• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

کاظمی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی: آموزش بدون پرورش راه به جایی نخواهد برد/ جایگاه حوزه پرورشی و فرهنگی باید بیش از گذشته تقویت شود

  • کد خبر : 5753
  • 07 اسفند 1396 - 4:35
کاظمی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی: آموزش بدون پرورش راه به جایی نخواهد برد/ جایگاه حوزه پرورشی و فرهنگی باید بیش از گذشته تقویت شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از بهترین سنت‌ها بعد از انقلاب، ایجاد معاونت پرورشی است و باید گفت، آموزش بدون پرورش راه به جایی نخواهد برد.

  • به گزارش خبرنگار پول بانک، نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی (هشتم اسفندماه سالروز تاسیس امور تربیتی)، بعد از ظهر امروز یکشنبه 6 اسفند ماه 96، با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اصحاب رسانه، در محل ساختمان زنده یاد علاقمندان برگزار شد.

    علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

    علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در ابتدای این نشست خبری گفت: دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و رشد شخصیت فراگیران در ابعاد مختلف، توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت و بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای هنری و قرآنی دانش آموزان از مأموریت‌های معاونت پرورشی است.

    وی افزود: جا دارد یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی بداریم و از همه تلاشگران این عرصه قدردانی کنیم.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از بهترین سنت‌ها بعد از انقلاب، همین معاونت پرورشی است و باید گفت آموزش بدون پرورش راه به جایی نخواهد برد، اظهار کرد: جایگاه حوزه پرورشی و فرهنگی باید بیش از گذشته تقویت شود.

    کاظمی با اشاره به فرایندهای سند تحول بنیادین که مبتنی بر رویکردهای تربیتی است گفت: دستیابی به مراتبی از حیات طیبه یعنی دستیابی به یک زندگی خوب دنیوی و سپس اخروی در سندتحول مورد تاکید قرار گرفته است. سند تحول معلمان را مربیان نظام تعلیم و تربیت می داند. بر همین مبنا شعار هفته امور تربیتی را ” تعلیم و تربیت تمام ساحتی، کیفیت و عدالت ” نامگذاری کردیم.

    وی با بیان اینکه نگاه ما به برنامه های استانی در این هفته، تجلیل و تکریم از مربیان متعهد و معاونان پرورشی است گفت: برگزاری جشن “سپاس مربی” توسط تشکیلات فرزانگان و تقدیر از دست اندرکاران فعالیت های پرورشی در مدارس نیز توسط سازمان دانش آموزی در استان ها انجام می‌شود.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: ضبط دو برنامه تلویزیونی درس هایی از قرآن با این موضوع، حضور در گلزار شهدا، سخنرانی مدیران کل پیش از خطبه های نماز جمعه، رونمایی و افتتاح برنامه های خاص حوزه فرهنگی نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

    وی ادامه داد: فضا آرایی مناسب کلاس ها، اجرای سرود همگانی، دلنوشته های دانش آموزان خطاب به مربیان تربیتی، تقدیر یاور مربیان مدارس و بیان خاطرات توسط مربیان نیز برای این هفته تدارک دیده شده است.

    وی با بیان اینکه نگاه فاخر و متعالی مقام معظم رهبری به مسائل تربیتی و جایگاه رفیع آن در سند تحول بنیادین مأموریت‌های معاونت پرورشی را سنگین‌تر می‌کند، گفت: روح تربیت را چگونه می‌توان جاری و ساری کرد؟ گام اول و مهمترین کار گفتمان سازی جایگاه، سیاست ها و برنامه هاست. گام دوم و گام سوم نیز برنامه ریزی و برنامه سازی در این حوزه است. هیات های اندیشه ورز در تشکل‌های زیرمجموعه برای تبدیل رویکردها به برنامه ها تشکیل شده است و در نهایت نیز نهادینه سازی برنامه‌ها مدنظر است.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چند سیاست راهبردی مهم داریم که اولین آنها ترویج نماز و تعمیق ارزش هاو باورها در حوزه عترت است، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه و ترویج اندیشه‌های امام و رهبری، ارتقای تربیت عقلانی و رشد و بینش دینی و سیاسی، تدوین نظام جامع مشاوره، ایجاد بستر رشد شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری تمرکز بر مسابقات منطقه ای از دیگر سیاست ها و راهبردهای ماست.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت احیای صبحگاه مدارس و کیفیت بخشی برنامه های صبحگاه گفت: طرح مصباح الهدی، امام شناسی، توسعه کمی و کیفی برگزاری نماز جماعت در مدارس، اجرای طرح آموزش عملی نماز، برگزاری جشن های تکلیف با کیفیت و ساده و کم هزینه، طرح پیوند مسجد با مدرسه، توسعه و ترویج اجرای طرح مبین، تقویت 700 دارالقرآن سطح کشور، پرورش استعدادهای قرآنی، توسعه اردوهای زیارت اولی از جمله برنامه های ما در حوزه قرآن عترت و نماز است. اکنون 2036 مدرسه قرآنی در کشور داریم.

    کاظمی تمرکز بر تقویت کتابخانه های کلاسی و کانون های فرهنگی تربیتی، برگزاری جنگ های شادی و احیای سرودهای همگانی، توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، ارتقای سواد رسانه ای و توسعه فعالیت های کمی و کیفی اردویی را از برنامه های مدنظر و جاری حوزه فرهنگی دانست و گفت: برگزاری آزمون سلامت روان در بین دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم و تدوین نقشه خطر پذیری آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان و ساماندهی هدایت تحصیلی و تقویت هسته های مشاوره، تشکیل پرونده الکترونیکی مشاوره از برنامه های حوزه مشاوره است و از سال 1397، تمام دانش آموزان صاحب پرونده های الکترونیکی مشاوره خواهند شد.

    وی به تولید محتوا برای مربیان و توانبخشی آنها و برگزاری دوره های ضمن خدمت اشاره کرد و ضمن مرور توفیقات این معاونت گفت: پنج میلیون نفر والدین، معلمان و دانش آموزان در پرسش مهر رئیس جمهور شرکت کردند که نسبت به سال گذشته رشد دارد.

    وی افزود:4000 جلد کتاب برای مناطق زلزله زده ارسال شده است. ارتقای امنیت اردوهای کشوری، ساماندهی اردوهای دانش آموزان، ایجاد سامانه پذیرش اردویی، برگزاری دو میلیون و 600هزار نفر روز اردو در 100 روز اخیر، برگزاری بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با مشارکت 9 میلیون نفر نیز از اقدامات انجام شده تا کنون است.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی در سال تحصیلی جاری همانطور که برنامه ریزی شده انجام می‌شود، اما برای سال آینده تعدیل و کاهش مسابقات و کیفی بخشی آنها در دستور کار خواهد بود.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره ایجاد شبکه اجتماعی شاد اظهار کرد: این طرح در دوره قبل مطرح شده بود ولی اجرا نشد ولی به هرحال اهداف خوبی داشت و امروز شبکه تعاملی سینا را با همین نگاه داریم که راه اندازی شده است.

    کاظمی افزود: توسعه کمی و کیفی فعالیت های سازمان های دانش آموزی را دنبال خواهیم کرد و نیازمند تنوع فعالیت های دانش آموزی تشکل ها در مدارس هستیم.

    معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در پایان سخنان خود گفت: برای پیشگیری از آسیب ها دو کار انجام می‌دهیم، یکی پیشگیری و دیگری درمان است. پیشگیری در حوزه معاونت تربیت بدنی دنبال می شود که برنامه هایی در قالب طرح نماد دارند و ما نیز داده ها و اطلاعات خوبی می‌توانیم در اختیارشان قرار دهیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=5753

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم