• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

ادامه روند صعودی بیت کوین برای دومین هفته متوالی؛ منتظر تغییر روند باشیم؟

  • کد خبر : 304919
  • 08 مرداد 1401 - 9:26
ادامه روند صعودی بیت کوین برای دومین هفته متوالی؛ منتظر تغییر روند باشیم؟

بیت کوین کمی بیشتر از ۲۴ ساعت با ثبت دومین کندل صعودی متوالی خود روی نمودار هفتگی فاصله دارد و اتریوم هم در آستانه ثبت چهارمین کندل صعودی خود در نمای یک هفته‌ای است. علاوه بر این، شاخص «ترس و طمع» ارز..

  • بیت کوین کمی بیشتر از ۲۴ ساعت با ثبت دومین کندل صعودی متوالی خود روی نمودار هفتگی فاصله دارد و اتریوم هم در آستانه ثبت چهارمین کندل صعودی خود در نمای یک هفته‌ای است. علاوه بر این، شاخص «ترس و طمع» ارزهای دیجیتال هم نشان از بهبود احساسات معامله‌گران طی روزهای اخیر دارد.

    به گزارش کوین دسک، بیت کوین تا به اینجای کار در طول این هفته (از روز دوشنبه) ۵ درصد افزایش قیمت داشته است و پس از مدت‌ها در آستانه ثبت دومین هفته صعودی متوالی خود قرار دارد. ضمن اینکه این هفت روز می‌تواند سومین هفته صعودی بازار در ۴ هفته اخیر باشد.

    روز پنجشنبه نیز با اینکه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور طی سه ماه گذشته و برای دومین دوره متوالی با افت همراه بوده است، روند صعودی بیت کوین بازهم ادامه پیدا کرد. گفتنی است طبق تعاریف فنی اقتصاد، کاهش تولید ناخالص داخلی در یک کشور برای دو دوره متوالی، «رکود» در نظر گرفته می‌شود.

    بیت کوین در حال حاضر حوالی ۲۳٬۸۰۰ دلار معامله می‌شود و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۵درصد از ارزش خود را از دست داده است. این در حالی است که در ساعات اخیر بازدهی روزانه بیت کوین مدام از عددی مثبت به منفی و بالعکس تغییر کرده است. ضمن اینکه بازدهی بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ نیز همچنان حدود منفی ۵۰درصد است.

    هم‌بستگی ۳۰روزه بین قیمت بیت کوین و شاخص‌های مهم بورسی، طی هفته گذشته بیشتر شده و این در شرایطی است که ارزهای دیجیتال و بازار جهانی سهام هر دو طی این مدت در حال رشد بوده‌اند.

    شاخص بورسی «S&P500» روز جمعه رشدی یک درصدی را تجربه کرد و هم‌زمان با آن شاخص صنعتی داو جونز (Dow Jones) نیز ۰.۹درصد افزایش داشت.

    اتریوم هم که طی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۳۴درصد از ارزش خود را از دست داده، در هفت روز اخیر ۸.۳۶درصد افزایش قیمت داشته است و اکنون حوالی ۱٬۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

    نشانه‌های بازگشت بازار روی نمودار هفتگی بیت کوین

    نمودارهای متشکل از کندل‌های یک‌روزه معمولاً استاندارد پیش‌فرض سرمایه‌گذاران برای تحلیل بازار هستند؛ اما ممکن است گاهی نماهای بلندمدت‌تر دید بهتری در اختیار معامله‌گران قرار دهند. برای مثال، اکنون در نمودار هفتگی بیت کوین به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران به سطح ۲۰٬۰۰۰ دلار به‌عنوان یک نقطه ورود (خرید) ثابت نگاه می‌کنند.

    بیت کوین از هفته منتهی به ۳ آوریل (۱۴ فروردین) شاهد ۹ کندل نزولی متوالی بوده و تا ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) نیز در ۱۰ هفته از ۱۲ هفته موجود عملکردی نزولی داشته است. در این میان، حرکت نزولی مربوط به هفته دوازدهم با سقوط شاخص قدرت نسبی (RSI) تا سطح ۱۹.۴۳ (اشباع فروش) همراه بود.

    شاخص قدرت نسبی یک اندیکاتور تکنیکال است که سرعت و میزان تغییرات قیمت را اندازه‌گیری می‌کند. گفتنی است قرارگرفتن این شاخص بالای سطح ۷۰ اشباع خرید و رسیدن آن به زیر سطح ۳۰ اشباع فروش در بازار یک ارز دیجیتال را نشان می‌دهد.

    نموادار قیمت بیت کوین؛ نمای یک هفته‌ای بازار «بیت کوین/ دلار» به همراه شاخص RSI.

    شاخص RSI بیت کوین در نمای هفتگی اکنون روی سطح ۳۵ قرار گرفته است که نشان می‌دهد بازار نه در شرایط اشباع فروش و نه در شرایط اشباع خرید، بلکه در وضعیتی متعادل قرار دارد.

    در مقایسه با رشد ۱۰درصدی هفته قبل، قیمت بیت کوین این هفته جهشی ۵ درصدی داشته است و اتریوم هم مشابه بیت کوین در حالی که هفته قبل رشدی ۱۹درصدی را تجربه کرده بود، این هفته حدود ۸ درصد رشد داشته است. گفتنی است اتریوم در آستانه ثبت چهارمین کندل صعودی متوالی خود روی نمودار هفتگی است و بیت کوین هم فاصله زیادی با بستن دومین کندل صعودی متوالی خود ندارد.

    دهمین فورک آزمایشی شبکه اتریوم سه‌شنبه هفته قبل و ۲۶ ساعت زودتر از زمان موردانتظار انجام شد و این در حالی است که توسعه‌دهندگان اتریوم در آستانه به‌روزرسانی این شبکه از مدل اثبات کار فعلی به اثبات سهام، مشغول انجام آزمایش‌های متعدد هستند. با نزدیک‌شدن به‌روزرسانی نهایی اتریوم در ماه سپتامبر (شهریور)، شبکه اتریوم تحت یک سری آزمایش قرار دارد که با کپی‌کردن داده‌های شبکه اصلی در یک شبکه آزمایشی محیطی مشابه به‌روزرسانی نهایی این بلاک چین را شبیه‌سازی می‌کنند.

    انتظار می‌رود انتقال به اثبات سهام تأثیری ضدتورمی بر قیمت اتریوم بگذارد و در نهایت به کاهش عرضه کل این ارز دیجیتال منجر شود. گفتنی است کاهش عرضه یک دارایی معمولاً به رشد قیمت آن دارایی می‌انجامد.

    همان طور که احتمالاً می‌دانید، شاخص ترس و طمع بیت کوین احساسات معامله‌گران نسبت به تغییرات قیمت را می‌سنجد و به احساسات بازار از صفر (ترس شدید) تا ۱۰۰ (طمع شدید) امتیاز می‌دهد.

    نمودار ترس و طمع ارزهای دیجیتال (برای مشاهده شاخص در ارزویژن روی تصویر کلیک کنید).

    این شاخصی مجموعه‌ای از اطلاعات شامل قیمت، شتاب، نوسان، احساسات کاربران شبکه‌های اجتماعی و جست‌و‌جوهای گوگل را ارزیابی می‌کند. با اینکه این شاخص ویژه بیت کوین طراحی شده است، می‌تواند ابزار مناسبی برای سنجش احساسات کلی بازار ارزهای دیجیتال باشد.

    روز گذشته این شاخص روی سطح ۳۹ قرار داشت که همچنان در محدوده ترس قرار می‌گیرد؛ اما فاصله زیادی با سطح ۶ (ترس شدید) دارد که در ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) به ثبت رسیده بود. اوج این شاخص در ۱۲ ماه گذشته به ثبت سطح ۸۴ در ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۰) بازمی‌گردد؛ یعنی زمانی که بیت کوین با قیمتی بیش از ۶۰٬۰۰۰ دلار معامله می‌شد.

    ادامه روند صعودی بیت کوین برای دومین هفته متوالی؛ منتظر تغییر روند باشیم؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • وضعیت بازار؛ روز قرمز آلت کوین‌ها پس از اصلاح قیمت بیت کوین
    • وضعیت بازار؛ رسیدن قیمت اتریوم به ۴ هزار دلار همزمان با عبور قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار
    • وضعیت بازار؛ پولکادات همچنان می‌تازد
    • وضعیت بازار؛ رکود بازار آلت کوین‌ها و تثبیت قیمت بیت کوین
    • وضعیت بازار: انتظار دوباره برای اعلام نرخ تورم ماهانه در آمریکا

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304919

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم