• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

آیا درهم و دلار در بازار ارزی رابطه مستقیم دارند؟

  • کد خبر : 311846
  • 14 اسفند 1401 - 17:46
آیا درهم و دلار در بازار ارزی رابطه مستقیم دارند؟

در طول سال‌های اخیر، تجربه نشان داده است که دلار و درهم با هم دیگر رشد پیدا می‌کنند. این روند رفته رفته ادامه پیدا کرده و دلار پتانسیل بالاتری را در زمینه رشد نشان داده است. کارشناسان اعتقاد دارند که عرضه ارز در بازار تا حدودی  توانسته که تقاضای معامله گران را تامین کند. این […]

  • در طول سال‌های اخیر، تجربه نشان داده است که دلار و درهم با هم دیگر رشد پیدا می‌کنند. این روند رفته رفته ادامه پیدا کرده و دلار پتانسیل بالاتری را در زمینه رشد نشان داده است. کارشناسان اعتقاد دارند که عرضه ارز در بازار تا حدودی  توانسته که تقاضای معامله گران را تامین کند. این روند در طول ماه‌های اخیر کاملا تغییر پیدا کرده و به‌دلیل عدم پاسخ صحیح به تقاضا، نوسانات شدیدی را در بازار ارز می‌بینیم. این روند حتی روی قیمت سکه هم تاثیرگذار بوده و می‌بینیم که روند رشد آن هم راستا با دلار در حال افزایش بوده است. ریال بیش از پیش ارزش خود را از دست داده و روی روند افزایش ارزهای دیگر تاثیرگذار بوده است.

    چنین روندی سبب بروز حباب در بازار شده و قیمت دلار با روند افزایشی چند هزار تومانی مواجه شده است. دولت هم تاثیر چندان زیادی روی این بازار نگذاشته و نظاره‌گر این اوضاع نابسامان بوده است. اکنون شائبه‌های زیادی در بازار وجود دارد و معامله گران در چنین بازاری سردرگم هستند. در روزهای گذشته، خبرهای متفاوتی هم مطرح شده و حکایت از این داشت که دولت برای جبران کسری بودجه خود، قیمت دلار را به‌صورت عمدی بالا برده و این کسری را برطرف کرده است. صحت یا کذب این اخبار مشخص نیست و صرفا شایعه‌هایی است که در چنین بازار نابسامانی به گوش معامله گران می‌رسد.

     

    روند افزایش دلار

    شمار زیادی از فعالین در بازار ارز، اعتقاد دارند که اکنون رابطه مستقیم اما نا پایاپای بین دلار و درهم وجود دارد. مشکل خاصی در خرید و فروش حواله این ارزها وجود ندارد. این موارد تاثیری روی فضای بازار نداشته و خیلی از اتفاقات سیاسی فراتر از این رابطه مستقیم روی یمت ارزها تاثیرگذار بوده‌اند. هر چه قدر که به سال جدید نزدیک‌تر می‌شویم، التهاب در بازار شده و تقاضا برای خرید برخی از کالاها نیز بیشتر می‌شود. این تقاضای بالا همواره برای دلار و ارزهایی مانند یورو و لیر وجود داشته و درهم صرفا با نرخ رشد ثابتی با دلار حرکت می‌کرد.

    معاملات دلار اکنون با هیجان زیادی در بازار دنبال می‌شود و پیش بینی می‌شود که با اندکی کاهش در روزهای آینده، دوباره از سال آینده به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد. رشد نرخ حواله درهم هم به عقیده خیلی از کارشناسان سبب افزایش نرخ دلار بوده است. گروه دیگری باور دارند که معامله گران جو سازی زیادی را به واسطه شرایط منطقه‌ای ایران داشته‌اند و همین افزایش قیمت را به همراه داشته است. شما می‌توانید قیمت درهم به تومان را از طریق سایت الان چند دنبال کرده و روند رشد آن را با دلار مقایسه کنید. قیمت لحظه ای درهم به شما کمک می‌کند که تحلیل اخصاصی خودتان را از این روند داشته باشید.

    آمار افزایش قیمت درهم

    اگر به قیمت درهم صرافی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که قیمت ارز امارات در طول سال ۲۰۲۲ تقریبا با نرخ ثابتی رشد می‌کرد. این روند دقیقا از سال جدید میلادی ۲۰۲۳ با سرعت بیشتری همراه شده و هم راستا با افزایش سریع نرخ دلار بوده است. درهم مانند دلار روند کاهشی نداشته و حتی شیب افزایش این دو ارز هم شبیه به همدیگر بوده است. نمودار مربوط به تغییرات نرخ تبدیل دلار آمریکا به درهم هم نشان می‌دهد که آن‌ها در یک خط مستقیم ثابت قرار دارند. می‌دانیم که درهم حجم بالایی از نظر اسکناس در بازار نداشته و نمی‌توانید مانند دلار به سراغ خرید آن بروید.

    همین روند سبب شده است که هنگام حواله آن به کشور امارات هم باز از ارز دلار استفاده کنید. قیمت درهم معمولا با توجه به قیمت حواله دلار سنجیده شده و نرخ برابری آن هم معمولا از طریق سایت بانک مرکزی امارات به دست می‌آید. برای سفر به کشور امارات هم بهتر است که دلار به همراه داشته باشید تا در صورت عدم خرج ارز خود در این کشور، بتوانید همراه با خود در مقاصد دیگر هم از این ارز استفاده کنید. کسب درهم امارات در کشور سخت بوده و بهتر است که همواره در هر کشوری از ارز دلار استفاده کنید. کافی است که قیمت درهم به تومان را از طریق سایت الان چند تحلیل کرده و معادل آن دلار دریافت کنید.

    بررسی قیمت ارزهای مختلف از سایت الان چند

    علاقه‌مندان می‌توانند برای بررسی قیمت درهم به تومان و قیمت لحظه ای درهم به سایت الان چند مراجعه کنند. الان چند مرجع کامل و بدون نقصی برای تحلیل قیمت ارزهای مختلف بوده و به راحتی می‌توانید آن را با ارزهای دیگر هم تحلیل کنید. می‌توانید قیمت درهم صرافی را جویا شده و نرخ تبدیل حوله آن از طریق ارزهای مختلف مانند دلار را نیز جویا شود. این سایت به شما کمک می‌کند که برای سرمایه گذاری بهترین تصمیم‌ها را داشته و هنگام مسافرت به کشورهای مختلفی مانند امارات و ترکیه هم آگاهی کاملا از ارزها داشته باشید. با الان چند می توانید به راحتی قیمت های واقعی ارزها را ببینید و با هم مقایسه کنید. این سایت یک مرجع اعلام قیمت به صورت آنلاین و لحظه ای می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=311846

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم