• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

آینده اتریوم کلاسیک چطور خواهد بود؟

  • کد خبر : 304338
  • 21 تیر 1401 - 12:58
آینده اتریوم کلاسیک چطور خواهد بود؟

فهرست محتوا اتریوم کلاسیک یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است. این ارز در سال 2016 ایجاد شده و طی این سال‌ها قیمت آن صعودی بوده است. به همین دلیل برخی پیش بینی می‌کنند که آینده روشنی در انتظار این ارز بوده و در آن سرمایه گذاری می‌کنند. اما آینده این ارز چه طور خواهد بود؟ […]

فهرست محتوا

  • اتریوم کلاسیک یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است. این ارز در سال 2016 ایجاد شده و طی این سال‌ها قیمت آن صعودی بوده است. به همین دلیل برخی پیش بینی می‌کنند که آینده روشنی در انتظار این ارز بوده و در آن سرمایه گذاری می‌کنند. اما آینده این ارز چه طور خواهد بود؟ آیا اتریوم کلاسیک، سرمایه گذاری مناسبی است؟ در این مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم.

    تاریخچه اتریوم کلاسیک

    در ابتدا بلاک چین اتریوم به عنوان یک شبکه واحد برای انجام تراکنش‌ها با استفاده از ارز دیجیتال اتر به وجود آمد. از آنجایی که تیم‌های زیادی از این شبکه برای راه اندازی توکن‌های خود استفاده کردند، این شبکه برای راه اندازی سکه‌ها محبوب شد. یکی از پرطرفدارترین عرضه اولیه‌هایی که انجام شد DAO بود که یک صندوق سرمایه گذاری غیر متمرکز، برای رأی دادن سرمایه گذاران به دارایی‌های سرمایه گذاری است. این عرضه اولیه توانست در مدت کوتاهی مقدار زیادی اتر جمع‌آوری کند. اما یک مشکل در قرارداد هوشمند آن‌ها وجود داشت که به هکرها اجازه داد تا به یک سوم دارایی‌های آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

    پس از این اتفاق و بر اساس یک نظرسنجی، رأی به هارد فورک (Hard fork) اتریوم داده شد تا وجوه سرمایه گذاران برگردانده شود. به همین دلیل، بلاک چین اتریوم به دو شبکه مجزا تقسیم شد. شبکه قدیمی‌تر را با نام اتریوم کلاسیک و شبکه جدید را اتریوم نامیدند.

    معرفی اتریوم کلاسیک

    اتریوم کلاسیک که آن را با نام اختصاری ETC نیز می‌شناسیم یک ارز دیجیتال غیر متمرکز و بر مبنای بلاکچین اتریوم است. اتریوم کلاسیک در واقع نام بلاک چین اصلی و کوچک‌تر اتریوم است. طبق گفته‌ی صرافی ارز دیجیتال والکس، اتریوم کلاسیک علاوه بر ثبت تراکنش‌های ارزشی، می‌تواند قراردادهای هوشمند را اجرا کند. این کوین با ارائه مزایای حاکمیت غیرمتمرکز، روند قراردادهای هوشمند را آسان‌تر می‌کند. به عبارت دیگر، قراردادهای بدون دخالت شخص ثالث یا وکیل، قابلیت اجرا دارد.

    ریسک‌های سرمایه‌گذاری در اتریوم کلاسیک

    به طور کلی دو نگرانی مهم در خصوص اتریوم کلاسیک وجود دارد. مورد اول مسئله مقیاس‌پذیری اتریوم کلاسیک است. شبکه اتریوم کلاسیک توانایی پردازش 15 تراکنش در هر ثانیه را دارد که در مقایسه با برخی از شبکه‌ها که توانایی پردازش تا 1000 تراکنش در هر ثانیه را دارند، نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود. مورد دیگر، مسئله امنیت این شبکه است. خصوصاً وقتی تجربه هک و سرقت چند میلیون دلار پول در این شبکه وجود دارد، باعث می‌شود تا سرمایه گذاران از انجام قراردادهای هوشمند در اتریوم کلاسیک خودداری کنند.

    اهداف اتریوم کلاسیک

    هدف اصلی اتریوم کلاسیک این است که یک شبکه پرداخت جهانی با استفاده از قراردادهای هوشمند ایجاد کند که بدون وجود حاکمیت متمرکز به کار خود ادامه دهد. پیش بینی می‌شود که در آینده بتوان روی این ارز به عنوان یک فروشگاه دیجیتالی حساب باز کرد. به این معنی که اتریوم کلاسیک را با حفظ ارزش ذخیره و یا مبادله کرد.

    پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در آینده

    پیش‌بینی‌های متفاوتی برای قیمت اتریوم کلاسیک وجود دارد و به طور کلی می‌توان گفت که قیمت آن به عملکرد کلی بازار و میزان افزایش قیمت بیت کوین هم بستگی دارد. چرا که هرچه قیمت بیت کوین بالاتر برود، قیمت سایر ارزها نیز بیشتر می‌شود. با این وجود به نقل از والکس برای اتریوم کلاسیک در پایان سال 2022 قیمت 122.27 دلاری، در پایان 2023 دو برابر آن و در پایان 2025، قیمت 270 دلاری پیش بینی شده است.

    مقایسه اتریوم و اتریوم کلاسیک

    اتریوم یک ارز قانونی‌تر بوده و ارزش بازار بیشتری دارد. ارزش بازار یک ارز، از ضرب تعداد توکن‌های آن در قیمت هر توکن بدست می‌آید. اتریوم کلاسیک 133.9 میلیون سکه در گردش دارد و ارزش بازار آن 6.1 میلیارد دلار است. از طرف دیگر، اتریوم 120 میلیون سکه در گردش دارد ولی ارزش بازار آن بیشتر از 417 میلیارد دلار است. بازار اتریوم کلاسیک بسیار پر نوسان بوده و برای افرادی که ممکن است دچار فومو شوند، مناسب نیست. هر چند می‌توان از هر دو ارز برای قراردادهای هوشمند استفاده کرد، اما نگرانی‌های سرمایه گذاران در خصوص مسائل امنیتی اتریوم کلاسیک بیشتر است. از آنجایی که بورس کالای شیکاگو معاملات اخیر اتر را تائید کرده، از نظر قانونی نیز اطمینان بیشتری در مورد این ارز ایجاد شده است.

    نتیجه گیری

    با توجه به اتفاقاتی که برای اتریوم  کلاسیک افتاده و نگاه ترس آلود برخی از سرمایه گذاران نسبت به آن، باید به هنگام سرمایه گذاری دقت لازم را به عمل بیاورید. در خصوص خود اتریوم نگرانی کمتری وجود دارد. چرا که بزرگ‌ترین آلت کوین از نظر ارزش بازار بوده و به علت کاربردهای گوناگونی که دارد، به نظر می‌رسد رشد قیمتی پایداری را در درازمدت تجربه خواهد کرد.

    منبع

    https://wallex.ir/blog/ethereum-classic-future/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304338

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم