• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

آینده تتر؛ آیا سرمایه گذاری در تتر عاقلانه است؟

  • کد خبر : 341477
  • 08 بهمن 1402 - 12:35
آینده تتر؛ آیا سرمایه گذاری در تتر عاقلانه است؟

فهرست محتوا نوسان‌های شدید قیمتی صنعت کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال، عامل اصلی محبوبیت آن در بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بوده‌است. اما این نوسان‌ها همیشه باعث سودآوری نیست و گاهی هم ضرر و زیان شدیدی دارند. به همین دلیل ارزهای دیجیتالی با نام استیبل‌کوین‌ها (USDT) عرضه شدند که ثبات بهتری داشتند. تتر (Tether) هم‌اکنون قدرتمندترین و […]

فهرست محتوا

  • نوسان‌های شدید قیمتی صنعت کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال، عامل اصلی محبوبیت آن در بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بوده‌است. اما این نوسان‌ها همیشه باعث سودآوری نیست و گاهی هم ضرر و زیان شدیدی دارند. به همین دلیل ارزهای دیجیتالی با نام استیبل‌کوین‌ها (USDT) عرضه شدند که ثبات بهتری داشتند. تتر (Tether) هم‌اکنون قدرتمندترین و محبوب‌ترین استیبل‌کوین است.

    اما سوال اینجاست که آینده تتر چگونه خواهد بود؟ این ارز دیجیتال تا چه حد قابل اعتماد است؟ خرید تتر چه سودی دارد؟ اگر می‌خواهید جواب این سوالات را پیدا کنید، تحلیل و پیش‌بینی بهتری از آینده تتر داشته باشید؛ ادامه این مطلب را از دست ندهید.

    ارز دیجیتال تتر چیست؟

    تتر یک ارز دیجیتال برابر با دلار آمریکا است که در سال 2014 میلادی توسط شرکت لیمیتد (Tetherlimited) معرفی شد. طبق ادعای این شرکت هر واحد تتر با یک دلار آمریکا برابر است و به ازای هر تتری که از این شرکت خریداری شود یک دلار در خزانه نگهداری می‌شود. شما با پرداخت یک دلار می‌توانید یک تتر خریداری کنید.

    هدف از ساخت تتر ارائه جایگزینی مناسب برای نوسانات بازار رمز ارزهایی مانند بیت کوین بود که با اسم استیبل کوین شناخته می‌شود. هم‌اکنون قدرتمندترین استیبل کوین تتر است. همچنین تتر با سرمایه 84 میلیارد دلاری در رده سوم بازار کریپتو قرار دارد. در ادامه با عوامل مهم تاثیرگذار بر آینده تتر آشنا می‌شوید.

    عوامل تاثیرگذار بر آینده تتر

    پشتوانه دلاری

    ادعایی که تاکنون شرکت لیمیتد داشته این بوده که تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. همین ادعا باعث ثبات بیشتر این رمز ارز نسبت به رمز ارزهای دیگر شده‌است. اما درستی این ادعا هنوز به طور قطع ثابت نشده و نمی‌توان گفت که آیا واقعا تمام تترهای در حال گردش پشتوانه دلاری دارند یا نه؟

    درستی یا نادرستی این ادعا تاثیر زیادی در آینده ارز دیجیتال تتر دارد.

    قانون گذاری

    اگر کشور آمریکا و سایر کشورها قوانینی برای محدودیت استفاده از تتر و سایر رمز ارزها وضع کنند، قطعا تاثیرات مقطعی بسیار زیادی در وضعیت تتر و صنعت کریپتوکارنسی دارد.

    نوسان‌های بازار کریپتو

    با اینکه تتر یک استیبل کوین است اما به وضعیت بازار رمز ارزها حساس است. برای مثال وقتی دیگر رمز ارز‌ها مانند بیت‌کوین دچار افت قیمت می‌شوند، از آنجا که تتر یک رمز ارز با ارزش پایدارتری است، معامله‌گران برای حفظ سرمایه خود به سمت خرید تتر هجوم می‌آورند. این هجوم معامله‌گران، تقاضا را زیاد می‌کند و باعث افزایش قیمت تتر می‌شود.

    شفافیت

    شفافیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای ماندگاری یک استیبل‌کوین است. البته شرکت لیمیتد فعلا این ویژگی را ندارد. وجود شخص ثالث برای حسابرسی دقیق و بررسی عملکرد تتر در آینده این رمز ارز تاثیر زیادی دارد. همین نبود شفافیت باعث شد که در طی سال‌های اخیر تتر دچار مسائل حقوقی بشود و این درگیری‌های حقوقی چالش‌های زیادی به همراه داشت.

    سال 2019 بود که دادستانی نیویورک شرکت iFinex (شرکت مادر تتر) را به برداشت غیرقانونی 850 میلیون دلار از پشتوانه دلاری تتر برای جبران ضررهای صرافی بیت‌فینکس، متهم کرد. ادعایی که توسط بیت فینکس رد شد اما مدتی بعد یکی از وکلای شرکت iFinex اعتراف کرد که فقط 74 درصد از توکن‌های تتر پشتوانه دلاری دارند. با رسانه‌ای شدن این اعترافات افراد زیادی سرمایه خود را از بیت فینکس خارج کردند که ضربه‌ای بزرگ بر استیبل کوین و آینده تتر وارد کرد. بعد از این اتفاق شرکت لیمیتد همیشه با سوالاتی درباره شفافیت مالی و پشتوانه تتر مواجه است.

    خرید تتر چه سودی دارد؟

    خرید تتر چه سودی دارد؟

    حتما این سوال را دارید که خرید تتر چه سودی دارد؟ یا از آنجا که قیمت تتر برابر یک دلار است آیا خرید تتر از دلار بهتر است؟

    تتر در طی این سال‌ها با وجود چالش‌هایی که داشته اما ثبات قیمت خوبی را ارائه کرده و همواره قیمت تتر نزدیک به یک دلار بوده‌است. شاید این ثبات سود زیادی نداشته‌باشد اما با توجه به ارزش پایداری که دارد گزینه بسیار خوبی برای حفظ سرمایه است. از طرفی مزیتی که خرید تتر بر خرید دلار دارد این است که با داشتن تتر خرید و فروش‌های برون‌مرزی به راحتی انجام می‌شود و شما می‌توانید با تتر در کمترین زمان ممکن و به راحتی انتقال‌های برون‌مرزی داشته‌باشید و این ارز همیشه به صورت کیف پول دیجیتالی همراه شما خواهد بود.

    با توجه به قیمت دلار در ایران و روند افزایشی که دارد، خرید تتر در ایران سود خوبی می‌تواند داشته‌باشد. اما سود ماهانه تتر یا سالیانه آن چقدر است؟ پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که سود سالانه تتر را ارائه می‌کنند که این سود در پلتفرم‌ها سالانه چیزی حدود 10 الی 12 درصد است.

    آیا تتر آینده روشن و سودمندی دارد؟

    اینکه آینده تتر به چه شکل رقم خواهد خورد؟ آیا این ارز در آینده هم با قدرت در رده اول استیبل‌کوین‌ها باقی خواهند ماند یا خیر؟ را نمی‌شود به طور دقیق پیش‌بینی کرد و گذر زمان آن را مشخص می‌کند.

    با وجود تمام حاشیه‌های حقوقی و نبود شفافیت در فعالیت‌ها شرکت تتر، اما این ارز هنوز از اعتماد بسیار بالایی در نزد صرافی‌های بزرگ دنیا برخوردار است و معامله‌گران این ارز نگران سرمایه خود نیستند. از طرفی تتر در طی این سال‌ها توانسته به اهداف خود دست پیدا کنید و با وجود تمام چالش‌ها ثبات خوبی در قیمت ارائه دهد و همیشه قیمت نزدیک به یک دلار را داشته‌باشد. از همه مهم‌تر تتر با ارزش 84 میلیارد دلاری با قدرت در بین سه ارز دیجیتال برتر دنیا است. اگر به دنبال فضای امن و حفظ سرمایه خود در بازار پرنوسان امروز ارز دیجیتال هستید، خرید تتر گزینه بسیار مناسبی است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341477

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم