• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

اجاره خودرو و نکاتی که باید در مورد آن بدانید

  • کد خبر : 102363
  • 03 اردیبهشت 1399 - 11:36
اجاره خودرو و نکاتی که باید در مورد آن بدانید

اجاره خودرو واژه‌ای است که ممکن است زیاد به گوشتان خورده باشد. اجاره خودرو فرآیندی است که شما با پرداخت مبلغی می‌توانید خودرو موردنیازتان را به مدت مشخص‌شده اجاره کنید. اما اجاره خودرو نکات و مراحلی دارد که باید قبل از آن مطلع باشید. رعایت کردن این نکات می‌تواند کمک زیادی به در کرایه خودرو […]

  • اجاره خودرو واژه‌ای است که ممکن است زیاد به گوشتان خورده باشد. اجاره خودرو فرآیندی است که شما با پرداخت مبلغی می‌توانید خودرو موردنیازتان را به مدت مشخص‌شده اجاره کنید.

    اما اجاره خودرو نکات و مراحلی دارد که باید قبل از آن مطلع باشید. رعایت کردن این نکات می‌تواند کمک زیادی به در کرایه خودرو بکند.

    نکته 1: اجاره ماشین از شرکت‌های معتبر

    حتماً قبل از اجاره خودرو سعی کنید که از شرکت‌هایی که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند ماشین اجاره کنید. از قانونی بودن شرکت و داشتن نماد اعتماد الکترونیک آن مطمئن شوید. از شرکت‌هایی خودرو اجاره کنید که دارای فاکتور رسمی و قرارداد قانونی باشند. قبل از امضای قرارداد حتماً موارد ذکرشده در قرارداد را مطالعه کنید چراکه ممکن است مواردی در آن ذکرشده باشد که به ضرر شما باشد.

    شرکت‌هایی که دارای سایت‌های معتبر و رزرو آنلاین هستند نسبت به رنتکارهای دیگر مطمئن‌تر می‌باشند. چراکه دارای شرایط و قیمت‌های مشخص‌شده هستند. برای اینکه متوجه شوید شرکت دارای نماد اعتماد هست یا نه پایین هر سایت نماد اعتماد آن گذاشته‌شده که می‌توانید وارد آن شوید و از صحت آن مطمئن شوید. سعی کنید از افرادی که در این زمینه مهارت و تجربه بالا دارند کمک بگیرید.

    نکته 2: از بیمه بودن خودروهای شرکت‌های رنت خودرو مطمئن شوید

    اجاره خوردو

    شرکت‌های اجاره ماشین به دلیل اینکه خودروها بیشتر درخطر تصادف هستند از بیمه‌های مختلف برای پوشش آن‌ها استفاده می‌کنند. قبل از اجاره از سقف تعهد بیمه ماشین‌های شرکت مطلع شوید.

    اجاره ماشین به دو صورت اجاره خودرو بدون راننده و اجاره خودرو با راننده موجود می‌باشد. در صورت استفاده از خدمات رنت خودرو با راننده، هنگام تصادف، شما هیچ گونه هزینه ای لازم نیست بپردازید و مسئولیت تصادف و هزینه ناشی از خسارت آن بر عهده راننده شرکت است.

    در زمان عقد قرارداد اجاره و پرداخت ودیعه، مشتریان متعهد یک سری قوانین و شرایط می شوند که موظف هستند طبق آن یکسری از خسارات را پرداخت کنند. به همین دلیل زمان قرارداد کاملاً متن آن را مطالعه کنید.

    هزینه خسارت‌های ناشی از تصادف در اجاره ماشین

    خسارات ناشی از تصادف خودروهای اجاره‌ای به دودسته خسارات زیر یک‌میلیون و بالای 1 میلیون تقسیم‌بندی می‌شوند.

    در زمان کرایه ماشین، شرکت‌ها مبلغ 1 میلیون تومان را از مشتریان خود به‌عنوان ودیعه دریافت می‌کنند. در صورت بروز تصادف که خسارت آن کمتر از یک ‌میلیون باشد، هزینه خسارت از ودیعه کم خواهد شد.

    در صورت تصادفی که خسارت بالای یک ‌میلیون باشد هزینه خسارت را بیمه پرداخت می‌کند.

    اجاره خوردو

    نکته 3: بررسی خودرو قبل از تحویل

    در زمان تحویل خودرو نباید هیچ عجله‌ای داشته باشید بخصوص برای خودروهای گران‌قیمت. قبل از نشستن پشت فرمان بخواهید که استعلام خلافی خودرو را به شما نشان بدهد تا خلافی نداشته باشد. بدنه ماشین را به‌دقت بررسی کنید تا اگر اثری از ضربه و یا رنگ شدگی و هرچیز مشکوکی که ناشی از تصادف بوده را به شرکت اطلاع دهید. از سالم بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم روشنایی و صوتی، بالابرهای شیشه ها، روکش صندلی‌ها مطمئن شوید. قبل از تحویل خودرو یک نسخه از قرارداد را نیز از شرکت دریافت کنید. بررسی محتویات صندوق‌عقب و زاپاس خودرو نیز قدم آخر است که باید بررسی شود.

    نکته 4: محدودیت مسافت طی شده

    هر شرکت اجاره خودرو در تهران و شهرهای دیگر دارای شرایط محدودیت کیلومتری روزانه است. بعضی از شرکت‌ها دارای محدودیت مسافت روزانه 200 کیلومتر هستند؛ یعنی شما روزانه مجاز به پیمودن مسافت تنها 200 کیلومتر هستید. البته با پرداخت هزینه می‌توانید مسافت بیشتری را در یک روز طی کنید. پس این نکته را نیز موردتوجه خود قرار دهید.

     

    مدارک لازم برای اجاره خودرو

    مدارک اجاره ماشین نیز در هر شرکت متفاوت است؛ اما گواهینامه رانندگی، مدرک شناسایی، ودیعه نقدی و مدرکی برای ضمانت در بین همه یکسان می‌باشد. برای اینکه بتوانید اجاره خودرو با شرایط آسان را تجربه کنید می‌توانید سری به سایت شرکت اجاره ماشین رنت کنیم بزنید. شرایط و قیمت‌های این موسسه نسبتاً مناسب است.

    قیمت اجاره خودرو

    قیمت اجاره ماشین یکی از نکات مهم در رنت خودرو است. هر فردی دوست دارد که کمترین قیمت را برای اجاره پرداخت کند. برای این کار شما باید قیمت های هر شرکت را نسبت به خدمات آن مقایسه کنید. پس از مقایسه شرکتی که دارای قیمت رقابتی کمتر نسبت به خدمات ارائه شده را دارد انتخاب کنید.

    اپلیکیشن اجاره خودرو

    بعضی از مؤسسات اجاره خودرو دارای اپلیکیشن هستند. به این صورت که با نصب آن به‌راحتی هرجا که باشید با موبایل خود می‌توانید خودرو اجاره کنید.

     

     

    امیدوارم که نکات گفته‌شده بتواند کمک مؤثری برای یک انتخاب درست به شما عزیزان بکند. این نکات جزو موارد مهمی است که باید به آنها توجه شود. پس قبل از اینکه بخواهید خودرو موردنیازتان را اجاره کنید حتماً به این نکات توجه کنید.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=102363

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم