• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

استارگیت فایننس چیست و چه ویژگی دارد؟

  • کد خبر : 315246
  • 31 فروردین 1402 - 17:36
استارگیت فایننس چیست و چه ویژگی دارد؟

فهرست محتوا اگر با فناوری بلاکچین و دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، احتمالا اصطلاحاتی همچون دیفای، فایننس و … به گوشتان خورده است. آنچه در حوزه بلاکچین و دنیای کریپتو مورد توجه کاربران قرار گرفته است، خدمات مالی غیر متمرکزی است که در این حوزه‌ها ارائه می‌شود. این روزها بیشتر سرمایه‌گذاران به دنبال آن‌اند […]

فهرست محتوا

  • اگر با فناوری بلاکچین و دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، احتمالا اصطلاحاتی همچون دیفای، فایننس و … به گوشتان خورده است. آنچه در حوزه بلاکچین و دنیای کریپتو مورد توجه کاربران قرار گرفته است، خدمات مالی غیر متمرکزی است که در این حوزه‌ها ارائه می‌شود. این روزها بیشتر سرمایه‌گذاران به دنبال آن‌اند که به هر طریقی شده ناشناس باقی مانده و کسی از سرمایه‌گذاری آن‌ها مطلع نشود. صرافی‌های غیر متمرکز نیز در این راستا خدمات مختلفی ارائه می‌دهند. استارگیت را می‌توان پلتفرمی با قابلیت‌های مدرن دانست که در حوزه خدمات مالی غیر متمرکز جایگاه برتری دارد. هدف از به کارگیری یا توسعه استارگیت آن است که حضور واسطه‌ها در معاملات رمزارز حذف شود.

    استارگیت فایننس چیست؟

    برای اینکه با ویژگی این پروژه آشنا شوید، باید ابتدا به درک صحیحی از معنا و مفهوم آن برسید. پیش از آن بهتر است یک تعریف کوتاه از فایننس داشته باشیم. فایننس غیر متمرکز در واقع به هر گونه خدمات مالی غیر متمرکز گفته می‌شود که امکان دسترسی بهتر و بیشتر سرمایه‌‌گذاران به دارایی‌شان را فراهم می‌کند. پروژه‌ استارگیت فایننس که از آن صحبت می‌کنیم یک صرافی رمز ارز غیر متمرکز و پروتکل نقدینگی تعامل‌پذیر است. به این معنا که این پروژه با قابلیت‌های مدرنی که دارد این امکان را ایجاد می‌کند که توکن‌ها بدون واسطه بین بلاکچین‌ها جابه‌جا شده و تعامل‌پذیری بلاک چین را افزایش می‌دهد.

    ویژگی تعامل‌پذیری این پروژه در اینترنت نسل سوم یا اینترنت غیرمتمرکز به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. وقتی از دسترسی سرمایه‌گذاران در پروژه استارگیت صحبت می‌کنیم به این صورت است که کاربران می‌توانند در اداره این صرافی نقش داشته باشند. کاربران می‌توانند در این پروتکل انتقال نقدینگی به شکل‌های مختلف فعالیت کنند؛ اما قبل از استفاده از آن باید کیف پول خود را به این صرافی متصل کنند. این پلتفرم با کاربری ساده روی استیبل کوین متمرکز است و می‌تواند محل مناسبی برای کسب درآمد کاربران باشند‌. به عنوان مثال کاربران می‌توانند توکن‌ها را فارم کنند. از طرفی این پروژه به دنبال آن است که اسناد و گزارشات جامعی را به کاربران ارائه دهد.

     

    عملکرد استارگیت فایننس چگونه است؟

    نقل و انتقال دارایی بین شبکه‌های مختلف رمز ارز در حوزه بلاکچین یک چالش بزرگ محسوب می‌شود‌. این در حالی است که این پلتفرم در بستر LayerZero توسعه یافته تا انتقال نقدینگی بین زنجیره‌ها تنها با یک کلیک و در یک تراکنش به صورت یکپارچه انجام شود. Stargate با ارائه استخرهای نقدینگی و فارمینگ این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با انجام الگوریتم‌های مختلف در فارم‌ها مقدار قابل توجهی استیبل کوین به دست آورند. استارگیت به عنوان پل بلاکچینی توانسته مشکل سه‌گانه بریج‌ها را مرتفع کند.‌ در واقع این برنامه می‌تواند سه فاکتور نهایی شدن تضمین شده فوری تراکنش، دارایی بومی و نقدینگی یکپارچه را در انتقال توکن‌ها بین زنجیره‌های بلاکچین فراهم کند.

     

    ویژگی استارگیت چیست؟

    این پلتفرم اولین پل یا بریجی است که توانسته مشکلات مربوط به بریج‌ها را حل کند. قطعا Stargate ویژگی‌های خاصی دارد که توانسته عملکرد خود را در حوزه بلاکچین امکان‌پذیر کند. از ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به انتقالات، استخرهای نقدینگی، بازده فارمینگ، استیکینگ، ترکیب‌پذیری اومنی چین و تعادل مجدد کارمزدها اشاره کرد.

    استارگیت فایننس چیست و چه ویژگی دارد؟

    انتقالات بلاکچینی

    این پلتفرم تمامی انتقالات بین بلاکچینی را تضمین می‌کند و دارایی‌های بومی می‌توانند به راحتی بین بلاکچین‌ها مبادله شوند. همچین هیچ تراکنشی به دلیل کمبود نقدینگی ناموفق نخواهد شد.

    استخرهای نقدینگی

    استارگیت به کاربران امکان می‌دهد که به استخرهای نقدینگی دسترسی داشته باشند و در واقع نقدینگی خود را در هر استخری انجام دهند. با توجه به تمرکز این پلتفرم بر استیبل کوین، کاربران می‌توانند ضمن قرار دادن دارایی خود در استخرهای نقدینگی دارایی استیبل، پاداش دریافت کنند و سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهند.

    بازده فارمینگ

    اگر کاربران نقدینگی استخرهای این پلتفرم را فراهم کنند می‌توانند طی فرآیند فارمینگ، توکن اختصاصی آن یعنی اس تی جی را فراهم کنند. بازده فارمینگ یا کشت سود به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که بتوانند درآمد ثابتی داشته باشند.

    استیکینگ

    کاربرانی که توکن اختصاصی Stargate را به دست آورند، می‌توانند آن را استیک کنند و ضمن به دست آوردن توکن اداره‌ای پلتفرم در رأی گیری‌ها و اخذ تصمیمات برای آینده پروژه مشارکت داشته باشند.

    ترکیب پذیری اومنی چین

    همانطور که گفتیم استارگیت مبادله دارایی بین بلاکچین‌های مختلف را آسان ساخته است. این قابلیت از ویژگی ترکیب پذیری اومنی چین حاصل شده و اهمیت بسیار زیادی دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توان عمل مبادله دارایی‌های مختلف را طی یک فرآیند یکپارچه انجام داد.

    ترکیب فوری و تضمین فرآیند تراکنش

    تکمیل فوری و تضمین فرآیند تراکنش دارایی‌های بومی به عنوان مهم‌ترین ویژگی این پلتفرم شناخته می‌شود. زنجیره‌های مقصدی برای انجام تراکنش‌های مبادلاتی بدون مشکل باید از ذخیره کافی برخوردار باشند. این در حالی است که تراکنش‌های مبادلاتی اضافی، ذخیره زنجیره‌های مقصد را کاهش داده و به ذخایر زنجیره مبدأ می‌افزاید. در این راستا ویژگی متعادل‌سازی مجدد کارمزدها کاربران را تشویق می‌کند که با انجام برخی معادلات به پر کردن موجودی دارایی با ذخایر پایین کمک کرده و تراکنش‌های اضافه که باعث تخلیه ذخایر می‌شوند را انجام ندهند. کارمزدهایی در این طرح مشارکت در متعادل‌سازی به دست می‌آید، بین کاربران شرکت‌کننده در طرح، تقسیم می‌شود.

    نقدشوندگی فوری بین زنجیره‌ای

    نقدینگی بین زنجیره‌ای یک ویژگی مهم استارگیت است که فرآیند تراکنش را برای کاربران و توسعه‌دهندگان ساده می‌کند‌. با استفاده از این ویژگی دیگر به مدیریت میزان مصرف از استخرهای نقدینگی نیازی نیست و توسعه‌دهندگان می‌توانند به مجموعه‌های بزرگ نقدینگی دسترسی پیدا کنند.

    استارگیت فایننس چیست و چه ویژگی دارد؟

    آینده استارگیت فایننس

    این پلتفرم راه‌حل‌های کارامدی برای حل مشکلات بریج‌ها ارائه می‌دهد و انتخاب ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاران مبتدی و حرفه‌ای است. ضمن اینکه برای کسب درآمد نیز بسیار کارآمد است و کاربران می‌توانند به کمک آن دارایی‌های مختلف را مبادله کنند. از طرفی پیش‌بینی شده که ارز دیجیتال Stargate در چند سال آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت. در نتیجه آینده روشنی در انتظار این پلتفرم‌است.

    جمع‌بندی

    در این مطلب به معرفی استارگیت به عنوان صرافی رمز ارز غیر متمرکز با قابلیت‌های مدرن و پروتکل انتقال نقدینگی تعامل‌پذیر پرداختیم، سپس نحوه عملکرد و ویژگی‌های آن را بررسی کردیم. این پلتفرم از ویژگی‌های بسیار کارآمدی برای انتقال دارایی‌های مختلف بین زنجیره‌های بلاکچینی برخوردار است. از این رو سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند به‌صرفه باشد.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=315246

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم