در این بازدید حضور داشتند.

    «مایکل آلرام» اقدام بانک ملی ایران در برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و همکاری با موزه‌ها و هنرمندان مختلف را تحسین کرد.

    آلرام که رئیس کمیته سکه شناسی ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) نیز هست، پس از بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی و هنری موزه بانک ملی ایران، نمایشگاه «ارجان و جوبجی» و نمایشگاه آثار نگارگری استاد آقامیری، نورپردازی منحصر به فرد تابلوهای موجود در موزه بانک ملی ایران و طراحی ویترین‌ها به ویژه در بخش سکه را مطابق با استانداردهای فنی موزه‌های معتبر دنیا دانست.

    وی همچنین از بانک ملی ایران برای ارائه مشاوره فنی در زمینه ساخت ویترین‌های موزه‌ای در اتریش درخواست همکاری کرد.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=10601

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم