• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

آخرین تصمیمات افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳

  • کد خبر : 342886
  • 26 اسفند 1402 - 22:24
آخرین تصمیمات افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش بیست درصدی همراه خواهد بود. این افزایش در ابتدا به اندازه ۱۸ درصد بود، اما پس از بررسی‌ها، ۲ درصد دیگر افزوده شد و در نهایت افزایش کلی برابر با ۲۰ درصد محاسبه شد. بنابراین، حقوق بازنشستگان به مبلغ ۶۳,۶۹۹,۴۰۸ ریال رسیده است، که با در […]

  • در سال ۱۴۰۳، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش بیست درصدی همراه خواهد بود. این افزایش در ابتدا به اندازه ۱۸ درصد بود، اما پس از بررسی‌ها، ۲ درصد دیگر افزوده شد و در نهایت افزایش کلی برابر با ۲۰ درصد محاسبه شد. بنابراین، حقوق بازنشستگان به مبلغ ۶۳,۶۹۹,۴۰۸ ریال رسیده است، که با در نظر گرفتن مزایا و اضافات، حداقل حقوق دریافتی آن‌ها به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

    همچنین، افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ برای کارگران نیز به نسبت ۲۰ درصد اعلام شده است، به این ترتیب حداقل حقوق آن‌ها به مبلغ ۹ میلیون تومان [۹,۰۰۰,۰۰۰] خواهد بود.

    علاوه بر اینکه عیدی سال ۱۴۰۳ مشخص شده است، حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. در ادامه، جزئیات مزایا و دستمزد ۱۴۰۳ در جدول زیر آمده است.

    با توجه به بحث‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که تا دقیقه ۹۰ درباره افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که افزایش حقوق سال جدید کارمندان برای افراد متاهل بدون فرزند در ماه‌های ۳۰ روزه، ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود و برای افراد متاهل با فرزند و دارای حداقل یکسال سابقه کار، پایه سنوات روزانه و حق اولاد نیز اضافه خواهد شد.

    با توجه به اینکه جمعیت کارمند در کشور ما بسیار زیاد است و همه‌ی ما این روزها شاهد افزایش قیمت‌ها، مانند افزایش قیمت ۳۴ درصدی اینترنت، افزایش اجاره مسکن، حرکت دلار به سمت کانال ۶۰ و ۷۰ تومانی و دیگر مسائل هستیم، افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در این میان گم شده است.

    در جلسه امروز هیات عالی نظارت، که آیت الله آملی لاریجانی به ریاست آن اجرا شد، بحثی درباره مغایرت بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با سیاست‌های کلی نظام صورت گرفت. هیات عالی نظارت به بند (س) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور که مصوب مجلس بود، اعتراض کرد و تصمیم گرفت تا حقوق بازنشستگان را با سیاست‌های کلی نظام هماهنگ کند.

    به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، حکم بازنشستگی برای بیش از یک هزار نفر از بازنشستگان سازمان آموزش و پرورش استثنایی صادر شده است. او اعلام کرد که در پایان بهمن‌ماه، حقوق بازنشستگی، معوقات و عیدی پایان سال به صورت یکجا به حساب این افراد واریز خواهد شد.

    همچنین، طبق تبصره پنج ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصویب شده توسط مجلس شورای اسلامی، پنج سال خدمت دولتی رضایت‌بخش در سازمان از هر نظر، شامل بازنشستگی، به معادل ۶ سال محسوب می‌شود. به این ترتیب، سازمان موظف است پس از صدور حکم، یک سال سنوات ارفاقی را احتساب کرده و کسور بازنشستگی معین را بر اساس حقوق و فوق‌العاده‌های معین در حکم محاسبه کرده و به صندوق بازنشستگی کشوری واریز کند.

    در سال ۱۴۰۳، مسائل مهمی درباره افزایش حقوق کارگران مطرح شده است. در سال قبل، دولت‌ها در تعیین حقوق بازنشستگان متفاوت عمل می‌کردند.

    با توجه به افزایش تورم و ناتوانی کارگران در تأمین نیازهای زندگی، باید راهکارهایی برای افزایش قدرت خرید آن‌ها در سال جدید را جستجو کنیم.

    فعال شدن بخش تعاون، به‌ویژه تعاونی‌های مسکن، بخشی از پیشنهادات کارگران برای حل مشکلات مسکن آن‌ها است.

    با توجه به شرایط مشخص شده برای تعیین حقوق در سال‌های گذشته، امکان دارد که تغییری در پایه حقوق سال ۱۴۰۲ و افزایش حقوق کارگران در سال جدید بیش از ۲۷ درصد باشد.

    بنابراین، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بر اساس تصمیمات شورای عالی کار (افزایش ۲۵ درصد برای حداقل‌بگیران و ۲۱ درصد برای سایر سطوح) پرداخت می‌شود.

    برنامه هفتم توسعه، یک برنامه پنج‌ساله برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان سال ۱۴۰۷ اجرا خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342886

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم