• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

آیا کاشت مو بدون زخم و خونریزی امکان پذیر است ؟

  • کد خبر : 305898
  • 09 شهریور 1401 - 2:00
آیا کاشت مو بدون زخم و خونریزی امکان پذیر است ؟

فهرست محتوا کاشت مو بهترین راه برای خلاص شدن از ریزش مو و کم پشتی مو در هر دو جنس است. ابتدا شما باید در مورد دلایل ریزش مو و میزان موی خود اطلاعات کسب کنید. شما باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید یک نتیجه عالی به دست آورید. بسیاری از افرادی که […]

فهرست محتوا

  • کاشت مو بهترین راه برای خلاص شدن از ریزش مو و کم پشتی مو در هر دو جنس است. ابتدا شما باید در مورد دلایل ریزش مو و میزان موی خود اطلاعات کسب کنید. شما باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید یک نتیجه عالی به دست آورید. بسیاری از افرادی که عمل کاشت مو را انجام می دهند، در چند روز اول جراحی در نواحی کاشت شاهد خونریزی هستند. خونریزی بخشی از روند کار است و اگر اتفاق بیفتد، کاملا طبیعی است. قابل ذکر است که خونریزی در نواحی جراحی شده کاملا موقتی است و متوقف می شود.

    البته در روش های جدید مثل SFUE که کاشت مو میکروسکوپی شده است خونریزی فوق العاده کمتر شده و حتی نیاز به پانسمان بعد از کاشت نمی باشد.

    کاشت مو چیست ؟

    کاشت مو یک روش جراحی است که فولیکول های مو را از یک قسمت از بدن، به نام بانک مو، به قسمت بی مو بدن که به عنوان محل گیرنده شناخته می شود، پیوند زده می شود. در این روش، پیوند های حاوی فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند (مانند پشت سر) به نقاط کم پشت پیوند می شوند. از کاشت مو می توان برای موارد زیر بهره جست

    • ترمیم ابروها،
    • موهای ریش،
    • موهای قفسه سینه،
    • شرمگاه،
    • از بین بردن جای زخم های ناشی از تصادفات،
    • جراحی های صورت.

     طبیعی است که مو های کاشته شده تا زمان بهبودی کامل نیاز به مراقبت دارند ولی بعد از بهبودی نیاز به مراقبت ندارند و همانند موهای طبیعی میشوند. قابل ذکر است که کاشت مو بعد از ترمیم کاملاً طبیعی و دائمی است. با این حال شما باید با جراح خود مشورت کرده و با توجه به شرایط خود بهترین روش کاشت مو را انتخاب نمایید.

    با اینکه این روش بسیار مدرن و جدید است و سرپایی انجام می شود ولی به علت وجود نقاط باز و زخمی نام جراحی را به خود می گیرند. طبیعی است که تمام جراحی ها عوارض جانبی مختص خود را دارند. یکی از عوارض رایج در کاشت مو خونریزی است که امری کاملا طبیعی و موقتی که البته در روش های جدید مثل SFUE این عارضه بسیار کم شده است. در ادامه ی مطلب به طور کامل درباره این موضوع صحبت می شود.

    خونریزی بعد از کاشت مو

    کاشت مو بدون زخم و خونریزی اصلاً ممکن نیست و اکثر روش‌های کاشت مو، زخم‌هایی در محل پیوند برجای می‌گذارند. وقتی جراح فولیکول های مو را از بانک مو جدا می کند، مقداری خونریزی خواهید داشت. با این حال، نگران این موضوع نباشید. قابل ذکر است که با کاشت مو به روش سوپر FUE این زخم ها بسیار کوچک هستند به حدی که با چشم قابل دیدن نمی باشند. بسته به نوع پوست هر شخص مقدار خونریزی و ترمیم آن متفاوت است.

    خونریزی موقت است یا دائمی؟

    همانطور که در قسمت قبلی بیان کردیم، خونریزی کاملاً یک شرایط موقتی است. شما اصلا نگران نباشید، زیرا بسته به روش پیوند مو خونریزی بین 3 روز تا دو هفته طول می کشد. علاوه بر این با رعایت نکاتی که توسط پزشک بیان می شود، زخم های ناشی از پیوند به طور طبیعی طی چند روز بهبود می یابند.

    ترمیم زخم ها و التیام آن ها جزو روند طبیعی بهبودی بدن هستند و به مرور زمان خوب می شوند. با به کارگیری اصول بهداشتی خونریزی بعد از کاشت مو را می‌توان به سادگی کنترل کرد و به کمترین میزان ممکن رساند.

    تمیز کردن محل کاشت در صورت خونریزی

    در صورت بروز خونریزی در محل پیوند مو، با استفاده از یک گاز استریل محل زخم را پاک نمایید. گاز استریل را به مدت 15 دقیقه ( نه کمتر نه بیشتر ) در محل زخم بدون فشار نگه دارید تا کاملا خون ها جذب آن شوند. حواستان باشد که کشیدن گاز بر محل و یا فشار محکم ممکن است فولیکول های پیوند زده شده را از محل جدا سازد.

    چگونه می توان خطر خونریزی بیش از حد پس از کاشت مو را کاهش داد؟

    چند روش برای کاهش خطر خونریزی بیش از حد وجود دارد:

    • اول از همه، شما سعی نکنید که دلمه های بر روی زخم ها را بکنید. طبیعی است که بعد از عمل و در محل زخم ها خارش و سوزش داشته باشید با این حال اصلا به این نواحی دست نزنید و زخم ها را دستکاری نکنید.
    • بعد از انجام عمل کاشت مو باید تا چند هفته از ورزش های حرفه ای و سنگین خودداری کنید، حتی از بلند کردن وسایل سنگین نیز خودداری فرمایید. همچنین با انجام ورزش و فعالیت شدید میزان تعرق سر شما افزایش می یابد و امکان خونریزی و پوسته پوسته شدن را بیشتر می کند. هرچه خونریزی کمتر باشد روند ترمیم سریع تر اتفاق می افتد. ( ورزش بعد از کاشت مو )
    • ممکن است در محل زخم تورم ایجاد شود ( به خصوص پس از اولین پیوند ) که معمولاً از چند روز پس از جراحی شروع می شود. تورم هیچ مشکلی دائمی باقی نخواهد گذاشت. طبیعی است که به خاطر گرانش، تورم از پیشانی شروع شده و تا پشت پلک هایتان پایین بیاید. به ندرت ممکن است اطراف چشم های شما کبود و سیاه شود.. این امر اگر چه ناخوشایند است ولی خوشبختانه هیچ اثر دائمی برجای نمی گذارد. برای اجتناب از تورم شما باید کمی یخ را در کاور گذاشته و روی پیشانی خود بمالید تا از تورم پس از فرآیند پیوند راحت شوید.
    • نکته اصلی برای کاهش خطر خونریزی این است که پس از پیوند ، دستورالعمل های جراح خود را مو به مو انجام دهید. بعد از عمل برای شما محلول و پماد های درمانی تجویز می شود که باید مرتب از ان استفاده نمایید تا روند ترمیم سریع تر اتفاق بیفتد.
    • تا چند روز پس از انجام جراحی در هنگام خواب سر خود را بالا نگه داشته و یا در زاویه ی 45 درجه قرار دهید. از بالش نرم استفاده نمایید تا اصطکاکی نداشته باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305898

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم