• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
38

استخدام حسابدار در شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام چگونه انجام می گیرد؟

  • کد خبر : 254365
  • 20 مهر 1400 - 12:12
استخدام حسابدار در شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام چگونه انجام می گیرد؟

فهرست محتوا یکی از مهمترین دغدغه های همه افراد بعد از پایان دوره تحصیل، استخدام و اشتغال می باشد. افراد بعد از گذراندن دوره تحصیل و دیدن آموزش های لازم متناسب با حرفه خود باید به فکر دست و پا کردن شغل و استخدام در یک شرکت، کارخانه، کارگاه و … باشند. از آنجا که […]

فهرست محتوا

  • یکی از مهمترین دغدغه های همه افراد بعد از پایان دوره تحصیل، استخدام و اشتغال می باشد. افراد بعد از گذراندن دوره تحصیل و دیدن آموزش های لازم متناسب با حرفه خود باید به فکر دست و پا کردن شغل و استخدام در یک شرکت، کارخانه، کارگاه و … باشند.

    از آنجا که کشور ما جزء کشورهایی است که دارای آمار بیکاری دو رقمیست، قطعا استخدام حسابدار و کسب درآمد یک دغدغه برای افراد جویای کار می باشد. در کشور ما متاسفانه به دلیل سیستم آموزشی اشتباه، اقتصاد دستوری و سیاست های اشتباه در پراکندگی مشاغل و نبود نظارت بابت ظرفیت حدودی مشاغل و مهارت ها در بعضی از حرفه ها با کمبود نیرو متخصص (پزشکی، پرستاری،دامپزشکی، حمل و نقل، علوم انسانی) و در بعضی از حرفه ها با مازاد نیرو (حفاظت محیط زیست، معماری و ساختمان سازی، علوم کامپیوتری،علوم زیستی،حقوق) مواجه هستیم.

    با توجه به ظرفیت اشتغال در هر حرفه شرایط استخدام بسیار متفاوت می باشد. در حرفه هایی که نرخ بیکاری دارای آمار کمتری می باشد فرد جویای کار احتمال انتخاب یک گزینه را از بین چند گزینه که با اولویت های او از جمله مبلغ درآمد، محیط کار، مسافت خانه تا محل کار و … همخوانی بیشتری دارد انتخاب می نماید. اما در مشاغلی که نرخ بیکاری بالایی دارد پیدا کردن کار مناسب و مدنظر دشوارتر خواهد بود و با شرایط تعیین شده از سوی کارفرما افراد مجبور به شروع کار خواهند شد.

    شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام

    در ادامه با توجه به اینکه موضوع بحث ما استخدام حسابدار در شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام است به موضوعات زیر می پردازیم:

    • وضعیت تحصیلی و آموزشی در رشته های امور مالی
    • وضعیت شغلی و درآمدی در رشته های امور مالی
    • زیر مجموعه های شغلی رشته امور مالی
    • شرایط و نحوه استخدام در موسسات ارائه دهنده خدمات مالی

    تحصیل و آموزش در رشته های مالی در ایران

    در کشور ما افراد از دوران تحصیل در مقطع دبیرستان و هنگام انتخاب رشته تحصیلی خود و یا با توجه به اینکه رشته حسابداری جزء معدود حرفه هایی می باشد که یک رشته شناور در بین علوم انسانی، تجربی و ریاضی است، در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و یا حتی مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان می توانند این علم را به عنوان حرفه خود انتخاب کنند. سپس تحصیلات خود را بگذرانند و با دریافت مدرک تحصیلی خود آماده ورود به بازار کار شوند.

    البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که تجربه و شواهد نشان دهند این موضوع می باشد افرادی که در زمان دبیرستان و از ابتدا مسیر این حرفه را بر می گزینند معمولا افراد موفق تری در این حوزه می باشند.

    وضعیت اشتغال و درآمدی رشته های امور مالی

    یکی از مواردی که در زمان انتخاب حرفه و رشته تحصیلی مد نظر افراد قرار می گیرد بازار کار و درآمدی هرحرفه می باشد و افراد به این موضوع می اندیشند که در صورتی که حرفه ای را انتخاب کنند در آینده برای اشتغال و کسب درآمد چه وضعیتی خواهند داشت. آن ها سعی می کنند که علاوه بر علاقه خود به یک حرفه، ریسک بیکاری و درآمد مناسب هر شغل را نیز بسنجند و سپس اقدام به تصمیم گیری نمایند.

    خبر خوشحال کننده به علاقه مندان و افرادی که در مسیر امور مالی قرار می گیرند این است که حتی با توجه به اینکه رشته های مالی یکی از پرطرفدارترین و پر تراکم ترین رشته های دانشگاهی می باشد اما با این وجود دارای بازار کار بسیار مناسبی هستند. افراد در صورتی که در دوران تحصیل خود از نظر فراگیری مطالب تئوری موفق باشند برای پیدا کردن محلی بابت مشغول شدن به کار دغدغه چندانی نخواهند داشت.

    رشته های مالی علی الخصوص در خدمات حسابداری از معدود رشته هایی می باشد که تعداد افراد قابل توجه ای نیز در زمان تحصیل و قبل از پایان رساندن دوران آموزشی خود می توانند مشغول به کار و کسب تجربه و درآمد شوند و علت این موضوع نیز نقطه اشتراک نیاز کلیه کسب و کارها به وجود حسابداران و واحدهای مالی است. امروزه هیچ کسب و کاری بدون داشتن حساب و کتاب و واحد امور مالی موفق نخواهد بود و قطعا دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد. چه بسا اینکه نتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند و مجبور به توقف و جمع آور کسب و کار خود شوند.

    امور مالی و حسابداری دارای چه شاخه هایی می باشد

    خبر امیدوار کننده دیگری که افرادی که می خواهند در مسیر مشاغل امور مالی مشغول به تحصیل و سپس اشتغال شوند و می توانند برای آن ها خوشحال کننده باشد شاخه های رشته امور مالی می باشد که هر فرد علاوه بر انتخاب رشته امور مالی می تواند یکی از این شاخه ها را به صورت تخصصی انتخاب و در آن زمینه آموزش های لازم را ببیند و کسب تجربه و مشغول به فعالیت شود که در زیر به چند مورد از این شاخه ها اشاره خواهیم کرد:

    1. حسابداری مالی
    2. حسابداری مدیریت
    3. حسابداری صنعتی (تولیدی)
    4. حسابداری دولتی
    5. حسابداری مالیاتی
    6. حسابرسی

    در بالا به چند شاخه اصلی امور مالی اشاره نمودیم که البته قابل ذکر است که می شود به شاخه های دیگری نیز اشاره نمود که امروزه با توجه به سرعت پیشرفت علم و رشد روز افزون اقتصاد به وجود آمده اند و قطعا در آینده نیز شاخه های دیگری نیز به وجود خواهد آمد.

    استخدام در شرکت های حسابداری

    در سالیان اخیر یکی از موسساتی که سهم بسزایی در ارائه خدمات مالی جامع و کامل به کسب و کارها داشته و از نظر ایجاد شغل و استخدام و تربیت و ارائه آموزش های لازم به آن ها نقش مهم و حیاتی را ایفا کرده کاوش گویا ارقام است.

    شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام

    واحد های اقتصادی و صاحبان مشاغل در همه حرفه هایی که نیاز به استخدام و به کارگیری فردی دارند سعی می کنند از بین افرادی که سابقه چندین سال اشتغال را دارند و کسب تجربه نموده اند اقدام به انتخاب و به کارگیری فرد مورد نیاز خود نمایند و چندان مایل به استخدام افرادی که به تازگی فارغ تحصیل شده اند و تجربه ای ندارند نیستند.

    اما در حرفه امور مالی موسسات ارائه دهنده خدمات مالی اقدام ارزنده ای که انجام می دهند به کارگیری و ارائه آموزش های ضمن کار به افراد در حال تحصیل و فارغ تحصیلی است که تجربه کاری ندارند.

    در موسسه های حسابداری علاوه بر اینکه افراد زبده و با تجربه و مشاوران خبره فعال می باشند این موسسات جهت انجام اموری که نیاز به تجربه چندانی ندارد از بین فارغ تحصیلان و حتی افرادی که مشغول به تحصیل می باشند اقدام به استخدام افراد فاقد سابقه نیز می نمایند و در کسب تجربه و ارایه آموزش های لازم به این افراد کمک می نمایند.

    شرایط و نحوه استخدام در شرکت خدمات حسابداری

    مجموعه های ارائه دهنده خدمات مالی با توجه به اینکه به صورت کاملا تخصصی اقدام به ارائه سرویس های مختلف مالی می نمایند و افرادی که در این مجموعه ها استخدام و مشغول به فعالیت می شوند با یک محیط کاملا تخصصی و مالی مواجه می باشند، باید دارای شرایط خاصی باشند و با در نظر گرفتن این شرایط اقدام به استخدام افراد می نمایند که به برخی از شرایط می پردازیم:

    1. داشتن انگیزه بابت یادگیری مداوم

    در موسسات ارائه دهنده خدمات مالی با توجه به اینکه سرویس ها به صورت کاملا تخصصی ارائه می شود، موارد و نکات لازم از سوی مدیران به کارکنان آموزش داده می شود و افراد باید انگیزه مداوم در فراگیری کار ها را داشته باشند. همچنین با پیشرفت و فراگیری در اموری که به آنها سپرده شده است بتوانند کار های تخصصی تر را نیز فرا گرفته و مسئولیت های مهم تری را بر عهده بگیرند و به صورت مداوم پیگیر اخبار، قوانین، بخشنامه و … باشند.

    1. داشتن انرژی لازم جهت انجام امور در ساعت بیشتری از روال عادی سایر مشاغل

    در مجمعه های ارائه دهنده خدمات مالی به دلیل اینکه با مجموعه های زیادی اقدام به عقد قرارداد و انجام خدمات می کنند، معمولا در مجموعه های طرف قرارداد موارد فورس ماژوری مانند اخذ تسهیلات، حسابرسی های مالیاتی و بیمه، تهیه گزارش های مدیریتی و … به وجود می آید و در طی سال روز های زیادی افراد تا چند ساعت پس از پایان ساعات اداری معمول مشغول به فعالیت و انجام امور می شوند. معمولا ارائه دهندگان خدمات مالی سعی در استخدام افرادی می نمایند که دارای انرژی لازم جهت انجام موارد فوق در ساعات بیشتری از اوقات اداری باشند.

    1. داشتن روحیه و انجام امور به صورت گروهی

    ارائه دهندگان خدمات مالی جهت سرعت و دقت بخشیدن به انجام امور معمولا انجام کار هارا بین نفرات مختلف تقسیم می کنند و یکی از شرایطی که افراد جهت استخدام باید دارا باشند روحیه لازم جهت انجام امور به صورت گروهی و تیمی است.

    1. نظم و انضباط

    جزء جدایی ناپذیر در انجام هر حرفه داشتن نظم و انضباط می باشد که این مورد در حرفه مالی نقش تعیین کننده و مهمی دارد و تجربه نشان داده است که افراد منظم به خوبی می توانند در برنامه ریزی و انجام امور محوله موفق باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=254365

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 19در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم