• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

آیا می‌توان روی متاورس حساب باز کرد؟

  • کد خبر : 303686
  • 04 تیر 1401 - 1:05
آیا می‌توان روی متاورس حساب باز کرد؟

فهرست محتوا شرکت‌های زیادی این روز‌ها توجه ویژه خود را به سمت متاورس کشانده‌اند. حتی گفته شده شرکت معروف مایکروسافت (Microsoft) نیز قصد دارد تا فضای متاورسی مخصوص خود را ایجاد کند. پیش از او هم که مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) بیلیونر معروف و یکی از ثروتمندترین افراد جهان و همچنین خالق فیسبوک، با تغییر […]

فهرست محتوا

  • شرکت‌های زیادی این روز‌ها توجه ویژه خود را به سمت متاورس کشانده‌اند. حتی گفته شده شرکت معروف مایکروسافت (Microsoft) نیز قصد دارد تا فضای متاورسی مخصوص خود را ایجاد کند. پیش از او هم که مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) بیلیونر معروف و یکی از ثروتمندترین افراد جهان و همچنین خالق فیسبوک، با تغییر دادن نام شرکت‌هایش به «متا» ورود به این عرصه را آغاز کرد. در صنعت گیمینگ بسیاری از بازی سازان نیز رو به متاورس و تمام ویژگی‌های منحصر به فرد آن آورده‌اند. بنابراین سؤالی که پیش می‌آید این است که با این حجم از حمایت‌ها از جانب توسعه‌دهندگان و فعالان حوزه تکنولوژی، آیا می‌توان روی متاورس حساب باز کرد و آن را مستعد تغییر دنیا دانست؟

    متاورس چیست؟

    دنیای متاورس فضای ویژه‌ای است که در آن افراد می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شما با گذاشتن هدست واقعیت مجازی می‌توانید فضا‌های متاورسی را به صورت سه بعدی تجربه کنید و نزدیک‌ترین حس ورود به دنیای مجازی را داشته باشید. متاورس به مجموعه فضا‌های مجازی گفته می‌شود که افراد در آن می‌توانند با یکدیگر گفت‌وگو کنند یا دیگر فعالیت‌های مربوط به پلتفرم را انجام دهند. برای مثال می‌توانید با نصب برنامه‌های متاورسی مربوط به ورزش و گذاشتن هدست، خود را در طبیعت و مشغول دویدن ببینید یا می‌توانید فضایی آرام (مثل یک آبشار دلنشین را ترسیم کنید) برای خود خلق کنید و در آن مدیتیشن انجام دهید. تمام فعالیت‌هایی که از طریق پلتفرم‌های فضای مجازی انجام می‌شوند، می‌توانند در متاورس اتفاق بیفتند. بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت که متاورس نوعی واقعیت افزوده است. یعنی واقعیتی مجازی است.

    سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی پول بانک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

    توضیح روش خرید زمین در متاورس

    متاورس تنها برای سرگرمی افراد استفاده نمی‌شود بلکه بسیاری از کاربران دوست دارند از طریق متاورس درآمد کسب کنند. به این صورت حضور در متاورس کنار سرگرمی‌هایش می‌تواند منبعی برای درآمد باشد. یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق متاورس خریداری زمین در متاورس است. به نقل از وبسایت والکس بهترین فضا‌هایی که امروز در متاورس برای خرید زمین وجود دارند، دسنترالند (Decenteraland) و سندباکس (Sandbox) هستند. هر دو این فضا‌ها می‌توانند بستری مناسب برای خرید و فروش زمین باشند.

    برای مثال اگر بخواهید در بازی دسنترالند زمین خریداری کنید ابتدا لازم است که کیف پول دیجیتال داشته باشید. برای داشتن کیف پول دیجیتال و شارژ رمزارز و انتخاب آن می‌توانید از راهنمایی‌های سایت والکس استفاده کنید. پس از به دست آوردن کیف پول الکترونیکی، شما لازم است به بازار دسنترالند بروید. در این بازار کیف پول دیجیتال خود را به بازی وصل می‌کنید و حالا آماده خرید هستید. وقتی که کیف پول وصل شد وقت آن است که زمین مورد نظر خود را انتخاب کنید. ممکن است قیمت زمین با توجه به مکان و همسایه‌های شما مثل دنیای واقعی فرق داشته باشد پس به نوسان قیمت زمین توجه کنید. بعد روی گزینه خرید یا buy کلیک می‌کنید و سپس پیشنهاد خود را برای زمین مورد نظر می‌نویسید. اگر زمین از قبل مالکی داشته باشد پیشنهاد شما را تأیید یا رد می‌کند؛ در صورت تأیید، خریدتان به مرحله نهایی می‌رود.

    این یک نمونه روش برای خریداری زمین در متاورس بود، ولی تنها روش نیست. شما می‌توانید با مراجعه به وبلاگ والکس به صورت دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر با نحوه خریداری زمین در متاورس در بازی‌هایی مثل سندباکس و دسنترالند آشنا شوید.

    آیا می‌توان روی متاورس حساب باز کرد؟

    متاورس کجاست؟

    متاورس می‌تواند هر جایی باشد که شما به آن شبکه وارد می‌شوید. متاورس مجموعه فضا‌های مجازی است که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و با دیگر کاربران به صورت بیست و چهار ساعته ارتباط برقرار کنید. حضور در متاورس وابسته به وصل کردن عینک واقعیت مجازی نیست هرچند داشتن این عینک می‌تواند تجربه شما از متاورس را بی‌نهایت تغییر دهد. با ورود به پلتفرم مربوطه که می‌تواند بازی، برنامه یا هرچیز دیگری باشد، شما وارد متاورس می‌شوید و می‌توانید از قابلیت‌های آن نهایت استفاده را ببرید.

    کسب درآمد از متاورس از چه راهی است؟

    درآمد از طریق متاورس صرفاً به خرید و فروش زمین وابسته نیست و شما می‌توانید از راه‌های مختلفی در متاورس درآمد کسب کنید.

    • خرید و فروش لباس و…

    در برخی از بازی‌های متاورس آیتم‌هایی وجود دارند که می‌توانید خرید و فروش کنید. از جمله لباس، کفش، شخصیت‌ها و…. فروختن این آیتم‌ها به عنوان NFT می‌تواند برای شما تولید درآمد کند.

     

    • تولید بازی‌های واقعیت مجازی

    یکی از راه‌های خوب برای کسب درآمد از طریق متاورس که مختص برنامه نویسان و توسعه‌دهندگان وب است، تولید بازی‌های واقعیت مجازی است. چون بازی‌های متاورس آینده درخشانی دارند با تولید و فروش این بازی‌ها می‌توانید درآمد بسیار خوبی کسب کنید.

    • ایجاد گالری نقاشی

    شاید برایتان عجیب به نظر برسد ولی متاورس فضای ویژه‌ای برای هنرمندان فراهم کرده تا آثار خود را به فروش برسانند. یکی از بهترین کار‌ها برای کسب درآمد از متاورس برگزاری گالری‌های نقاشی یا حتی رویداد‌های مختلف هنری و فرهنگی است که می‌توانید از افراد هزینه اندکی برای حضور دریافت کنید و به این صورت درآمد کسب کنید.

    بهترین بازی‌های متاورس

    بازی‌های عالی در متاورس زیاد هستند و بنابراین به طور خلاصه به چند موردشان اشاره می‌کنیم:

    1. بازی Illuvium

    بازی بعدی که به زودی در دنیای متاورس منتشر خواهد شد با نام Illuvium شناخته می‌شود. این بازی در دنیای گیمینگ سروصدای زیادی بپا کرده است. در این بازی باید به شکار موجودات خدا مانند بروید که «ایلو وال» نام دارند. باید با استفاده از ابزار‌های مختلف آن‌ها را بگیرید و دوباره آن‌ها را سالم کنید. با استفاده از این موجودات می‌توانید به جنگ دیگر شرکت‌کنندگان و هیولا‌ها بروید که بیش از صد‌ها گونه از آن‌ها در بازی وجود دارد. «ایلو وال‌ها» را می‌توان به صورت NFT خرید و فروش کرد.

    1. بازی Krystopia

    بازی دیگری به نام Krystopia در لیست بهترین بازی‌های متاورس قرار دارد. این بازی مخصوص کسانی است که به حل کردن معما و هزارتو‌ها علاقه دارند. ژانر این بازی ماجراجویانه است و در آن در کفش کاپیتان نووا‌ دان (Captain Nova Dune) قرار می‌گیرید. شخصیت شما کاوشگر فضایی است که به سیاره «کریستوپیا» می‌رود. در آن سیاره سیگنال‌های نگران‌کننده‌ای دریافت می‌کند. شخصیت اصلی یک همیار آدم فضایی جذاب نیز دارد که با او به ماجراجویی در این سیاره جدید می‌پردازد.

    1. بازی Alien Worlds

    ماجراجویی در فضا را با بازی Alien Worlds ادامه می‌دهیم که از دیگر موارد بازی در متاورس است. این بازی در سال 2020 منتشر شد و در آن تلاش می‌کنید تا تریلیوم را استخراج کنید. تریلیوم نام رمزارزی است که این بازی از آن استفاده می‌کند. شما در شش سیاره مختلف به جست‌وجوی آن می‌پردازید. هرکدام از این سیارات حکومت منصوب به خود را دارند و حق رأی شما در این حکومت بسته به این است که چقدر سرمایه تریلیوم در آنجا دارید.

    جمع‌بندی

    متاورس با حضور شرکت‌های مختلف در آن فرصتی فوق‌العاده برای افراد است تا دنیا را تغییر دهند. طبیعتاً این خیالی است که افرادی مثل زاکربرگ در سر دارند. متاورس می‌تواند بازار رمزارز‌ها و بازی‌ها را تغییر دهد و تاثیر شگرفی روی فضای مجازی داشته باشد. حضور در این دنیا مستلزم آگاهی بیشتر از بازار رمزارزهاست. برای مطالعات بیشتر یکی از بهترین سایت‌های موجود، والکس است که در بلاگ آن مطالب متعدد و متنوعی پیرامون متاورس و دنیای رمزارز‌ها وجود دارد.

    منابع

    https://wallex.ir/blog/what-is-metaverse/

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303686

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم