• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
2

ارزش یوان چین به بالاترین رقم در برابر دلار آمریکا طی 3 ماه اخیر رسید

  • کد خبر : 249999
  • 23 شهریور 1400 - 10:36
ارزش یوان چین به بالاترین رقم در برابر دلار آمریکا طی 3 ماه اخیر رسید

ارزش یوان چین به بالاترین رقم در برابر دلار آمریکا طی ۳ ماه اخیر رسید – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین (PBC) روز دوشنبه اعلام کرد که نرخ مبادله ارز این کشور..

  • ارزش یوان چین به بالاترین رقم در برابر دلار آمریکا طی ۳ ماه اخیر رسید – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی چین (PBC) روز دوشنبه اعلام کرد که نرخ مبادله ارز این کشور یعنی یوان در برابر دلار آمریکا 69 صدم درصد افزایش یافته و به حداکثر میزان سطح خود از اواسط ماه ژوئن رسیده است.

    بر اساس این گزارش، ارزش رنمینبی Renminbi (نام رسمی واحد پول چین) افزایش یافت و در معاملات روز دوشنبه هر دلار در برابر 6.4497 یوان معامله شد.

    پیش از این، ارزش پول چین در معاملات روز جمعه به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود رسیده بود و پس از انتشار اخبار مربوط به نشست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برای اولین بار در هفت ماه گذشته، سومین افزایش هفتگی متوالی خود را ثبت کرد. محورهای این گفتگو مسائل اقتصادی، تغییرات آب و هوایی و شیوع کرونا اعلام شد.

    ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین رقم در برابر یوان چین رسیدیوان چین جای دلار آمریکا را در معاملات جهانی می‌گیرد

    گوان تائو، سرپرست بخش پرداخت‌های بین المللی در اداره مبادله ارزهای خارجی چین، اخیراً اعلام کرده بود که در نیمه اول سال جاری میلادی، نرخ مبادله یوان نسبت به واحد پول ایالات متحده یک مسیر W شکل را دنبال کرده است.

    پیش از این، سان گوفنگ، رئیس سیاست‌های پولی بانک مرکزی چین، هشدار داده بود که نوسانات دو طرفه یوان در برابر دلار در سال 2021 عادی خواهد بود. با این حال، وی گفت که پکن «ثبات پول چین را در محدوده منطقی و متعادل حفظ می‌کند».

    سال گذشته، در بحبوحه همه گیری بیماری کووید_19، یوان در برابر دلار آمریکا برای چند ماه رو به کاهش بود. در ماه مه 2020، بانک مرکزی چین نرخ ارز ملی را به 7.1316 یوان در هر دلار کاهش داد که پایین‌ترین سطح از فوریه 2008 بود. با این حال، پس از آن، یوان شروع به تقویت تدریجی در برابر پول آمریکا کرد.

    بازارها اکنون منتظر داده‌های اعتباری و فعالیت‌های اقتصادی ماه اوت در چین هستند که انتظار می‌رود اواخر این هفته منتشر شود و ارقامی در مورد سلامت اقتصاد این کشور ارائه دهد. این موضوع به طور بالقوه به بازیگران بازار نشان می‌دهد که آیا محرک بیشتری نیاز است یا خیر. تا کنون، صادرات چین بر پیش بینی تحلیلگران غلبه کرده است، در حالی که وام دهی روند صعودی داشته است، اما تولید صنعتی و خرده فروشی این کشور ضعیف شده است و انتظار می‌رود کاهش بیشتری داشته باشد.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=249999

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم