• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
3

آیا تخفیف بیمه‌ شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در پاییز ۱۴۰۰ به مالک ماشین منتقل می‌شود؟

  • کد خبر : 254114
  • 18 مهر 1400 - 11:21
آیا تخفیف بیمه‌ شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در پاییز ۱۴۰۰ به مالک ماشین منتقل می‌شود؟

فهرست محتوا با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس، خانواده‌ها ترجیح می‌دهند در شرایط کرونایی با اتومبیل شخصی خود، فرزندان خود را به سفر ببرند. ولی عملا استفاده از خودروی شخصی ممکن است مشکلات فراوانی از جمله، آلودگی محیط زیست، ناهنجاری‌های ترافیکی و حوادث زیانبارِ رانندگی را تحویل جامعه دهد. از این رو برای جبران […]

فهرست محتوا

  • با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس، خانواده‌ها ترجیح می‌دهند در شرایط کرونایی با اتومبیل شخصی خود، فرزندان خود را به سفر ببرند. ولی عملا استفاده از خودروی شخصی ممکن است مشکلات فراوانی از جمله، آلودگی محیط زیست، ناهنجاری‌های ترافیکی و حوادث زیانبارِ رانندگی را تحویل جامعه دهد.

    از این رو برای جبران زیان‌های وارد شده به خودرو و پرداخت غرامت در حوادث منجر به جرح، شرکت های بیمه پا در عرصه گذاشته و انواع بیمه خودرو شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را ارائه می‌دهند. برخی والدین ترجیح می‌دهند خودروی خود را عوض کرده و با خودروی جدید این انتقال کودکان را به مدرسه انجام دهند. ولی این سوال پیش ِمی‌آید آیا تخفیف بیمه‌ شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در پاییز ۱۴۰۰ به مالک ماشین منتقل می‌شود؟«تخفیف عدم خسارت» در بیمه شخص ثالث و حوادث راننده متعلق به مالک وسیله نقلیه (صاحب پلاک انتظامی وسیله نقلیه) است و شخص می‌تواند بعد از انتقال خودرو، تخفیفات خود را به وسیله نقلیه دیگری از همان نوع منتقل کند. در این مطلب آموزشی قصد داریم در رابطه با بیمه‌های شخص ثالث خودرو و موتور و بیمه بدنه صحبت نماییم، برای اطلاعات در این زمینه، در ادامه با ما همراه باشید.

    بیمه شخص ثالث خودرو، بیمه‌ای اجباری برای انواع خودرو

    بیمه شخص ثالث خودرو بیمه ای اجباری ست و هر خودرویی که فاقد بیمه شخص ثالث باشد، در صورت روبه‌رو شدن با پلیس، توقیف خواهد شد. بیمه شخص ثالث خودرو، با هدف حمایت از حقوق اشخاص ثالث زیاندیده در سوانح رانندگی برای تمامیِ دارندگان وسایل نقلیه اعم از سواری،مسافربری و موتور سیکلت اجباری بوده و یک ضرورت برشمرده شده و دامنه مخاطبین وسیعی را در بر می‌‎گیرد.

    پوشش دهی خسارات مالی و جانی

    بنابراین قبل از این‌که از وسیله نقلیه خود استفاده کنید، باید بیمه‌نامه شخص ثالث و میزان اعتبار آن را برای پوشش‌دهی و خسارات مالی و جانی بررسی کنید. (در حقیقت منظور از شخص ثالث، شخص یا اشخاصی ست که توسط راننده مقصر دچار خسارات بدنی و مالی شده‌اند)

    هم‌چنین امکان دارد شخص ثالث، در برخی حوادث یک شخص حقوقی یا شرکتی باشد که اموالش آسیب دیده است. در این صورت تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی زیان‌دیده از حادثه به جز راننده مقصر، واجد شرایط دریافت غرامت تحت بیمه‌نامه شخص ثالث هستند.

    بیمه شخص ثالث ماشین برای انواع خسارات جانی و مالی خودرو

    عوامل موثر در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث انواع ماشین

    با توجه به اینکه در موضوع بیمه شخص ثالث خودرو، میزان پوشش مالی و جانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین مهم‌ترین مبنا برای محاسبه حق بیمه شخص ثالث، دیه یک انسان کامل در ماه حرام در سال جاری است. مبلغ دیه نیز هر ساله توسط قوه قضاییه کشور تعیین می‌گردد.

    دیه یک انسان کامل در ماه حرام در سال ۱۴۰۰، ۶۴۰ میلیون تومان و در ماه غیرحرام ۴۸۰ میلیون تومان تعیین شده است. حداقل پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودرو در سال ۱۴۰۰ که توسط بیمه مرکزی تعیین شده، یک چهلم دیه انسان کامل یعنی ۱۶ میلیون تومان است. البته این مبلغ به‌ عنوان حداقل میزان پوشش‌مالی در نظر گرفته شده و بیمه‌گزار بنا به صلاحدید می‌توانند این میزان پوشش مالی را تا حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان افزایش دهد.

    عامل مهم دیگر در تعیین میزان پوشش بیمه شخص ثالث خودرو، نوع کاربری آن است. در قانون بیمه، نوع کاربری خودرو به پنج دسته اصلی آمبولانس، آتش‌نشانی، تاکسی درون‌شهری و برون‌شهری، بارکش و صنعتی تقسیم می‌شود. کاربری خودرو در اصل نشان‌دهنده میزان احتمال ریسک بروز حادثه در حین رانندگی است. بنابراین بیمه‌گزاران این نوع خودروها بایستی حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند. یکی از تخفیف‌های پر کاربرد در بیمه شخص ثالث تخفیف عدم خسارت است.در صورتی که خودروی شما در مدت ‌بیمه‌نامه دچار حادثه نشده و خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکرده باشید، شرکت بیمه وظیفه دارد در زمان تمدید ‌بیمه‌نامه، در محاسبه مبلغ بیمه شخص ثالث‌ تخفیفی را اعمال کند. به این تخفیف،‌ «تخفیف عدم خسارت» گفته‌ می‌شود.

    جدا از اینکه خودروی جدید صفر کیلومتر است یا کارکرده، حق بیمه خودروی جدید مالک وسیله نقلیه، بیمه شخص ثالث‌ با احتساب تخفیفات عدم خسارت انتقالی، محاسبه خواهد شد.
    بر این اساس تخفیفات مالک، همزمان با انتقال مالکیت یا هر زمان پس از آن قابل انتقال است و در صورت در دسترس نبودن انتقال گیرنده (اعم از وسیله نقلیه مالک، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه وی)، این تخفیفات برای مدت نامحدود در سوابق بیمه گر مربوطه و بیمه مرکزی نگهداری خواهد شد.

    تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث قابل انتقال به مالک جدید است.

    رانندگان عزیز برای استعلام قیمت، تمدید و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث انواع خودرو می‌توانند به لینک زیر مراجعه نمایند:

    https://bimeh.com/thirdparty

    بیمه بدنه و تفاوت آن با بیمه شخص ثالث

    اگر طی تصادف یا حادثه‌ای، خودرو آسیب دید تکلیف چیست؟ برای این که بتوان هزینه‌های این خسارات را پوشش داد، بیمه بدنه به کار می‌آید! در حقیقت بیمه بدنه خسارات وارد شده به شما را تا سقف تعهدی که در زمان بیمه شدن تعیین کردید، پوشش خواهد داد.

    مولفه های گوناگونی در محاسبه قیمت بیمه بدنه تاثیرگذار هستند:

    • مشخصات خودرو:عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.
    • پوشش های اضافی(تبعی) بیمه بدنه : انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.

    بیمه بدنه ماشین برای جبران خسارات وارد بر بدنه خودرو

    • تخفیف های بیمه بدنه:تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند.

    برای استعلام قیمت، تمدید و خرید آنلاین بیمه بدنه ماشین به لینک زیر مراجعه نمایید:

    https://bimeh.com/carbody

    خرید اینترنتی انواع بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین از بیمه دات کام

    غیرقابل باور است که حرف از بیمه اتومبیل باشد و دو نام مهم مرتبط با آن در ذهن افراد نقش نبندد. بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، دو مورد از مهم ترین انواع بیمه به شمار می‌آیند که وجود آنها برای دارندگان وسایل نقلیه امری ضروری ست!بزرگترین نکته مشابهی که بین این دو بیمه وجود دارد، این است که هر دو می‌توانند خساراتی را بابت تصادف و حوادث مرتبط با اتومبیل پرداخت کنند. اما آیا از تفاوت‌های آن‌ها اطلاعاتی دارید؟ آیا می‌دانید که کدام نوع بیمه برای شما بهتر است؟ برای دریافت پاسخ این پرسش‌ها می‌توانید با کارشناسان بیمه دات کام ارتباط برقرار کرده و راهنمایی شوید. کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه نمایید.

    خرید انواع بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه برای ماشین از بیمه دات کام

    ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص بیمه دات کام برای انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

    درگاه‌های ارتباط با کارشناسان بیمه دات کام

    سایت بیمه: https://bimeh.com/

    تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
    کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

    شماره های تماس:

    ۰۲۱-۴۳۷۲

    پست الکترونیکی:

    info@bimeh.com

    منبع : خبرآنلاین  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=254114

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم