• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
0

ارتش دوج کوین عقب‌نشینی کرد؛ کاهش ۲۹ درصدی قیمت

  • کد خبر : 225688
  • 01 اردیبهشت 1400 - 7:11
ارتش دوج کوین عقب‌نشینی کرد؛ کاهش ۲۹ درصدی قیمت

قیمت دوج کوین در روز گذشته با افتی ۲۸ درصدی همراه شد و تا ۲۹ سنت کاهش یافت. این در حالی است که طرفداران دوج کوین قرار بود دیروز، قیمت این ارز دیجیتال را بیشتر کنند؛ اما این طور که به نظر می‌رسد، اوضاع..

  • قیمت دوج کوین در روز گذشته با افتی ۲۸ درصدی همراه شد و تا ۲۹ سنت کاهش یافت. این در حالی است که طرفداران دوج کوین قرار بود دیروز، قیمت این ارز دیجیتال را بیشتر کنند؛ اما این طور که به نظر می‌رسد، اوضاع مطابق میل آنها پیش نرفت.

    به گزارش کوین دسک، قیمت دوج کوین در سال جاری میلادی بیش از ۶۰ برابر شده بود و ارزش بازار آن از ۴۰ میلیارد دلار فراتر رفته بود. به ‌نظر می‌رسید همه‌چیز برای رسیدن قیمت دوج کوین به ۱ دلار آماده است و حتی پوسترهای «روز دوج کوین» نیز در فضای مجازی ترند شده بود.

    عصر روز ۲۰ آوریل، اتفاقی افتاد که همه اعضای جامعه دوج کوین را شگفت‌زده کرد. قیمت این ارز دیجیتال که نماد سگ شیبا اینو را به‌همراه دارد، در این روز با ۲۸ درصد کاهش به ۲۹ سنت تنزل کرد.

    ادوارد مویا (Edward Moya)، تحلیل‌گر ارشد شرکت کارگزاری Oanda در این رابطه گفت:

    بسیاری از افراد، روز ۲۰ آوریل را روز موفقی برای دوج کوین تصور می‌کردند. برخی از آنها قیمت ۵۰ سنت را برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌کردند؛ در حالی که برخی دیگر به قیمت ۱ دلار امید داشتند. البته افت قیمت (امروز) دوج کوین به‌معنی پایان کار این ارز نیست؛ اما مسلماً باعث فروش حجم بالایی از آن خواهد شد.

    لازم به ذکر است که با وجود کاهش قیمتی که اتفاق افتاد، بسیاری از تحلیل‌گران همچنان به آینده دوج کوین خوشبین و امیدوارند. به‌عنوان مثال، مایک مک‌گلون (Mike McGlone) از بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، معتقد است که موفقیت‌های بیشتری در انتطار دوج کوین است و سودهای بزرگ‌تری در راه است. به‌عقیده وی:

    با وجود استقبال جهانی که از دوج کوین صورت گرفته، احتمال آن خیلی کم است که دست‌کم در آینده نزدیک، چیزی بتواند مانع پیشرفت این ارز دیجیتال باشد. دوج کوین ارز جالب و سرگرم‌کننده‌ای است و به‌احتمال زیاد در آینده نیز همین طور باقی خواهد ماند.

    نمودار میانگین متحرک ۷ روزه از قیمت دوج کوین به‌علاوه آدرس‌های فعال آن

    مایک مک‌گلون تحلیل‌گری است که به‌خاطر پیش‌بینی‌های خوبی که از قیمت بیت کوین ارائه می‌کند معروف است. پیش‌بینی اخیر او در گزارش روز ۲۰ آوریل منتشر شده بود. پیش‌بینی‌هایی از این دست، تا حدی امید را به کاربران دوج کوین (که به‌دنبال راه‌حلی برای کنار آمدن با وضعیت فعلی بودند) بازگردانده است.

    سؤال دیگری که وجود دارد این است که آیا سودی که دوج کوین امسال به‌دست آورد، می‌تواند سرمایه خوبی را به این پروژه تزریق کند و باعث بهبود عملکرد آن شود یا خیر. به‌عنوان مثال، در جریان افزایش ارزش سهام گیم‌استاپ در سال گذشته، این شرکت توانست سرمایه‌ای حدود ۱ میلیارد دلار را به‌دست آورد و از طریق آن، راهبردهای جدیدی را در خصوص مسائل مدیریتی و تجارت الکترونیک اتخاذ کند. حال سؤال این است که آیا اتفاق مشابهی برای دوج کوین خواهد افتاد یا خیر. لازم به ذکر است که ارزش بازار دوج کوین در حال حاضر از بانک انگلیسی بارکلیس (Barclays) که بیش از یک قرن قدمت دارد نیز بیشتر است.

    اطلاعات شرکت تحلیل داده کوین متریکس نشان می‌دهد که حجم فعالیت‌ها در شبکه دوج کوین در حال افزایش است؛ تعداد آدرس‌های فعال دوج کوین افزایش یافته است و حجم تراکنش‌های آن نیز در طول ۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. البته پیش‌تر نیز گزارش شده بود که داده‌های سایت گیت‌هاب، از افزایش کلی توسعه‌های بلاک چینی خبر می‌دهد و در این بین، شبکه بیت کوین بیشترین سهم را داشته است. در تصویر زیر نمودار میزان فعالیت در دو بلاک چین بیت کوین و دوج کوین از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کنید.

    نمودار میزان فعالیت در دو بلاک چین بیت کوین و دوج کوین از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۱

    تب‌وتاب دوج کوین حتی به صنعت دیفای هم سرایت کرده و توکن‌های زیادی در این فضا، با نام‌هایی مشابه دوج کوین ایجاد شده‌اند.

    یکی از این توکن‌ها که شیب (Shib) نام دارد و «قاتل دوج کوین» لقب گرفته است، در حال حاضر در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ موجود است. جالب است بدانید که قیمت این توکن ERC-20 اتریومی نیز در ۴ ماه گذشته بیش از ۵,۰۰۰ درصد افزایش داشته و در روز یکشنبه و هم‌زمان با ثبت رکورد قیمت دوج کوین، قیمت این توکن نیز ۹۵ درصد افزایش پیدا کرده است. داده‌های وب‌سایت یونی‌سواپ، حجم معاملات این توکن در ۲۴ ساعت گذشته را بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نمایش می‌دهد.

    توکن دیگری که در همین رابطه می‌توان به آن اشاره کرد، توکنی به نام وید دوج (Weed Doge) است. این توکن در همین هفته توسعه یافت و هدف آن کمک به افرادی است که به‌دلیل جرایم مرتبط با ماری‌جوانا زندانی شده‌اند. صفحه‌ای به نام کریپتومون‌شاتس (CryptoMoonShots) در شبکه اجتماعی ردیت در مورد این توکن می‌گوید:

    دوج کوین به ما خیلی کمک کرد و در دوران صعود خود، سود زیادی را به ما هدیه داد. ما نیز می‌خواستیم کوینی هدفمند و معنادار را ایجاد کنیم که بتواند به طرق مختلف، به اشخاص دیگر کمک کند.

    بسیاری از افراد، اتفاقات این‌چنینی را نشانه‌ای از وجود حباب در دنیای ارزهای دیجیتال می‌دانند. این در حالی است که قیمت ارز دیجیتالی مانند بیت کوین در سال جاری دو برابر شده است و علت آن را می‌توان تلاش مردم برای فرار از تورمی دانست که به‌دلیل چاپ تریلیون‌ها دلار پول توسط فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی آمریکا ایجاد شده است.

    در نهایت این که پیش از اتفاقی که برای دوج کوین در روز سه‌شنبه افتاد، مایک مک‌گلون دوج کوین را به‌علت توانایی آن در افزایش قیمت، آن هم در روزهایی که بیت کوین درگیر اصلاح بود، تحسین کرده بود؛ اما خب این طور که به نظر می‌رسد، اوضاع همیشه مطابق میل و پیش‌بینی‌های ما پیش نمی‌رود.

    ارتش دوج کوین عقب‌نشینی کرد؛ کاهش ۲۹ درصدی قیمت

    در این باره بیشتر بخوانید

    • یک میلیاردر دیگر از دوج کوین تمجید کرد: بهترین ابزار برای یادگیری عرضه و تقاضا است
    • ایلان ماسک: تعداد نامحدود دوج کوین عیب نیست
    • دوج کوین حالا در ۱,۸۰۰ خودپرداز در آمریکا قابل خریدوفروش است
    • ایلان ماسک: کوین بیس باید دوج کوین را اضافه کند
    • شما هم قصد خرید دوج کوین را دارید؟ سه ریسک که باید در نظر بگیرید

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=225688

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم