• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

ارزیابی انواع فوم ساندویچ پانل

  • کد خبر : 317984
  • 28 اردیبهشت 1402 - 19:24
ارزیابی انواع فوم ساندویچ پانل

فهرست محتوا چکیده : ساندویچ پانل یکی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی است که برای دیوار و سقف‌ سازه‌ها در موارد متعددی استفاده می‌شود. این مصالح از دو ورق فولادی تشکیل شده‌اند که یک هسته عایق را دربرمی‌گیرد. ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی عایق خوبی در برابر صدا و حرارت را برای سازه ایجاد می‌کنند. هر […]

فهرست محتوا

  • چکیده : ساندویچ پانل یکی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی است که برای دیوار و سقف‌ سازه‌ها در موارد متعددی استفاده می‌شود. این مصالح از دو ورق فولادی تشکیل شده‌اند که یک هسته عایق را دربرمی‌گیرد. ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی عایق خوبی در برابر صدا و حرارت را برای سازه ایجاد می‌کنند. هر دو نوع پانل بسته به نوع عایق درونی پشتیبانی ساختاری عالی را برای پوشش ساختمان ارائه می‌دهند.

     

    عایق ساندویچ پانل و کاربرد آن

    فوم عایق ساندویچ پانل همان قسمت مرکزی پانل است که با استفاده از دولایه ورق پوشانده شده است. برای قسمت عایق از متریالی نظیر پلی‌یورتان، پلی‌استایرن، پشم سنگ، پشم‌شیشه استفاده می‌شود. هر کدام از فوم‌های ذکر شده خواص و کاربرد منحصربه‌فرد و مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و استفاده از هر یک به این بستگی دارد که به چه منظوری قرار است از ساندویچ پنل استفاده شود.

    موادی که برای لایه درونی ساندویچ پانل استفاده می‌شود ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر برودت، گرما، آتش و یا صوت داشته و بسته به کاربرد آن‌ها برای تولید ساندویچ پنل مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع فوم‌هایی که می‌توان برای ساخت ساندویچ پانل استفاده نمود، آشنا نماییم.

    انواع فوم عایق ساندویچ پانل

    • فوم پلی‌یورتان

     

    ارزیابی انواع فوم ساندویچ پانل

    فوم پلی‌یورتان یکی از باکیفیت‌ترین فوم‌هایی است که برای تولید ساندویچ پانل‌ سقفی یا دیواری به کار می‌رود و به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی مانند سبک بودن، انعطاف‌پذیری بالا، مقاومت، طول عمر بالا و قیمت مناسب جزء فوم‌های پرطرفدار است که شرکت ماموت برای تولید مصالح پیش ساخته خود استفاده می‌کند.

    بیشتر منافذ این نوع فوم عایق بسته است به‌عنوان عایق حرارت و صوت کاربرد گسترده‌ای دارد. فوم پلی‌یورتان از ترکیب پلی‌ال و ایزوسیانات ساخته شده و حتی در دمای 100 تا 110 درجه سانتی‌گراد خاصیت خود را حفظ می‌کند و آسیب نخواهد دید. چگالی عایق پلی اورتان حدود 40 کیلوگرم بر مترمکعب است ساندویچ پنل‌های تولید شده با استفاده از این فوم با نام ساندویچ پانل پلی اورتان در بازار شناخته می‌شوند.

    • فوم پلی‌استایرن

    فوم پلی استایرن که به یونولیت نیز معروف است از فرآورده‌های صنایع شیمایی بوده که در چهار نوع معمولی (GPPS)، اکسترود شده (XPS)، مقاوم(HIPS) و انبساطی(EPS) قابل‌استفاده است. از مزایای این فوم می‌توان به سبک بودن، قابلیت بازیافت، عایق حرارتی، قابلیت حمل و انعطاف‌پذیری اشاره کرد. این فوم در صنایع گوناگون جهت بسته‌بندی اقلامی مانند: لیوان نوشیدنی، سینی غذا و تجهیزات الکترونیکی گزینه مناسبی هستند.

    • فوم XPS

    فوم اکس پی اس اکسترود شده یکی از قوی‌ترین عایق‌های موجود در بازار است و علاوه بر سبک بودن، خاصیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و رطوبت را به خود جذب نمی‌کند. همچنین در صنعت ساختمان‌سازی و تجاری می‌توان از فوم XPS کمک گرفت.

    این روزها بسیاری از معماران تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از مصالحی استفاده کنند که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود؛ فوم XPS از دیگر فوم‌هایی است که می‌توان به خاصیت‌ بهره‌وری انرژی آن اشاره کرد؛ لذا ساندویچ پانل‌هایی که با فوم XPS ساخته می‌شوند عایق پذیری بسیار خوبی در برابر حرارت و رطوبت دارند و نقش مهمی در جلوگیری از به هدررفتن انرژی ایفا می‌کنند.

    پنل‌هایی که با استفاده از فوم ایکس پی اس ساخته می‌شوند برای صنایع شیمایی، کارخانه‌های مواد غذایی و کشاورزی بهترین انتخاب هستند؛ اما به دلیل قیمت بالایی که در مقایسه با سایر ساندویچ پنل‌ها دارند برای پوشش دهی سقف یا دیوار سوله‌ها کاربرد ندارند.

    • فوم پشم‌شیشه

    فوم پشم‌شیشه یکی دیگر از فوم‌هایی است که به‌عنوان هسته پانل‌های ساندویچی استفاده می‌شود و از الیاف بسیار نازک با انعطاف‌پذیری بالا تشکیل شده‌اند. فوم پشم‌شیشه مقاومت بسیار بالایی در برابر رشد قارچ و کپک دارد؛ به همین دلیل ساندویچ پانل‌هایی که برای قسمت مرکزی آن از فوم پشم‌شیشه استفاده می‌شود کاربرد زیادی در آب‌وهوای مرطوب دارند.

    فوم‌های پشم‌شیشه مقاومت بسیار بالایی دربرابر حرارت داشته و مانع از شعله‌ورشدن آتش می‌شوند. این در حالی است که سایر عایق‌ها مانند پلی‌یورتان و پلی‌استایرن که بر پایه کربن هستند علاوه بر کمک به اشتعال آتش‌سوزی، سبب تولید گازهای سمی مانند دی‌اکسیدکربن، مونو اکسید کربن و سیانید هیدروژن از خود شده که باعث خفگی و حتی مرگ می‌شود.

    • فوم پشم سنگ

     

    ارزیابی انواع فوم ساندویچ پانل

    فوم پشم سنگ متشکل از مواد معدنی است و به‌واسطه داشتن مزایایی مانند: سازگاری با محیط‌زیست، ضد زلزله، عایق حرارتی و صوتی موردتوجه بسیاری از افراد فعال در ساخت‌وساز قرار گرفته است. قیمت پایین این فوم باعث شده مشتریان زیادی را به خود جلب کند و در صنایع صنعتی و ساختمانی کاربری داشته باشد.

    قیمت انواع فوم پانل

    قیمت فوم‌هایی که برای انواع پانل ساندویچی استفاده می‌شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. درصورتی‌که این فوم‌ها در دسترس باشد مسلماً قیمت این فوم‌ها پایین‌تر خواهد بود؛ اما درصورتی‌که فوم موردنظر از کشورهای دیگر وارد شود قیمت تمام شده فوم ساندویچ پنل بالاتر خواهد بود.

    شرکت ماموت

    شرکت ماموت به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان ساندویچ پانل دیواری و سقفی که با استفاده از فوم‌هایی مانند پلی‌اورتان، پلی‌استایرن، پشم سنگ، پشم‌شیشه و XPS تولید می‌شوند، شما را در انتخاب بهترین نوع ساندویچ پنل یاری می‌نماید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=317984

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم