• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
8

اثر کوین بیس؛ رشد انفجاری قیمت توکن‌ها بعد از اضافه‌شدن به کوین بیس

  • کد خبر : 218513
  • 19 فروردین 1400 - 6:34
اثر کوین بیس؛ رشد انفجاری قیمت توکن‌ها بعد از اضافه‌شدن به کوین بیس

اثر کوین بیس (Coinbase Effect) به نظریه‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که طی آن ارزهای دیجیتالی که قرار است به صرافی کوین بیس اضافه شوند، رشد قیمت شدیدی را تجربه می‌کنند. تحلیل‌گران مساری (Mess..

  • اثر کوین بیس (Coinbase Effect) به نظریه‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که طی آن ارزهای دیجیتالی که قرار است به صرافی کوین بیس اضافه شوند، رشد قیمت شدیدی را تجربه می‌کنند. تحلیل‌گران مساری (Messari) معتقدند که ارزهایی که به صرافی کوین بیس اضافه می‌شوند، به‌طور میانگین در عرض ۵ روز سودی ۹۱ درصدی به دست می‌آورند.

    به گزارش کوین دسک، پس از اعلام خبر اضافه‌شدن ارز دیجیتال کاردانو به پلتفرم کوین بیس، اثر کوین بیس مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفت و مطالعات جامعی را پیرامون این نظریه انجام دادند. تحقیق مساری تازه‌ترین مورد از این پژوهش‌هاست که عملکرد این توکن‌ها را در ۵ روز اول معاملات در کوین بیس مورد بررسی قرار داده است. در تحقیق مساری، تأثیرات اضافه‌شدن ارزها به فهرست صرافی‌های بزرگی مثل بایننس، اف‌تی‌ایکس، OKEx، کراکن و جمینی لحاظ شده است.

    نکته جالب اینجاست که نتایج این تحقیق نشان می‌دهد اثر کوین بیس واقعی است. روبرتو تالاماس (Roberto Talamas)، محقق ارزهای دیجیتالِ مساری در مطلبی باعنوان «پدیده رشد شدید صرافی» نوشت:

    اضافه‌شدن به فهرست معاملات کوین بیس، با ۹۱ درصد رشد، بیشترین میانگین سود را داشته است؛ این صرافی همچنین بیشترین دامنه نوسان را هم با منفی ۳۲ درصد تا ۶۴۵ درصد به خود اختصاص داده است.

    صرافی کوین بیس در ماه‌های گذشته ارزهای دیجیتال انکر (ANKR)، کِرو (CVR) و استورج (STORJ) را فهرست ارزهای پشتیبانی‌شده خود اضافه کرده است. فایل کوین (FIL) از جمله دیگر ارزهای اضافه‌شده به کوین بیس بوده است و قیمتش از آن زمان بیش از ۶ برابر شده است!

    ۱۶ مارس (۲۳ اسفند)، کوین بیس اعلام کرد که قصد دارد کاردانو را به پلتفرم خود اضافه کند. در آن زمان، قیمت کاردانو در پلتفرم کراکن ۳۶ رشد کرد. شایان ذکر است که ۱۸ مارس (۲۵ اسفند) و همزمان با آغاز معاملات کاردانو در کوین بیس، بخشی از این رشد کاهش یافت. صد البته در تحقیقات مساری، تاریخ مبدأ، از لحظه آغاز معاملات در نظر گرفته شده است.

    مساری ابتدا داده‌های پرت را از آمار خود حذف کرد. نوساناتی که باعث ایجاد تأثیرات غیرواقعی در آمارها می‌شدند از جمله این داده‌ها هستند.

    داده‌های پرت برخی از ارزها پس از اضافه‌شدن به صرافی، میانگین را با خطا مواجه می‌کرد و نمودار دچار چولگی می‌شد. تالاماس در این باره می‌نویسد:

    دیستریکت زیرو ایکس (District0x)، پلتفرمی که برای ایجاد جامعه‌ها و بازارهای غیرمتمرکز استفاده می‌شود و سیویک (Civic)، راهکاری برای احراز هویت، به‌ترتیب ۶۴۵ و ۴۹۳ درصد سود ثبت کرده‌اند که جزو داده‌های پرت به حساب می‌آیند.

    حتی با وجود حذف داده‌های پرت، همچنان کوین بیس بیشترین تأثیر را پیش از عرضه در صرافی ثبت کرده است.

    اثر کوین بیس؛ رشد انفجاری قیمت توکن‌ها بعد از اضافه‌شدن به کوین بیس

    در این باره بیشتر بخوانید

    • کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال؛ استلار و کاردانو سقوط کردند
    • صرافی کوین بیس معاملات ریپل را متوقف می‌کند
    • صرافی کوین بیس سه توکن سوشی سواپ، پولیگان (متیک) و اسکیل را اضافه کرد
    • صرافی غیرمتمرکز و بدون کارمزد در بستر استلار راه‌اندازی شد
    • اگر قیمت بیت کوین از ۲۰,۰۰۰ دلار عبور کند، چه اتفاقی برای بازار رخ خواهد داد؟ تحلیل‌گران پاسخ می‌دهند

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=218513

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم