• امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

“آکردی، دبیر ستاد امر به معروف: بررسی جریمه دیرکرد تسهیلات در نظام بانکی کشور”

  • کد خبر : 338600
  • 04 دی 1402 - 20:49
“آکردی، دبیر ستاد امر به معروف: بررسی جریمه دیرکرد تسهیلات در نظام بانکی کشور”

“تأکید بر اهمیت نظام بانکی: دبیر ستاد امر به معروف به مسائل فقهی و اقتصادی پرداخته و اهمیت جریمه دیرکرد را برجسته کرد” دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد که مسائلی همچون سود مرکب و جریمه دیرکرد از اهمیت بسیاری در نظام بانکی برخوردارند. او بر توجه به جنبه‌های فقهی، […]

  • “تأکید بر اهمیت نظام بانکی: دبیر ستاد امر به معروف به مسائل فقهی و اقتصادی پرداخته و اهمیت جریمه دیرکرد را برجسته کرد”

    دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد که مسائلی همچون سود مرکب و جریمه دیرکرد از اهمیت بسیاری در نظام بانکی برخوردارند. او بر توجه به جنبه‌های فقهی، حقوقی، اجتماعی و اقتصادی این مسائل تأکید کرده و لزوم یافتن راهکارهای اساسی برای آنها را بیان نموده است.

    در ادامه، دبیر ستاد امر به معروف به برگزاری جلسات کارگروه نظام بانکی و بیمه‌ای پرداخته و اهمیت همکاری و تعامل میان دستگاه‌های هم صنف را برجسته ساخته است. او به تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور دستگاه‌های مرتبط اشاره کرده و تأکید کرده است که فقط با صرف جلسات، تحرک در دستگاه‌ها اتفاق نمی‌افتد و برای رفع مشکلات نیاز به همکاری و تعامل موثر دستگاه‌هاست.

    وی از هدف ایجاد کارگروه‌های تخصصی به عنوان پلتفرمی برای یافتن راهکارها و حل مسائل در دستگاه‌ها یاد کرده و نیاز به همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر را برای اجرای مؤثرتر سیاست‌ها بیان نموده است.”

    “دبیر ستاد امر به معروف: امر به معروف نباید تقلیل یابد؛ سود مرکب و جریمه دیرکرد از مسائل اصلی نظام بانکی”

    اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اعلام کرد که مسئولین باید توجه داشته باشند که امر به معروف و نهی از منکر به حوزه‌های گوناگون ارتباط دارد و تقلیل این مفهوم به یک موضوع کنکاشی اشتباه است. این اظهارات در جلسه کارگروه نظام بانکی و بیمه‌ای کشور مطرح شدند.

    همچنین اعلام شد که سود مرکب و جریمه دیرکرد از مسائل مهم در نظام بانکی به حساب می‌آید و برای حل آن باید به مباحث فقهی، حقوقی، اجتماعی و اقتصادی توجه و راهکارهای اساسی پیدا کرد.

    دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد که این فعل‌ها باید در یک پیوست فرهنگی جا بیافتند و خود دستگاه‌ها باید این پیوست فرهنگی را ایجاد و اجرا کنند. او از نظام بانکی هم خواست که در این زمینه مستثنی نماند.

    در جلسه، معاون توسعه بانک تجارت نیز به برنامه‌ها و اهداف کارگروه تخصصی نظام بانکی و بیمه‌ای اشاره کرد و کمیته‌های مختلف این کارگروه را تشریح کرد، که شامل محتوا، مالی و پشتیبانی، مدیران، برنامه‌ریزی، اطلاع رسانی و تبلیغات، مناسبت‌ها و مراسم‌ها، آموزش، عفاف و حجاب و پایش و نظرسنجی می‌شود.”

    “مسئول کارگروه تخصصی نظام بانکی و بیمه‌ای: اقدامات و اهداف این کارگروه اعلام شد”

    مسئول کارگروه تخصصی نظام بانکی و بیمه‌ای کشور اقدامات و اهداف این کارگروه را معرفی کرد و بیان کرد که این کارگروه به وظایف مهمی از جمله ارتباط با نهاد‌های نظارتی مشغول است. وی تأکید کرد که تمرکز بر خروجی‌های یکپارچه از کمیته‌ها در این کارگروه رخ می‌دهد.

    ایشان اظهار کردند که برنامه‌های سالانه برای این کارگروه لازم است و بانک‌ها در بحران امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی ایفا می‌کنند.

    در جلسه، موضوعاتی مانند هم افزایی، اشتراک گذاری اطلاعات، شناسایی مسائل اساسی حوزه فریضتین، جذب منابع برای اجرای برنامه‌ها، مشارکت در تدوین اسناد مرتبط با حوزه امر به معروف و نهی از منکر، ورود تخصصی به مسائل بانکی و… نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=338600

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم