• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

اتصال کامل صندوق ضمانت صادرات ایران و روسیه را می‌توان به صورت زیر توصیف کرد

  • کد خبر : 333276
  • 23 مهر 1402 - 23:51
اتصال کامل صندوق ضمانت صادرات ایران و روسیه را می‌توان به صورت زیر توصیف کرد

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد که صندوق ضمانت صادرات ایران به صندوق‌های سایر کشورها و به خصوص صندوق روسیه متصل شده است. همچنین اعلام شد که صربستان اخیراً یک میلیون یورو فاینانس برای صادرات کالا و خدمات در زمینه ماشین آلات صنعتی به ایران باز کرده است. سید امیر برهانی نائینی، رئیس صندوق […]

  • رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد که صندوق ضمانت صادرات ایران به صندوق‌های سایر کشورها و به خصوص صندوق روسیه متصل شده است. همچنین اعلام شد که صربستان اخیراً یک میلیون یورو فاینانس برای صادرات کالا و خدمات در زمینه ماشین آلات صنعتی به ایران باز کرده است.

    سید امیر برهانی نائینی، رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران، در یک نشست خبری اعلام کرد که در طی سال گذشته، صندوق ضمانت صادرات فعالیت‌های جدیدی را آغاز کرده است. قبلاً فعالیت‌های صندوق محدود به داخل کشور بود، اما اخیراً به صندوق‌های ضمانت در کشورهای دیگر از جمله عمان، قطر، ازبکستان، قزاقستان، روسیه، بلاروس، اندونزی، مجارستان و مغولستان متصل شده است.

    وی افزود: چند ماه پیش، به صندوق بیمه صادرات روسیه به طور کامل متصل شده‌ایم و خدمات ویژه‌ای بین دو طرف در حوزه سیستم‌های اطلاعاتی ارائه می‌شود که این امر به عنوان یک اتفاق ویژه در حوزه تجارت الکترونیکی محسوب می‌شود.

    همچنین، قراردادهایی با اندونزی و صربستان در این زمینه منعقد شده است و صربستان اخیراً یک میلیون یورو فاینانس برای صادرات کالا و خدمات بیشتر در زمینه قطعات ماشین آلات صنعتی به ایران باز کرده است.

    رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران بیان کرد که کارگزاری‌های خارجی برای صندوق ضمانت صادرات در کشورهای هدف صادرات تعیین می‌شود. در حال حاضر، کارگزاری صندوق ضمانت صادرات در روسیه، لهستان و ارمنستان فعال است و طبق نقشه راه، هر کشوری که مرکز تجاری راه‌اندازی شود، کارگزاری صندوق ضمانت صادرات نیز در آن کشور تأسیس خواهد شد.

    رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران، سید امیر برهانی نائینی، اعلام کرد که در گذشته، آفریقا از مقاصد صادراتی ایران خارج شده بود، اما در حال حاضر نقشه راهی برای صادرات به این قاره تدوین شده است. او اعلام کرد که دو سند همکاری بیمه‌ای- بانکی بسیار مهم همزمان با سفر رئیس جمهوری به آفریقا امضا خواهد شد تا صادرات به این منطقه کم ریسک شود. همچنین، صندوق ضمانت صادرات در کمیته اتحادیه بیمه گران قرار گرفته است که به عنوان مهم‌ترین اتحادیه بیمه گران در دنیا شناخته می‌شود. در ادامه، صندوق ضمانت صادرات با مؤسسه بیمه اعتبار صادراتی اسلامی ذیل بانک توسعه اسلامی نیز قراردادی امضا کرده است که می‌تواند به توسعه تجارت با کشورهای اسلامی کمک کند.

    برهانی نائینی افزود که تا یکسال گذشته، صندوق ضمانت صادرات ایران همکاری‌های جدیدی با چندین بانک آغاز کرده است و شبکه‌های خود را گسترش داده است. او بیان کرد که صندوق ضمانت صادرات آماده همکاری با بانک‌های دولتی و خصوصی دیگر است و آنها را حمایت خواهد کرد.

    درباره تغییر مکان فعالیت‌های صندوق ضمانت صادرات، رئیس صندوق اظهار کرد که در گذشته، تمرکز فعالیت‌های صندوق در تهران بوده است، اما اکنون صندوق به تعدادی کارگزاری فعال در سراسر استان‌ها توسعه داده است. او اشاره کرد که پس از بازدیدها، ۲۷ کارگزاری فعال در سراسر استان‌ها، از جمله در شهرهای یزد، مشهد و مازندران، ایجاد شده است. این کارگزاری‌ها شامل اتاق بازرگانی نیز هستند تا بتوانند به عنوان کارگزاران بخش خصوصی عمل کنند و بنگاه‌های کوچک نیز از خدمات آنها بهره‌برداری کنند.

    به گفته رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران، سرمایه صندوق در سال ۱۴۰۱ برابر با ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است. این مقدار نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده بود، یک رشد ۵۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین، در نیمه نخست سال جاری، سرمایه صندوق ۱۵ درصد رشد داشته و به میزان ۲۴۷ میلیارد یورو (با افزایش ۲۰۰ میلیون یورو نسبت به قبل) رسیده است.

    رئیس صندوق نیز امیدواری خود را بیان کرده است که تا پایان سال، سرمایه صندوق به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان (۱ میلیارد یورو) افزایش یابد. او در این باره اظهار کرده است که افزایش سرمایه صندوق می‌تواند پوشش بیمه‌ای را به طور قابل توجهی ارتقا دهد و برای صادرات غیرنفتی بسیار مهم است.

    همچنین، صندوق ضمانت صادرات با صندوق توسعه ملی همکاری کرده است تا برخی پروژه‌های صادراتی با مشکلات مالی یا تامین مالی مواجه شده را با ضمانت‌نامه‌ها و پشتیبانی صندوق توسعه ملی به بهره‌برداری برساند.

    در زمینه گردشگری، صندوق ضمانت صادرات برای حمایت از این صنعت نیز اقداماتی را انجام داده است و با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری می‌کند.

    همچنین، در حوزه خدمات فنی و مهندسی، به ویژه در حوزه برق، صندوق ضمانت صادرات برنامه‌های خاصی دارد و قصد بیمه کردن دو پروژه در آمریکای لاتین و سوریه را دارد.

    درباره پرداخت خسارت، در سال جاری هنوز پرداختی انجام نشده است و در سال گذشته، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده که ۱۱۱ میلیارد تومان از آن بازگشت داده شده و حدود ۴۰ میلیارد تومان به باقی مانده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=333276

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم