• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

آیا می توان در خارج از کشور به صورت رایگان تحصیل کرد؟

  • کد خبر : 343241
  • 21 فروردین 1403 - 15:00
آیا می توان در خارج از کشور به صورت رایگان تحصیل کرد؟

فهرست محتوا تحصیل رایگان در خارج از کشور: تحصیل با کیفیت، ارزان نیست! هزینه تحصیل در دانشگاه در طول سال‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یافته و استطاعت مالی آن را برای مردم دشوارتر کرده است. تعداد افرادی که تحصیلات عالی را دنبال می کنند نیز در حال افزایش است، به این معنی که تقاضا برای آموزش […]

فهرست محتوا

  • تحصیل رایگان در خارج از کشور: تحصیل با کیفیت، ارزان نیست! هزینه تحصیل در دانشگاه در طول سال‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یافته و استطاعت مالی آن را برای مردم دشوارتر کرده است. تعداد افرادی که تحصیلات عالی را دنبال می کنند نیز در حال افزایش است، به این معنی که تقاضا برای آموزش با کیفیت نیز افزایش یافته است. به خصوص وقتی به کشورهایی فکر می کنید که سیستم آموزشی عالی دارند، بدون داشتن بودجه پنج رقمی غیرممکن به نظر می رسد. در حالی که هزینه های دانشگاه و سایر هزینه های زندگی به طور مداوم در سراسر کشورها در حال افزایش است، دانشجویان به دنبال گزینه هایی برای ادامه تحصیل با کمترین هزینه هستند، این ما را به این سوال باز می گرداند که آیا دانشجویان می توانند به صورت رایگان در خارج از کشور تحصیل کنند؟

    اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، جواب بله است! حالا مرحله بعدی می آید، چگونه ممکن است؟ تحصیل در خارج از کشور به صورت رایگان امکان پذیر است اما فاکتورهای زیادی در آن وجود دارد. جنبه های ذکر شده در زیر می تواند به دانشجویان در پوشش بخشی یا کامل شهریه های خود کمک کند.

    بورسیه های تحصیل برای تحصیل ارزان در خارج از کشور

    بورسیه های زیادی برای دانشجویانی که می خواهند به صورت رایگان در خارج از کشور تحصیل کنند وجود دارد. شما فقط باید بدانید که کجا می خواهید بروید و برای چه چیزی به بورس تحصیلی نیاز دارید. بورسیه ای که بورسیه تحصیلی کاملاً تأمین شده است، یکی از راه های ادامه تحصیلات عالی بدون احساس فشار زیاد به جیب شما است. با این حال، دریافت یک بورسیه تحصیلی به صورت فول فاند بسیار دشوار است، زیرا تعداد متقاضیان بسیار زیاد است در حالی که تعداد بورسیه های اعطا شده از نظر تعداد محدود است. برخی از بورسیه ها فقط دانشجویان کشورهای خاصی را می پذیرند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از درخواست در مورد الزامات تحقیق کنید. برخی از این بورسیه ها دارای یک بازه زمانی خاص هستند که در آن برای درخواست باز هستند، بنابراین مهم است که قبل از درخواست از زمان باز شدن بورسیه تحصیلی مطلع شوید. انواع مختلفی از بورسیه ها مانند بورسیه های عمومی وجود دارد و برخی از آنها طرح های تامین مالی تخصصی هستند. همچنین، بورسیه های تحصیلی توسط دانشگاه های فردی، سازمان های دولتی، موسسات خیریه و برخی شرکت های خصوصی ارائه می شود.

    دو نوع هزینه تحت پوشش بورسیه تحصیلی است:

    • شهریه

    • هزینه های زندگی

    بورسیه های فول فاند به طور معمول هر دو مورد را پوشش میدهند، اما اکثر بورسیه های تحصیلی در کشورهای اروپایی فقط بخشی از هزینه تحصیل در دانشگاه را تامین می کنند.

    بورسیه تحصیلی که توسط هر دانشگاه اعطا می شود

    برخی از دانشگاه ها به طور خودکار آن دسته از دانشجویانی را برای بورسیه تحصیلی در نظر می گیرند که سطح علمی آنها بالای 50 درصد متوسط کلاس باشد. این بدان معناست که برخی از دانشگاه ها به طور خودکار دانشجویان را برای بورسیه تحصیلی در نظر می گیرند، اگر سطح علمی آنها بالاتر از 50٪ از معیارهای تعیین شده توسط دانشگاه باشد. همچنین برخی از دانشگاه‌ها نیز دانشجویان را برای بورسیه‌های مبتنی بر نیاز در نظر می‌گیرند، بنابراین می‌توانند بدون نگرانی بابت شهریه تحصیلات عالی را دنبال کنند. دانشگاه های فنلاند برای تحصیل دانشجویان بین المللی از 25 تا 75 درصد تخفیف شهریه ارائه می دهند.

    تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان

    دانشگاه های دولتی آلمان نه تنها به تعداد دانشجویان بلکه به کیفیت آنها نیز توجه دارند. آنها سابقه طولانی در تدریس برتر، تحقیقات علمی و شهرت بین المللی دارند. دولت آلمان در تلاش است تا با تأمین بودجه برای تحقیقات، بورسیه ها و کمک های مالی، این دانشگاه ها در بازار جهانی رقابتی باقی بمانند.

    آیا می توان در خارج از کشور به صورت رایگان تحصیل کرد؟

    دانشگاه های دولتی در 15 ایالت از 16 ایالت آلمان هیچ شهریه ای از دانشجویان صرف نظر از ملیت آنها دریافت نمی کنند. فقط دانشگاه های ایالت بادن-وورتمبرگ (جنوب غربی آلمان) 1500 یورو در هر ترم از دانشجویان دریافت می کنند. به طور کلی، دانشجویان باید هزینه های اداری یا ثبت نامی را بپردازند که از 50 تا 250 یورو متغیر است. این هزینه همچنین شامل کارت حمل و نقل منطقه ای است که فقط برای دانشجویان مفید است و همچنین شامل عضویت در اتحادیه دانشجویی می شود. اقتصاد قوی، سیستم آموزشی عالی و هزینه‌های آموزشی پایین آلمان، آن را در بین دانشجویان و والدین در سطح جهان محبوب می‌کند، همچنین بیش از 40 دانشگاه آلمان در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS ظاهر شدند که گواه برجستگی آن در عرصه آموزش است.

    مردم این تصور را دارند که می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های آلمان تحصیل کنند، با این حال، پذیرش در دانشگاه های آلمان چالش برانگیز است زیرا سطح علمی داوطلب باید برجسته باشد، همچنین دانشگاه های مختلف نیز دانش زبان آلمانی را درخواست می کنند. همچنین به دلیل عدم پرداخت شهریه، تعداد داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه های آلمان همیشه زیاد است که سطح رقابت را بالا می برد. حتی اگر در اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان موفق باشید، باز هم باید هزینه زندگی را داشته باشید، یک دانشجو بین المللی برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان باید حدود 11208 یورو در سال تمکن مالی نشان دهد، بنابراین، همه کسانی که اکنون به تحصیل رایگان در آلمان فکر می کنند باید این موضوع را در نظر بگیرند که تامین هزینه های زندگی بر عهده خودشان است.

    دستیار اساتید در دانشگاه

    علاوه بر این، به دانش پژوهان کارشناسی ارشد (فارغ التحصیل) و دکترا نیز حمایت مالی به صورت دستیاری اعطا می شود. انواع مختلفی از دستیاری برای دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد است.

    • دستیار فارغ التحصیل

    • دستیار پژوهشی فارغ التحصیل (GRA)

    • دستیار آموزشی

    • معاون پژوهشی

    این دانش پژوهان یا فارغ التحصیلان مسئول حمایت (دستیار) از دانشگاه یا معلمان/استادان در حین کار بر روی تحقیقات یا پیگیری فارغ التحصیلی خود هستند. حضور در دانشگاه های تحصیلات تکمیلی یا انجام تحقیقات می تواند برای برخی هزینه های زیادی داشته باشد. ساعات دستیاری بسته به کالج، بخش، رشته یا کاری که به آنها محول می شود، می تواند بین 15 تا 20 ساعت در هفته متفاوت باشد. این دستیاران حقوق خود را به صورت کمک هزینه دریافت می کنند و از دانشگاهی به کالج دیگر شرایط مختلف است. این کمک هزینه به دانشجویان کمک می کند تا به جای کار تمام وقت، بر روی تحصیل / کار خود تمرکز کنند.

    کسانی که در حال برنامه ریزی شغلی در دانشگاه هستند ممکن است تجربیات ارزشمندی را از دستیاری تدریس به دست آورند. علاوه بر این، این به آنها در درک بهتر موضوع کمک می کند و همچنین می تواند به آنها در ایجاد ارتباط با اساتید کمک کند. در صورت نیاز به توصیه نامه، این فرصت می تواند در آینده برای آنها معجزه کند.

    بورسیه ها

    بورسیه ها کمک های مالی دولت برای دانشجویان است. از بورسیه ها می توان برای هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و کتاب استفاده کرد. آنها اغلب به دانشجویانی که نیاز مالی دارند اعطا می شوند، اما همچنین می توان آنها را بر اساس اولویت اول ارائه کرد. بسته به سازمانی که آنها را ارائه می دهد، مقدار و مدت زمان آنها متفاوت است. به طور کلی، اسکالرشیپ ها مبتنی بر شایستگی هستند و برای برتری در دانشگاه ها اعطا می شوند، در حالی که بورسیه ها جوایز مبتنی بر نیاز مالی هستند که نیازی به بازپرداخت ندارند. کالج‌ها و دانشگاه‌های مختلف کمک‌های مالی را در قالب بورسیه به دانشجویان ارائه می‌دهند، بنابراین دانشجویان می‌توانند بدون نگرانی در مورد هزینه‌ها و سایر هزینه‌ها تحصیلات عالی را دنبال کنند. شرایط و ضوابط دریافت آن از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. اکثر مؤسساتی که بورسیه ارائه می دهند، از دانشجویان می خواهند که پس از اتمام تحصیلات خود کمک مالی یا کمک کنند، تا دیگران نیز بتوانند از این طریق بهره مند شوند.

    کارآموزی با حقوق

    کارآموزی کسب تجربه کاری رسمی است که توسط کارفرما به کارمندان بالقوه برای یک دوره زمانی مشخص ارائه می شود. این کار مربوط به رشته دانشجو است که در نهایت به آنها کمک می کند تا توانایی های خود را افزایش دهند و همچنین به آنها کمک می کند تا در مورد رشته خود بیاموزند. همچنین، این کار به آنها برتری نسبت به سایر جویندگان کار در بازار می دهد. علاوه بر این که مقداری پول اضافی به آنها می دهد، کارآموزی به دانشجویان تجربه ای در صنعت می دهد که می تواند در محل کار مفید باشد تا بتوانند مسئولیت های بیشتری را مدیریت کنند و در عین حال کمتر آموزش های حین کار دریافت کنند. مهمتر از همه، کارآموزان فرصتی برای ایجاد شبکه با سایر متخصصان حوزه خود دارند که می تواند در آینده نیز برای آنها مفید باشد. دوره های کارآموزی با حقوق راه بسیار خوبی برای این است که پای خود را به در کنید و یاد بگیرید چگونه حرفه ای باشید.

    کار نیمه وقت همزمان با تحصیل

    مشاغل پاره وقت راهی عالی برای افراد برای کسب درآمد اضافی و ایجاد تجربهه طور همزمان با تحصیل است. کشورهای مختلف به دانشجویان خارجی اجازه می دهند 20 ساعت در هفته کار انجام دهند. دانشجویانی که ویزای دانشجویی سوئد یا ویزای دانشجویی نروژ دارند، می توانند به مدت 20 ساعت در هفته یک شغل یا کار با حقوق دریافت کنند. بسیاری از مقاصد تحصیلی محبوب در سراسر جهان به دانشجویان اجازه می دهند تا حداکثر 20 ساعت در هفته در حین اتمام تحصیلات خود کار کنند. به طور کلی، این حداکثر ساعاتی است که دانشجویان می توانند در کنار تحصیل کار کنند، آنها مجاز به کار کمتر از این هستند. در کار پاره وقت به دانشجویان به صورت ساعتی حقوق می گیرند. معمولاً نرخ پرداخت از 10 تا 12 دلار در ساعت متغیر است. ساعات کاری محدود شده است زیرا مقامات نمی خواهند کار پاره وقت باعث شود دانشجویان به هیچ وجه تمرکز خود را بر روی مطالعه از دست بدهند.

    بنابراین، پس از بررسی همه جوانب، به سؤالی که پرسیدیم آیا دانشجویان می توانند در خارج از کشور به طور رایگان تحصیل کنند، عملاً باز می گردیم… خیر! دانشجویان باید هزینه های دیگری را خودشان متقبل شوند.

    برای مهاجرت تحصیلی کدام موسسه به شما کمک میکند؟

    یکی از موسسات اعزام دانشجو معتبر که می توانیم برای تحصیل در خارج از کشور به شما معرفی کنیم، موسسه مهاجرت تحصیلی eustudy است که از سال 1388 در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است، زمینه اصلی این موسسه اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی به خصوص حوزه اسکاندیناوی است، ارائه مشاوره اولیه رایگان، انجام خدمات صفر تا صد پذیرش و ویزای تحصیلی برای افراد مجرد و متاهل، دریافت ویزای همراه، رزرو خوابگاه، خرید بیمه و جلسات ماک سفارتی از جمله خدمات این موسسه است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343241

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم