• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

آموزش پرایس اکشن

  • کد خبر : 304462
  • 25 تیر 1401 - 11:59
آموزش پرایس اکشن

فهرست محتوا (Price Action) محبوبترین روش در میان معامله گران حرفه­ای بازارهای مالی مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال می­باشد. با استفاده از آموزش پرایس اکشن ،یک معامله گر حرفه­ای در ارزهای دیجیتال  قادر است با تحلیل خود مشخص کند که روند قیمتی در بازار به کدام سمت درحال حرکت است یا در چه زمانی سمت حرکتی […]

فهرست محتوا

  • (Price Action) محبوبترین روش در میان معامله گران حرفه­ای بازارهای مالی مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال می­باشد. با استفاده از آموزش پرایس اکشن ،یک معامله گر حرفه­ای در ارزهای دیجیتال  قادر است با تحلیل خود مشخص کند که روند قیمتی در بازار به کدام سمت درحال حرکت است یا در چه زمانی سمت حرکتی خود را تغییر خواهد داد؛ پس همراه ما باشید تا دوره جذاب پرایس اکشن آکادمی مدرسان پیشتاز را بهتر به شما معرفی کنیم.

     

    هدف از یادگیری دوره آموزش پرایس اکشن چیست؟

    یادگیری پرایس اکشن می‌تواند بازدهی معاملاتی شما را به شکلی قابل ‌توجه افزایش دهد. از آنجایی که معاملات با استفاده از حرکات قیمتی انعطاف بسیاری دارد، یادگیری تکنیک‌های مربوط به آن برای هر معامله‌گری ضروری است. از سوی دیگر، پرایس اکشن در تمام بازارهای مالی، از بازارهای سهام گرفته تا بازارهای پرنوسانی نظیر رمزارزها، کاربرد دارد و نمی‌توان آن را مختص یک بازار خاص دانست و شما پس از گذراندن این دوره، می­توانید از آن در تمام بازارها استفاده کنید.

     

    چرا تمرکز روش پرایس اکشن روی قیمت است؟

    پاسخ این است که عوامل مختلفی روی مثبت یا منفی شدن یک سهم تأثیر می­گذارد. این عوامل می­تواند، اقتصادی، روان‌شناسی، تکنیکال و حتی اطلاعاتی باشد اما تمام این عوامل نهایتاً منجر به خرید یا فروشی خواهد ‌شد که روی قیمت سهام در تابلو معاملات نمود پیدا می‌کند. در این روش با نموداری تمیزی روبرو هستیم که با درنظرگرفتن فاکتورهایی مثل قیمت، حجم و کندل­های استوکاستیک، نتایج مناسبی را در اختیار تحلیلگر قرار می‌دهد.

    به بیان ساده، پرایس اکشن یک تکنیک معامله­گری و تحلیل بازار است که به معامله‌گر این امکان را می­دهد تا تصمیمات خود برای انجام معاملات را با استفاده از حرکات واقعی قیمت بگیرد. این در حالی است که اندیکاتورهایی که همیشه عقب‌تر از قیمت فعلی بازار هستند اقدام به تحلیل حرکات قیمت می‌کنند اما آنها هم مزیت­های خود را دارند اما اکثر اندیکاتورها از قیمت فعلی بازار عقب‌تر هستند و در واقع تحلیل اطلاعات گذشته قیمت را نشان می‌دهند.

     

    مزایای پرایس اکشن به‌ عنوان یک روش تحلیلی:

    این روش را می­توان در هر موقعیت و بازار دیگری مانند کالا، آتی، سهام، فارکس و کریپتوکارنسی‌ها (ارزهای دیجیتال) نیز استفاده کرد؛ کاملاً ساده و رایگان در دسترس است و برای استفاده به نرم افزارهای اضافی نیازی نیست و تنها چیزی که نیاز دارید، نمودار تمیزی از قیمت سهام و حجم معاملاتی آن‌ها است. از آنجایی‌ که رفتار قیمت‌ها بررسی می­شود و نه رفتار اندیکاتورها، تأخیر تحلیل شما و به دنبال آن، دقت شما در تحلیل افزایش می‌یابد.

     

    ساختار کندل‌ها در price action

    کندل استیک (Candlestick)، نوعی نمودار قیمتی است که اطلاعاتی مثل قیمت بازشدن، قیمت بسته‌شدن، اوج قیمت و کف قیمت در بازه‌های زمانی مختلف را در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد. معامله‌گر می‌تواند با نگاه به یک کندل (شمع) بفهمد که قیمت در یک بازه مشخص، صعود داشته یا کاهش پیدا کرده است.

     

    1) کندل‌های صعودی و نزولی

    کندل‌های صعودی به کندل‌هایی گفته می‌شود که قیمت بسته‌شدن کندل در بازه‌ای خاص، از قیمت بازشدن آن بیشتر باشد. در طرف مقابل، کندل‌های نزولی را داریم که در آن، قیمت بسته‌شدن کمتر از قیمت بازشدن است.

     

    2) اجزای مختلف کندل

    بدنه و سایه (Shadow) دو بخش اصلی یک کندل هستند. در تکنیک پرایس اکشن از آنجایی که وضعیت‌های مختلف قیمت از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از کندل استیک می‌تواند تا حد زیادی به معامله‌گر کمک کرده و کار او را راحت‌تر کند.

     

    ابزارهای لازم برای معامله پرایس اکشن (Price Action) چیست؟

    از آنجایی که معامله پرایس اکشن با داده‌های تاریخی اخیر و تغییرات گذشته قیمت مرتبط است، تمام ابزارهای تحلیل تکنیکال می‌توانند متناسب با انتخاب و استراتژی معامله‌گر استفاده شوند. نمودارها، خطوط روند، باندهای قیمت، نوسانات بالا و پایین، سطوح فنی و مواردی از این قبیل از جمله این ابزارها هستند. ابزارها و الگوهای مشاهده شده توسط معامله‌گر می‌تواند نوارهای ساده قیمت، نوارهای قیمت، شکست‌های مقاومتی، خطوط روند یا ترکیبات پیچیده شامل نمودارهای شمعی، نوسانات، کانال‌ها و غیره باشند.

    تفسیرهای روان‌شناختی و رفتاری و اقدامات بعدی، همچنین یک جنبه مهم از معاملات پرایس اکشن را تشکیل می‌دهند. هیچ دو معامله‌گری یک پرایس اکشن را دقیقاً به یک روش تفسیر نمی‌کنند؛ زیرا هرکدام از آن‌ها تفسیر خاص خود، قوانین تعریف‌شده و برداشت‌های مختلف رفتاری از آن را دارند.

    در واقع، معامله پرایس اکشن یک اقدام معاملاتی سیستماتیک است که معامله‌گران می‌توانند با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی و تاریخچه اخیر قیمت، با توجه به موقعیت‌های ذهنی، تجاری، رفتاری و روان‌شناختی خود در سناریوی معین تصمیم‌گیری کنند که در دوره مدرسان پیشتاز توسط دکتر کریمی شاد به شما آموزش داده خواهد شد.

    آموزش پرایس اکشن

    دوره پرایس اکشن

    بیشتر معامله‌گران باتجربه که در پی معاملات پرایس اکشن هستند، گزینه‌های متعددی برای شناخت الگوی معاملات، سطوح ورود و خروج، حد ضرر و مشاهدات مربوطه در اختیار دارند. داشتن تنها یک استراتژی در یک یا چند سهام ممکن است فرصت‌های تجاری کافی و مناسبی فراهم نکند که بیشتر سناریوها شامل یک فرایند دو مرحله‌ای هستند:

    • شناسایی سناریو: مانند وارد شدن قیمت سهام به فاز گاو نر/خرس، دامنه کانال، شکست مقاومتی و غیره.
    • شناسایی فرصت‌های معامله در این سناریو: مانند هر بار که سهام در اجرای گاو نر قرار گرفت، آیا آن محتمل رشد بیش از حد است یا عقب‌نشینی؟ این یک انتخاب کاملاً ذهنی است و با توجه به سناریوی مشابه از یک معامله‌گر به دیگری متغیر باشد.

    که تمامی این سناریو­ها و مراحل در دوره آموزش پرایس اکشن ارزدیجیتال مدرسان پیشتاز به صورت تخصصی تدریس خواهد شد تا شما به مهارت بالایی در آن برسید و به کسب سود از بازارهای مختلف مانند ارزهای دیجیتال بپردازید.

     

    پرایس اکشن چه محبوبیت‌هایی دارد؟

    معامله price action بهتر است به‌جای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت برای معاملات با سود محدود کوتاه‌مدت و میان‌مدت استفاده شود. بیشتر معامله‌گران بر این باورند که بازار از یک الگوی تصادفی پیروی می‌کند و هیچ روش روشن و شفافی برای تعریف استراتژی وجود ندارد که همیشه کارساز باشد. به ‌وسیله ترکیب ابزارهای تحلیل تکنیکال با تاریخچه اخیر قیمت‌ها برای شناسایی فرصت‌های معامله بر اساس تفسیر خود معامله‌گر، معامله پرایس اکشن پشتیبانی‌های بسیاری در جامعه تجارت دارد.

     

    محدودیت‌های price action چیست؟

    تحلیل پرایس اکشن کاملاً ذهنی است. طبیعی است که دو معامله‌گر هنگام تجزیه و تحلیل یک پرایس اکشن یکسان به نتایج مختلفی دست پیدا کنند. یکی از آن‌ها ممکن است از پرایس اکشن یک‌روند نزولی bearish برداشت کند و دیگری می‌تواند معتقد باشد که پرایس اکشن یک چرخش کوتاه‌مدت بالقوه را نشان می‌دهد. البته دوره زمانی مورد استفاده هم تأثیر بسزایی در تفسیر معامله‌گران دارد. مثلاً ممکن است یک سهام روند نزولی روزانه داشته باشد، اما همان سهام در این ماه نسبت به ماه قبل روند صعودی داشته باشد.

    نکته مهمی که باید به‌خاطر بسپارید این است که پیش‌بینی معاملات با استفاده از تکنیک پرایس اکشن در هر یک از مقیاس‌های زمانی چیزی جز حدس و گمان نیست؛ بنابراین هرچقدر از ابزارهای بیشتری بتوانید برای تأیید آن استفاده کنید، پیش‌بینی معاملات شما هم بهتر خواهد بود که شما با شرکت در این دوره بخصوص و آماده کردن ذهن خود برای تبدیل به یک پرایس اکشن کار، از تمامی ضررها می­توانید دوری کنید.

     

    آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال

    دکتر کریمی شاد اینجا است تا به شما از دوره پرایس اکشن را به صورت اصولی و کار آمد آموزش دهد؛ در نتیجه برای استفاده از دانش ایشان، همین الان به سایت مدرسان پیشتاز رفته و در بزرگترین دوره آموزشی پرایس اکشن کشور شرکت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304462

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم