• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2
مدیرکل امور مالیاتی شمال تهران تاکید کرد:

اجرای صحیح قوانین زمینه ساز تحقق درآمدهای مالیاتی

  • کد خبر : 2651
  • 19 آبان 1396 - 1:30
اجرای صحیح قوانین زمینه ساز تحقق درآمدهای مالیاتی

پول بانک: مدیرکل امور مالیاتی شمال تهران گفت: موفقیت این اداره کل در تحقق درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی‌شده سال 95، دستاورد عواملی چون اعمال مدیریت منسجم، برقراری نظم، جلب مشارکت همگانی و اجرای صحیح قوانین است.

  • به گزارش رسانه مالیاتی ایران، رسول رسولی، مدیرکل امور مالیاتی شمال تهران به تشریح برنامه‌ها، راهکارها و سیاست‌های این اداره کل به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و موفقیت در وصول درآمدهای پیش‌بینی‌شده در سال 95 و سال جاری پرداخت.
    وی با اشاره به اینکه این اداره کل، سهم مهمی در تأمین درآمدهای مالیاتی شهر و استان تهران و همچنین کل کشور دارد، اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی شمال تهران با استفاده‌ی بهینه از امکانات و توجه خاص به منابع ارزشمند نیروی انسانی و جلب مشارکت همگانی، توانست در سال 95 با تحقق صددرصدی درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی‌شده در پنجمین سال متوالی به عنوان یکی از موفق‌ترین ادارات کل در تحقق درآمدهای مالیاتی کشور، نقش موثری داشته باشد.
    رسولی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در این بخش، شاهد رشد چشمگیر درآمدها و وصول مالیات در سال 95 در مقایسه با سال‌های قبل بوده‌ایم که با توجه به اهمیت این بخش، درصدد تجهیز و تأمین امکانات جهت مطالبه معوقات مالیاتی و به حداقل رساندن کاهش زمان وصول و تحقق درآمدهای مالیاتی هستیم.
    وی در ادامه اظهار داشت: در این راستا به منظور تحقق سریع درآمدهای مالیاتی، جلسات متعددی برای روسای امور مالیاتی تشکیل شد و اهمیت قطعی کردن به موقع پرونده‌ها و جلوگیری از تطویل مراحل دادرسی را به آنان تفهیم کردیم و بدین ترتیب حجم زیادی از پرونده‌های مالیاتی در این مرحله به قطعیت رسیده است که افزایش رضایت‌مندی مودیان، کاهش زمان رسیدگی و کاهش هزینه وصول مالیات را به دنبال داشته است.
    مدیرکل امور مالیاتی شمال تهران به حجم زیاد پرونده‌های جدید و پرونده‌های موجود از سال‌های قبل در هیئت حل اختلاف مالیاتی اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور قطعیت پرونده‌ها در حداقل زمان ممکن، انجام برنامه‌ریزی دقیق و اولویت طرح پرونده‌های بزرگ و با اهمیت در دستور کار قرارگرفته است، ضمن اینکه ضرورت عدم صدور اجرای قرار بی مورد به ویژه در مورد پرونده‌های مهم و بررسی دقیق و جامع موضوع توسط نمایندگان نیز ابلاغ شده است.
    رسولی در ادامه به راهکارهای ارائه شده در زمینه وصول مالیات بر ارث، اشاره کرد و افزود: در بخش مالیات بر ارث، ضمن تشکیل جلسات آموزشی و توجیه مأموران مالیاتی، اقدام به نصب نرم‌افزار مالیاتی برحسب نرخ‌های جدید مالیات بر ارث در اداره امور مالیاتی مربوطه کردیم که ضمن بالا بردن دقت محاسبات، زمان وصول مالیات در این بخش را به حداقل رسانده است.
    وی، تشکیل کارگروه استرداد مالیاتی در اداره کل و کاهش زمان فرایند استرداد و به‌روزرسانی پرونده‌ها و جلوگیری از تطویل مراحل استرداد برای مودیان را از دیگر تدابیر این اداره کل جهت تسریع در به قطعیت رساندن پرونده‌ها و تحقق درآمدهای مالیاتی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح جامع مالیاتی و رسیدگی به تعدادی از پرونده‌ها در بخش مشاغل و شرکت‌ها و آموزش همکاران جهت استفاده از نرم‌افزار موجود طبق برنامه زمان‌بندی نیز در کاهش زمان رسیدگی بسیار تأثیرگذار است.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=2651

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم