• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

آل این وان چیست و چه تفاوتی با کامپیوتر معمولی دارد؟

  • کد خبر : 342810
  • 22 اسفند 1402 - 11:00
آل این وان چیست و چه تفاوتی با کامپیوتر معمولی دارد؟

آل این وان یا کامپیوتر همه کاره، نوعی سیستم کامپیوتری بوده که کیس و مانیتور در یک دستگاه واحد متمرکز شده است. این نوع کامپیوتر قابل حمل از جمله کاربردی ترین سیستم کامپیوتر به شمار می رود که با توجه به مزایا و معایبی که دارد، امروزه مورد توجه اغلب افراد در سازمان ها و ادارات قرار گرفته است.

فهرست محتوا

  • آل این وان یا کامپیوتر همه کاره، نوعی سیستم کامپیوتری بوده که کیس و مانیتور در یک دستگاه واحد متمرکز شده است. این نوع کامپیوتر قابل حمل از جمله کاربردی ترین سیستم کامپیوتر به شمار می رود که با توجه به مزایا و معایبی که دارد، امروزه مورد توجه اغلب افراد در سازمان ها و ادارات قرار گرفته است.

    آل این وان چیست؟

    کامپیوتر رومیزی همه کاره یا آل این وان، یک سیستم کامپیوتری فشرده است که اجزای اصلی یک کامپیوتر رومیزی سنتی را در یک واحد ادغام می کند. معمولاً شامل صفحه نمایش، واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، ذخیره سازی و سایر اجزای ضروری است. هدف طراحی AIO کاهش بهم ریختگی و ارائه یک تجربه محاسباتی ساده است.

    آل این وان

    کاربرد آل این وان

    کاربرد و ویژگی هایی که آل این وان ها دارند، از مهم ترین دلایلی به شمار می روند که سبب می شوند کاربران برای خرید آن ها اقدام کنند. از مهمترین ویژگی های آل این وان، این است که دیگر نیازی نیست که در زمان خرید آل این وان، مانیتور و کیس و یا مینی کیس جدا خریداری کنید. همچنین لازم است بدانید که آل این وان ها اغلب دارای وب کم، اسپیکر، پورت های usb و HDMI نیز می باشند. علاوه بر آن، از قابلیت پشتیبانی کارت های حافظه نیز برخوردارند. این دستگاه ها، امروزه در برند های معتبر و معروفی چون LENOVO، DELL، HP، ASUS و… در بازار موجود می باشند.

    انواع آل این وان

    به طور کلی، سیستم های آل این وان یا کامپیوتر همه کاره دارای دو نوع لمسی و غیر لمسی در بازار ارائه شده اند. از این رو، سیستم های لمسی در فروشگاه ها و غیر لمسی نیز در ادارات و سازمان های مختلف، آژانس های مسافرتی و… مورد استفاده قرار می گیرند.

    مزایای استفاده از آل این وان

    1. از مهم ترین مزایای آل این وان، می توان به اندازه بسیار کوچک آن اشاره کرد که باعث می شود در محیط های کوچک نیز از آن به راحتی استفاده کنید.
    2. مصرف برق بسیار پایین، از دیگر مزیت های استفاده از آل این وان ها به شمار می رود که نسبت به کامپیوتر های دسکتاپ حدود 86 درصد نیز کمتر شده است.
    3. جا به جایی آل این وان نسبت به کامپیوتر های شخصی بسیار راحت تر است، چرا که این سیستم ها کیس ندارند.
    4. از آن جایی که کامپیوتر های آل این وان، کیس و مانیتور آن ها یکی است، دیگر نیازی نیست که مانیتور دیگری خریداری کنید.
    5. از آن جایی که کامپیوتر های آل این وان تنها یک مانیتور هستند، بنابراین در زمان کار با آن ها با شلوغ بودن کابل ها نیز درگیر نخواهید بود. چرا که در مقایسه با تنظیمات دسک‌تاپ سنتی به کابل‌های کمتری نیاز دارند.
    6. راه اندازی و شروع به کار با کامپیوتر آل این وان بسیار راحت و ساده است، به طوریکه هر فردی قادر به کار کردن با آن می باشد.
    7. علاوه بر ظاهر بسیار زیبایی که کامپیوتر آل این وان دارد، از ویژگی های خاصی همچون صفحه نمایش لمسی، قابلیت کنترل از راه دور و… را دارا است که می تواند ارزش آن ها را دو چندان کند.

    آل این وان

    معایب آل این وان چیست؟

    1. یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است افرادی که قصد خرید آل این وان را داشته باشند به آن برخورد کنند، قیمت گران آل این وان می باشد. این قیمت هم به دلیل سخت بودن روش ساخت آن ها و همچنین پیشرفته تر بودن آن ها نیز می باشد.
    2. از آن جایی که نمی توان سیستم آل این وان را باز کرد، به آن ها سیستم های بسته گفته می شود. از این رو، می توان گفت که یکی دیگر از معایب مورد توجه آل این وان بسته بودن آن ها می باشد. لازم به ذکر است که در صورتی که خود قصد باز کردن آل این وان را داشته باشید، بایستی بدانید که با کوچکترین ضربه ای که به آن وارد شود، کل قطعات سیستم دچار مشکل شده و جابه جا خواهند شد.
    3. اگر چه از قابلیت ارتقاء برخوردارند، اما به سختی ارتقاء پیدا می کنند. بنابراین باعث می شود که صفحه نمایش آن را نتوانید تعویض کنید.

    تفاوت آل این وان با کامپیوتر و لپ تاپ

    بسیاری از افراد هستند که در زمان خرید سیستم، نمی دانند که بین آل این وان و لپ تاپ و یا کامپیوتر کدام را برای خرید انتخاب کنند. از این رو، قبل از خرید بایستی بدانند که سیستم را دقیقا برای چه کاری می خواهند و میزان بودجه ای که می توانند برای خرید سیستم در نظر بگیرند را مشخص نمایند. به طور کلی، انتخاب بین آل این وان و یا لپ تاپ با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود که در ادامه بررسی می کنیم:

    آل این وان بهتره یا کامپیوتر

    • کامپیوترهای رومیزی از دو جزء اصلی همچون نمایشگر و کیس که برای آن ها نیز به کابل های مختلفی نیاز دارید، تشکیل شده اند. از این رو در آل این وان، همه اجزا در یک مکان جمع شده اند و نیازی به کابل و سیم اضافی ندارند. به طور کلی کامپیوترهای همه کاره یا آل این وان به فضای کمتری نیاز دارند.
    • با توجه به فضای داخلی محدود کامپیوترهای آل این وان این مدل، عمدتاً از قطعات سخت افزاری سبک و کوچکی استفاده می کنند که با توجه به این موضوع، گرمای کمتری تولید می کنند. بنابراین، از نظر قدرت و عملکرد، سیستم های آل این وان، از قدرت کمتری نسبت به کامپیوترهای رومیزی برخوردار هستند. با توجه به قرار گرفتن سخت افزار کامپیوتر رومیزی در داخل کیس می توان سیستم سخت افزاری قدرتمندتری را در این مدل قرار داد. علاوه بر این، رایانه های رومیزی دارای خنک کننده هستند که به تولید گرمای کمتر کمک می کند.
    • یک کامپیوتر بدون کیس یا آل این وان، معمولا دارای کمترین تعداد پورت مانند پورت های USB و HDMI است، اما کامپیوترهای رومیزی دارای پورت های بیشتری (USB، HDMI، صدا و …) هستند که تنوع و انعطاف پذیری در اتصال دستگاه ها را فراهم می کند.
    • شما با خرید هر یک از دستگاه های آل این وان یا لپ تاپ، پس از چند سال متوجه خواهید شد که سرعت آن به دلیل قدیمی بودن سخت افزار کاهش می یابد. بنابراین باید به قابلیت ارتقای سخت افزار آل این وان یا لپ تاپ توجه کنید. معمولا می توان هارد و رم لپ تاپ را ارتقا داد. با این حال، آل این وان کاملاً محدود است و ارتقاء آن عمدتاً به مدل و برند دستگاه بستگی دارد. در بیشتر موارد، می توانید حافظه یک کامپیوتر چندوظیفه ای را ارتقا دهید و میزان داده های ذخیره شده روی آن را افزایش دهید.
    • مزیت اصلی لپ تاپ نسبت به آل این وان، قابل حمل بودن آن است. به راحتی می توانید لپ تاپ را به محل کار یا مسافرت و هر جای دیگری ببرید. با این حال، آل این وان را نمی توان به راحتی جابجا کرد. بنابراین، اگر همچنان در انتخاب یک آل این وان یا لپ تاپ تردید دارید، باید به این موضوع نیز توجه کنید. البته تعداد پورت ها، رابط ها، مادربرد مورد استفاده و … موارد دیگری هستند که باید در انتخاب بین لپ تاپ و آل این وان به آن توجه کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342810

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم