• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

آیا رانندگان اسنپ و تپسی باید مالیات پرداخت کنند؟

  • کد خبر : 344023
  • 19 اردیبهشت 1403 - 17:26
آیا رانندگان اسنپ و تپسی باید مالیات پرداخت کنند؟

انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد که دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری، به طور غیرقانونی انجام می‌شود. این انجمن در بیانیه‌اش اشاره کرده است که سازمان امور مالیاتی کشور به تازگی تصمیم به اخذ مالیات ستانی از کاربران تاکسی‌های اینترنتی، گرفته است. این تصمیم با واکنش منفی برخی از […]

  • انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد که دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری، به طور غیرقانونی انجام می‌شود.

    این انجمن در بیانیه‌اش اشاره کرده است که سازمان امور مالیاتی کشور به تازگی تصمیم به اخذ مالیات ستانی از کاربران تاکسی‌های اینترنتی، گرفته است. این تصمیم با واکنش منفی برخی از نمایندگان همراه بوده است. انجمن تجارت الکترونیک تهران معتقد است که دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری، قانونی نیست و می‌تواند برای کاربران مشکلاتی ایجاد کند.

    این بیانیه بیشتر به تأکید بر این نکته می‌پردازد که تاکسی‌های اینترنتی مثل اسنپ و تپسی نقش مهمی در حمل‌ونقل درون‌شهری دارند و هر افزایشی در تعرفه‌ها ممکن است تأثیرات منفی بر روی اقتصاد و زندگی روزمره مردم داشته باشد. این انجمن از وزیر اقتصاد خواسته است تا مشکلات این طرح را مورد بررسی قرار دهد و تدابیر لازم را برای حل این مسئله اتخاذ کند.

    بیانیه انجمن تجارت الکترونیک تهران همچنین تأکید دارد که دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اسنپ و تپسی نیز به نظر غیرقانونی است، و ممکن است در نهایت این تصمیم برگردانده شود.

    سازمان امور مالیاتی، مدتی پیش درخواست کرد که ۱۰ درصد مالیات برارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی دریافت شود، اما این درخواست به طور قانونی صورت نگرفته است، زیرا بر اساس قانون، اخذ مالیات از این گونه شرکت‌ها غیرقانونی است.

    پس از این درخواست، برخی از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به هیئت رئیسه مخالفت خود را اعلام کردند و اعلام کردند که دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اسنپ و تپسی و دیگر تاکسی‌های اینترنتی نادرست است. حالا نوبت به انجمن تجارت الکترونیک تهران رسیده تا در این موضوع نظر بدهد و از طریق اعلام مخالفتش، از این اقدام که به نظر غیرقانونی است، منصرف شود.

    به نظر می‌رسد که این موضوع به زودی به پایان می‌رسد و سازمان امور مالیاتی احتمالاً به جز قبول شکست گزینه‌ای دیگری ندارد، مگر اینکه اثبات شود که عملیاتش خلاف قانون بوده است. در بخشی از بیانیه سازمان تجارت الکترونیک آمده است که تاکسی‌های اینترنتی حالا زیرساخت بخش قابل‌توجهی از سفرهای درون‌شهری را تأمین می‌کنند و هر افزایشی در تعرفه‌ها می‌تواند تأثیرات تورمی غیرقابل جبرانی داشته باشد. علاوه بر این، سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد هزینه‌های سربار غیرکارشناسی برای این گروه از استارتاپ‌ها می‌تواند به تضعیف اکوسیستم دیجیتال منجر شود.

    سازمان تجارت الکترونیک تهران اعلام کرده است که دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اسنپ و تپسی خلاف قانون است. آن‌ها خواستار اقداماتی از سوی وزارت اقتصاد شده‌اند تا این مشکل رفع شود و مشکلات ناشی از این تصمیم جلویی گرفته شود.

    مدتی پیش، برخی نمایندگان مجلس هم مخالفت خود را با اخذ مالیات از تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرده‌اند. دلیل اصلی این مخالفت، افزایش هزینه‌های مردم است. زیرا اگر مالیات از این تاکسی‌ها دریافت شود، این شرکت‌ها ممکن است هزینه خود را افزایش دهند و این بار بر دوش مردم بیافتد.

    درخواست دریافت مالیات از تاکسی‌های اینترنتی در تضاد با بخشنامه‌های سازمان امور مالیاتی و قوانین مالیات بر ارزش افزوده است. طبق این بخشنامه‌ها، این شرکت‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

    شما چه نظری در مورد اخذ مالیات از تاکسی‌های اینترنتی دارید؟ آیا فکر می‌کنید که این تصمیم درست است؟ بیایید در بخش نظرات این موضوع را بررسی کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=344023

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم