• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

آشنایی با 11 قلم مواد غذایی در سبد کالابرگ

  • کد خبر : 341871
  • 22 بهمن 1402 - 14:52
آشنایی با 11 قلم مواد غذایی در سبد کالابرگ

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات بسته غذایی ۱۱ قلمی برای حمایت از خانوارهای مستحق در طرح کالابرگ الکترونیک را شرح داد. در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به […]

  • مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات بسته غذایی ۱۱ قلمی برای حمایت از خانوارهای مستحق در طرح کالابرگ الکترونیک را شرح داد.

    در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود.

    این برنامه‌ها به منظور کاهش فقر و استفاده بهینه‌تر از منابع جامعه طراحی شده‌اند. بسیاری از این برنامه‌ها دارای محدودیت‌های دریافت هستند و طبق شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف مورد نظر دست یابند.

    برنامه‌های یارانه نقدی اغلب به عنوان یک پشتیبان مالی برای افرادی که به دلیل وضعیت اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

    سبد ۱۱ قلمی شامل مواردی مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است که قیمت‌های آن‌ها بر اساس قیمت‌های سال قبل تعیین شده و اختلاف قیمت با قیمت فعلی از طریق یارانه جدید دولت پرداخت خواهد شد.

    مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات این سبد غذایی برای حمایت از خانوارهای مستحق در طرح کالابرگ الکترونیک را توضیح داد.

    سیدرضا یحیوی درباره طرح فجرانه که از تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه دارد، جزئیات سبد غذایی برای حمایت از خانوارهای مشمول این طرح را توضیح داد. بر اساس این برنامه، هر فرد مشمول ماهانه موارد زیر را دریافت می‌کند: ۳ لیتر شیر، یک بسته ۴۰۰ گرمی پنیر uf، یک دبه ۲.۵ کیلویی ماست کم‌چرب، یک کیلو تخم مرغ، یک کیلو گوشت مرغ، یک بسته ۸۱۰ گرمی روغن مایع، یک بسته ۷۰۰ گرمی ماکارونی، ۲ کیلو برنج، نیم کیلو قند و شکر، یک کیلو و ۲۰۰ گرم حبوبات و نیم کیلو گوشت منجمد گوساله.

    وی افزود: در مرحله جدید این طرح، شرط خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی نیز از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد، شامل مواردی مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است که قیمت‌های آن‌ها بر اساس قیمت‌های سال گذشته تعیین شده و اختلاف قیمت با قیمت فعلی از طریق یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

    مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: قیمت روز سبد غذایی ۱۱ قلمی، که شامل مواردی خاص از نظر حجم، وزن و کالا است، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است. اما خانوارهای دهک درآمدی در صورت خرید این بسته، باید قیمت سال ۱۴۰۱ آن را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و اختلاف مابین این مبلغ تا قیمت روز (۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از طریق اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

    یحیوی اظهار کرد: این برنامه به این معناست که افراد با درآمد دهک اول تا هفت، به جای دریافت ۴۰۰ هزار تومان یارانه، ۶۲۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و افراد با درآمد دهک چهارم تا هفت، به جای ۳۰۰ هزار تومان، ۵۲۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

    مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد که هر قلم موجود در سبد غذایی، مبلغ مشخصی از اعتبار تشویقی را دارد که تنها در صورت خرید آن محصول، این اعتبار به فرد تعلق می‌گیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341871

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم