• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

احراز هویت، مهمترین فیلتر ایجاد حساب کاربری در صرافی آنلاین

  • کد خبر : 323550
  • 10 تیر 1402 - 19:31
احراز هویت، مهمترین فیلتر ایجاد حساب کاربری در صرافی آنلاین

چکیده : صرافی آنلاین برای اینکه امنیت خود را بالاتر ببرد و ورود کاربران خطرناک را کنترل کند، از فیلتر احراز هویت استفاده می‌کند.   آشنایی با احراز هویت صرافی برای ایجاد حساب کاربری در صرافی آنلاین، یکی از مهمترین مراحلی که لازم است پشت سر بگذارید، احراز هویت است. احراز هویت مهمترین فیلتر امنیتی صرافی‌ها […]

  • چکیده : صرافی آنلاین برای اینکه امنیت خود را بالاتر ببرد و ورود کاربران خطرناک را کنترل کند، از فیلتر احراز هویت استفاده می‌کند.

     

    آشنایی با احراز هویت صرافی

    برای ایجاد حساب کاربری در صرافی آنلاین، یکی از مهمترین مراحلی که لازم است پشت سر بگذارید، احراز هویت است. احراز هویت مهمترین فیلتر امنیتی صرافی‌ها است. البته متاسفانه این فیلتر در بسیاری از مواقع برای کاربران ایرانی دردسرساز می‌شود. هر چند هدف کلی استفاده از آن مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی و پولشویی است اما به دلیل تحریم‌ها برای کاربران ایرانی هم ممانعت‌هایی ایجاد می‌کند. معمولاً اولین چیزی که هنگام تشکیل حساب کاربری برای احراز هویت از شما درخواست می‌کنند، پست الکترونیکی و رمز عبور است. پس از آن که ایمیل شما تایید شود باید تلفن همراه، کد ملی و اطلاعات هویتی دیگر خودتان را وارد کنید. همچنین لازم است اطلاعات بانکی معتبر خودتان را در اختیار صرافی قرار دهید تا با آن بتوانید معاملات خودتان را مدیریت کنید. البته ممکن است مدارک دیگری مثل تصویر شخصی خودتان هم توسط صرافی درخواست شود. فرم تعهدنامه هم تقریباً در بسیاری از صرافی‌ها به عنوان یک مدرک مهم دریافت می‌شود.

    احراز هویت برای یک صرافی آنلاین چه اهمیتی دارد؟

    فعالیت در یک صرافی آنلاین با سرمایه گذاری در یک پروژه اقتصادی مثل زمین، خانه، خودرو و … کاملاً متفاوت است. صرافی‌ها برای اینکه در برابر حملات سایبری امنیت خود را افزایش دهند لازم است چنین تدابیری داشته باشند. چند یک سهل انگاری کوچک در حفظ امنیت حساب کاربران می‌تواند خسارت‌های مالی شدیدی به آنها وارد نماید. البته به طور کلی دلایل زیر را می‌توانیم به عنوان مزایای احراز هویت بشناسیم:

    • پولشویی یکی از مشکلاتی است که در این صرافی‌ها احتمال رقم خوردن آن وجود دارد. طبیعتاً یک صرافی باید بیشترین فیلتر را برای مقابله با این جرم مالی طراحی کند.
    • یکی از مشکلاتی که با کمک احراز هویت صرافی می‌تواند احتمال وقوع آن را کاهش داد، هک حساب بانکی است. متاسفانه سرقت‌های مجازی و هک حساب کاربران صرافی‌ها معضل جدی برای آنها شده و می‌تواند ثروت آنها را بر باد دهد.
    • احراز هویت کمک می‌کند تا کاربران فیک و خطرناک وارد صرافی نشوند. بسیاری از این کاربران با هدف پیدا کردن راه‌های نفوذ به صرافی به دنبال ایجاد حساب کاربری در آن هستند و می‌خواهند با مشخصات غلط در صرافی عضو شوند.

     

    احراز هویت، مهمترین فیلتر ایجاد حساب کاربری در صرافی آنلاین

    چرا احراز هویت برای کاربران ایران دردسرساز است؟

    احراز هویت صرافی آنلاین امنیت را برای کاربران بالا می‌برد. با این وجود این فیلتر همیشه برای کاربران ایرانی دردسرساز بوده است. دلیل آن هم کاملاً مشخص می‌باشد. با توجه به تحریم‌های بین المللی که علیه ایران وجود دارد، صرافی‌ها حاضر نمی‌شوند با کاربران ایرانی همکاری داشته باشند. به همین دلیل در استفاده از صرافی‌های معتبر بین المللی همیشه کاربران ایرانی مشکلات زیادی دارند. در مقابله با این دردسر هموطنان ما دو مسیر پیش روی خود دارند. مسیر اولین است که قید صرافی‌های بین المللی را بزنند و به سراغ صرافی‌های داخلی بروند. این کار کمترین دردسر را برای آنها دارد اما در طرف مقابل باید دقت داشته باشیم که بسیاری از امکانات صرافی‌های خارجی در صرافی‌های داخلی اصلا وجود ندارد.

    یک مسیر دوم هم وجود دارد که شاید بتواند کاربران ایرانی را راضی کند. کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی‌های بین المللی بدون احراز هویت استفاده کنند اما امکانات صرافی‌ها برای آن‌ها محدود می‌شود. البته در این حالت هم کاربرانی که از ایران به طور مستقیم وارد پلتفرم صرافی می‌شوند باید از آی پی غیر ایرانی استفاده کنند. به عبارتی اگر بخواهیم راحت تر بگوییم، باید از فیلترشکن کمک بگیرند. آی پی ایرانی هویت کاربر را آشکار می‌کند و مانع از این می‌شود که او بتواند حتی از امکانات محدود سایت صرافی استفاده نماید.

    احراز هویت، مهمترین فیلتر ایجاد حساب کاربری در صرافی آنلاین

     

    چگونه بهترین راه ورود به صرافی‌های بین المللی را یاد بگیریم؟

    در مورد مشکلات استفاده از صرافی آنلاین معتبر بین المللی نکات مختلفی را با هم بررسی کردیم. به این نتیجه رسیدیم که استفاده از اینگونه صرافی‌ها مشکلات زیادی برای کاربران ایرانی به همراه دارد. البته با توجه به امکانات و کیفیتی که این صرافی‌ها دارند، پیچیدگی مراحل استفاده از آن‌ها ارزشش را دارد. طبیعتا شما به عنوان یک کاربر تازه وارد با روش‌های استفاده از صرافی‌های بین المللی بدون اینکه در مراحل احراز هویت مشکلی داشته باشید آشنایی ندارید. از این بابت نباید نگران باشید و به دنبال راهی بگردید که این روش‌ها را از طریق آن آموزش ببینید. دانشگاه کسب و کار می‌تواند گزینه مناسبی برای یاد گرفتن آموزش‌های استفاده کم خطر از یک صرافی آنلاین باشد.

    دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی‌ موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. برای فرا گرفتن آموزش‌های موجود در دانشگاه کسب و کار تنها کافی است به آدرس اینترنتی این دانشگاه مراجعه کنید. تمامی ‌اطلاعاتی که شما در دنیای اقتصاد به ویژه اقتصاد دیجیتال و کارآفرینی به دنبال آن باشید در این سایت وجود دارد. با کمک این سایت شما می‌توانید تبدیل به یک فعال اقتصادی بهتر و متخصص‌تر شوید. اطلاعات و آموزش‌های موجود در این دانشگاه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در واقع استفاده از این دانشگاه و اطلاعات موجود در آن، فرصتی است که شاید هیچ وقت برای شما فراهم نشود.

     

    منبع: economist.com، businessuni.net، bloomberg.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=323550

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
    1. همیشه احراز هویت کردن و انقدر سخت گیری در این خصوص داخل صرافی های آنلاین برام سوال بود که با نکاتی که شما داخل این مطلب گفتید متوجه شدم که این سخت گیری درست بوده و باید هم انجام بشه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم