• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

آغاز فرآیند واریز سود سهام عدالت به وراث

  • کد خبر : 342894
  • 26 اسفند 1402 - 22:36
آغاز فرآیند واریز سود سهام عدالت به وراث

مرحله دوم واریز سود سهام عدالت به وراث سهامداران متوفیان تا قبل از پایان سال انجام شده است. وراثان سهامداران متوفیان می‌توانند در صورت انجام امور مربوط به انتقال سهام فرد متوفی تا پایان ۱۰ اسفند، سود خود را دریافت کنند. برای انجام این فرآیند، تمهیدات لازم در ۴ بانک و دفاتر ۴۴ کارگزاری منتخب […]

  • مرحله دوم واریز سود سهام عدالت به وراث سهامداران متوفیان تا قبل از پایان سال انجام شده است.

    وراثان سهامداران متوفیان می‌توانند در صورت انجام امور مربوط به انتقال سهام فرد متوفی تا پایان ۱۰ اسفند، سود خود را دریافت کنند. برای انجام این فرآیند، تمهیدات لازم در ۴ بانک و دفاتر ۴۴ کارگزاری منتخب به صورت رایگان فراهم شده است.

    راهنمای انتقال سهام عدالت متوفیان:
    وراثان متوفیانی که سهام عدالت داشته‌اند، باید بعد از مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» و مشخص شدن زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان به وراث، به یکی از ۴ بانک یا ۴۴ کارگزاری منتخب مراجعه کنند.

    انتقال سهام عدالت متوفیان با مراجعه به بانک‌های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری‌های منتخب «مفید، آگاه، معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، آبتین استاک، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص سهام، سهم آشنا، ساوآفرین، سرمایه‌گذاری ملی، آراد ایرانیان، فارابی، هامرز، آسمان، نماد شاهدان، مبین سرمایه، نهایت نگر، پویان، هوشمند رابین، شهر، تدبیرگران فردا، کاریزما، اندیشه و بینش پیشرو، بازار سهام، ملل پویا، آرمون بورس، آپادانا، اقتصاد بیدار، خبرگان، کالای خاورمیانه و دفاتر کارگزاری بانک‌های سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین» قابل انجام است.

    با راه‌اندازی سامانه “میراث” توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراثان تسهیل یافته است. این سامانه در تاریخ ۱۵ آبان ماه سال جاری در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد.

    وراثان سهامداران متوفیان می‌توانند با مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس “ddn.csdiran.ir” و وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی، به زمان تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی اطلاعات لازم را دریافت کنند. سپس می‌توانند به یکی از ۴ بانک یا ۴۴ کارگزاری منتخب مراجعه کرده و مراحل انتقال سهام را طی نمایند.

    مدارک لازم برای تشکیل پرونده شامل:

    1. تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی.
    2. اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت.
    3. اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی.
    4. در صورت داشتن وصیت‌نامه رسمی، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت‌نامه ضروری است.

    پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری آن از طریق بخش “استعلام وضعیت پرونده” در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث فراهم می‌شود.

    سامانه “سجام” یک زیرساخت است که برای شناسایی مشتریان ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه استفاده می‌شود. این سامانه به تمام فعالان این بازار، از جمله سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها، این امکان را می‌دهد که اطلاعات خود را فقط یک بار در سامانه ثبت کنند و پس از احراز هویت، می‌توانند از خدمات مختلف مبتنی بر اطلاعات تایید شده استفاده کنند.

    در این سامانه، اطلاعات هویتی مانند شماره حساب، شماره موبایل، آدرس ایمیل و اقامت دایمی افراد ثبت می‌شود و پس از آن، هیچ نهاد مالی دیگری نیازی به درخواست مجدد اطلاعات ندارد. افراد می‌توانند به سایت www.Sejam.ir مراجعه کرده و ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت آنلاین انجام دهند.

    یکی از ویژگی‌های این سامانه این است که ارائه تمامی خدمات انتقال سهام عدالت به وراث توسط بانک‌ها و کارگزاری‌های منتخب به‌طور رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای این خدمات دریافت نمی‌شود.

    درباره پرداخت سود سهام عدالت نیز، اعلام شده است که از روز گذشته، پرداخت سود بابت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها آغاز شده است. این پرداخت به صورت مراحلی انجام می‌شود و بر اساس سبد سهام مختلف، مبالغ متفاوتی به سهامداران واریز می‌شود.

    سود سهام عدالت برای برخی افراد واریز نخواهد شد و این افراد شامل افرادی است که:

    1. شماره شبای نادرستی دارند.
    2. حساب بانکی مشترک دارند.
    3. حساب آن‌ها راکد است.
    4. حساب آن‌ها بلندمدت است.
    5. حساب بانکی آن‌ها مسدود شده است.
    6. حساب ارزی دارند.

    بیش از یک میلیون سهامدار هنوز مشکل شماره شبای معتبر دارند. این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان در فرآیند دریافت سود در دوره‌های بعدی شرکت کنند.

    سود سهام عدالت به مدت ۴۸ ساعت واریز می‌شود و همچنین سود سهام متوفیان نیز به وراث آن‌ها واریز می‌شود. اما باید توجه داشت که هیچ پیامک یا لینکی برای هیچ یک از خدمات سهام عدالت ارسال نمی‌شود و همچنین هیچ تماسی با سهامداران عدالت برقرار نمی‌شود. از آنجایی که پیام‌هایی با مضمون دریافت سود سهام عدالت یا موارد مشابه ممکن است توسط کلاهبرداران سایبری ارسال شود، افراد باید هوشیار باشند و به هیچ گونه پیام مشکوکی توجه نکنند تا از سوءاستفاده‌ها جلوگیری شود.

    در مورد سود مرحله دوم سهام عدالت، به دلیل بد عهدی برخی از شرکت‌ها، مبلغ واریز شده کامل نبود. برخی از شرکت‌ها اقدامی برای واریز سود سهام عدالت خود در مرحله اول و دوم نکردند. این شرکت‌ها شامل «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» بودند. همچنین «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را واریز نکردند.

    سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مراحل قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران عدالت انجام می‌دهند. بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

    باید توجه داشت که اگر شرکت‌ها زمانبندی پرداخت سود را رعایت نکنند، این به عنوان یک تخلف شناخته می‌شود. همچنین اگر شرکت‌ها زمانبندی بر اساس اساسنامه خود را نیز رعایت نکنند، این موضوع نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

    سازمان بورس و اوراق بهادار و سپرده‌گذاری مرکزی اقدامات قانونی لازم را برای دریافت مابقی سود سهام عدالت انجام خواهند داد. این اقدامات شامل پیگیری قانونی و اعمال مقررات مربوطه می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342894

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم