• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

استارگیت فایننس چگونه کار می‌کند؟

  • کد خبر : 315538
  • 04 اردیبهشت 1402 - 13:35
استارگیت فایننس چگونه کار می‌کند؟

فهرست محتوا یکی از اهداف بازارهای مالی نوین، همواره تمرکززدایی و حرکت به سمت بازارهای غیرمتمرکز بوده است. در واقع با توجه به مزایای معاملات غیرمتمرکز و امنیت بسیار بالای آن‌ها، اغلب بازارهای مالی به سمت غیرمتمرکز شدن پیش می‌روند. در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر DeFi بوده‌ایم و به همین دلیل صرافی‌های ارز […]

فهرست محتوا

  • یکی از اهداف بازارهای مالی نوین، همواره تمرکززدایی و حرکت به سمت بازارهای غیرمتمرکز بوده است. در واقع با توجه به مزایای معاملات غیرمتمرکز و امنیت بسیار بالای آن‌ها، اغلب بازارهای مالی به سمت غیرمتمرکز شدن پیش می‌روند. در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر DeFi بوده‌ایم و به همین دلیل صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز نیز رشد قابل توجهی داشته‌اند. حال با توجه به اهمیت انتخاب صرافی مناسب، چالش‌هایی در مسیر انتخاب بهترین صرافی غیر متمرکز نیز وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شد. اگر شما نیز در حوزه کریپتو فعالیت داشته باشید، قطعاً از اهمیت این موضوع آگاه‌اید. حدود یک سال است که آوازه پلتفرمی جدید در دنیای کریپتو پیچیده که ممکن است شما نیز با آن مواجه شده باشید. Stargate Finance موضوع جذابی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. همراه ما بمانید.

     

    استارگیت چیست؟

    برای آن که با استارگیت فایننس آشنا شوید، باید سفری به سال ۲۰۲۲ داشته باشیم. یک پروتکل تعاملی اومنی‌چین که در واقع مبتنی بر بلاکچین است، در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و LayerZero نام گرفت. کمی بعد پلتفرمی به نام Stargate Finance به عنوان نخستین برنامه بریج بین زنجیره‌ای فعالیت خود را آغاز کرد. استارگیت فایننس پلتفرمی است که به شکل یک صرافی غیرمتمرکز فعالیت کرده و دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مدرن است. هدف اصلی از راه‌اندازی استارگیت، ایجاد یک پل ترکیب‌پذیر برای دارایی‌های بومی است. شما می‌توانید در این پلتفرم فعالیت‌های متنوعی داشته باشید؛ به عنوان مثال می‌توانید نقدینگی استخرها را تأمین کنید، سرمایه‌تان را استیک کنید یا دارایی‌های بومی را انتقال دهید. هر یک از این‌ها نیز می‌توانند مزایایی برایتان به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، با استیک کردن سرمایه در پلتفرم استارگیت، امکان مشارکت در اداره پروژه را به دست می‌آورید.

    باید بدانید که Stargate به طور کلی بر استیبل کوین ها متمرکز است؛ چرا که پشتوانه مالی آن‌ها سبب کاهش ریسک افت قیمت می‌شود و به این ترتیب، احتمال کمتری برای از دست دادن سرمایه وجود دارد. علاوه بر آن راه‌هایی هم برای کسب سود از طریق استارگیت وجود دارند که می‌توانند سرمایه شما را افزایش دهند. برای مثال استفاده از قابلیت‌های فارمینگ و از طریق استخرهای نقدینگی یک پارچه سود خوبی را برای شما به همراه دارد. در ادامه بیشتر با جزئیات استارگیت فایننس آشنا خواهید شد.

    استارگیت فایننس چگونه کار می‌کند؟

    اهداف شکل‌گیری استارگیت فایننس

    بریج‌ها در دنیای کریپتو، پل‌هایی هستند که دو بلاکچین را به یکدیگر متصل می‌کنند. برای آن که بتوانید رمزارزها را میان دو بلاکچین منتقل کنید، باید از بریج‌ها کمک بگیرید. با این حال در لیگ‌های سنتی مشکلاتی وجود دارند که کار را برایمان سخت می‌کنند. به عنوان مثال، در این روش هر زنجیره بلاکچین استخر نقدینگی خود را دارد و همین مسئله می‌تواند مشکل‌ساز باشد. حال آن که استفاده از روش‌های آسان‌‌تری مانند استخر نقدینگی یکپارچه می‌تواند کار را تسهیل کند. در این روش همه سپرده‌ها و برداشت‌هایی که در چند بلاکچین انجام می‌شوند، همگی از یک استخر مشترک تأمین خواهند شد. البته این ویژگی برای استفاده عموم به صورت رایگان در دسترس نیست و همچنین، اطلاع از قطعی شدن تراکنش‌ها در این روش سخت به نظر می‌رسد. استارگیت فایننس با رفع مشکلاتی که در ادامه بیان می‌شوند، فرایند انتقال ارزها میان بلاکچین‌ها را تسهیل کرده‌اند.

    تکمیل فوری تراکنش

    در استارگیت تراکنش‌ها فوراً تکمیل می‌شوند‌، در واقع زمانی که شما دارایی را از یک بلاکچین به بلاکچین دیگری منتقل می‌کنید، فوراً دارایی در زنجیره مقصد ایجاد می‌شود و به هیچ وجه نمی‌توانند به زنجیره مبدأ بازگردند. البته این روش معایبی نیز دارد؛ یکی از بزرگترین معایب این است که کاربران در واقع نوعی دارایی مصنوعی دریافت می‌کنند. به همین خاطر قبل از استفاده باید سرمایه خود را با دارایی مورد نظر مبادله کنند.

    معاملات دارایی‌های بومی

    معاملات دارایی‌های بومی زمانی انجام می‌شوند که به جای تبدیل شدن به دارایی رپد، مستقیماً مبادله شوند. برخی از بریج‌ها زمانی که نقدینگی خیلی کم باشد، اوراق قرضه ارائه می‌دهند. در این شرایط دارایی‌های بومی قربانی تکمیل فوری و تضمین شده خواهند شد.

    نقدینگی یک پارچه

    استفاده از نقدینگی یکپارچه یکی دیگر از ویژگی‌های استارگیت فایننس است. با استفاده از این روش مشخص می‌شود که به طور همزمان از نقدینگی هر دو زنجیره استفاده شود یا خیر. تعداد استخرهایی که باید ایجاد شوند نیز به تعداد بلاکچین‌های مبدأ بستگی دارد که شروع تراکنش از آن‌هاست.

    الگوریتم دلتا

    Stargate برای رفع مشکلات از بریج بین زنجیره ای پیشرفته و الگوریتم دلتا استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند ارزهای بومی را بدون نیاز به ایجاد توکن‌های واسطه منتقل کنند. در این روش هیچ مشکلی نیز برای پردازش اطلاعات یا ترکیب پذیری رخ نخواهد.

     

    نحوه کارکرد استارگیت چگونه است؟

    همان طور که گفته شد بریج‌ها تبادل میان دو بلاکچین را امکان‌پذیر می‌کنند و شما می‌توانید یک رمز ارز را بین دو زنجیر منتقل کنید. حال استارگیت روی LayerZero ایجاد شده که یک پروتکل تعاملی اومنی چین است. این روش تبادل میان زنجیره‌ها را تا حد زیادی تسهیل می‌کند. دسترسی استارگیت به استخر نقدینگی یکپارچه و مشترک سبب شده تا چند بلاک چین از یک استخر نقدینگی استفاده کنند و به این ترتیب تبادل رمز ارزها میان آن‌ها آسان باشد. به طور معمول شما می‌توانید توکن‌ها را به نسبت یک به یک میان زنجیرها تبادل کنید. به عنوان مثال یک USDT روی زنجیره BNB می‌تواند با یک USDT روی زنجیره سولانا مبادله شود. باید بدانید که استارگیت توکن اختصاصی خود به نام STG را نیز به بازار ارائه کرده است.

    اگر از استارگیت استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از فارمینگ در استخرهای نقدینگی مقداری استیبل کوین دریافت کنید. همچنین با استیک کردن سرمایه توکن veSTG به شما داده می‌شود. این توکن مخصوص اداره پلتفرم است و به این ترتیب شما می‌توانید در تصمیم‌گیری‌های پروژه سهیم باشید.

    استارگیت فایننس چگونه کار می‌کند؟

    کلام آخر

    حال که تا حدودی با نحوه کارکرد استارگیت فایننس آشنا شدید، باید بدانید که پیش از شروع سرمایه‌گذاری در هر پروژه باید به خوبی اطلاعات خود را در آن حوزه افزایش دهید. برای شروع فعالیت در استارگیت فایننس نیز می‌بایست با زیر و بم آن آشنا باشید. حتما اطلاعات خود را با استفاده از منابع معتبر تکمیل کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=315538

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم