• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

ملک تجاری بخریم یا صنعتی کدام یک بهتر است؟

  • کد خبر : 316366
  • 14 اردیبهشت 1402 - 11:26
ملک تجاری بخریم یا صنعتی کدام یک بهتر است؟

برای افرادی که به دنبال اجاره یا خرید اولین محل خود هستند، چه کارآفرین یک شرکت استارت آپی، چه صاحب کسب و کاری که می خواهد به صورت تجاری گسترش یابد، یا صاحبخانه جدیدی که به دنبال سرمایه گذاری در چندین ملک است، ضروری است که تفاوت اساسی بین املاک تجاری و صنعتی را بدانید. […]

  • برای افرادی که به دنبال اجاره یا خرید اولین محل خود هستند، چه کارآفرین یک شرکت استارت آپی، چه صاحب کسب و کاری که می خواهد به صورت تجاری گسترش یابد، یا صاحبخانه جدیدی که به دنبال سرمایه گذاری در چندین ملک است، ضروری است که تفاوت اساسی بین املاک تجاری و صنعتی را بدانید.

    اگر در بازار ملک جدید هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت بین املاک تجاری و صنعتی چیست. وقتی نوبت به خرید یا اجاره سوله می‌رسد، ممکن است با چند نوع مختلف برخورد کنید و درک تفاوت کلیدی برای دانستن اینکه کدام یک برای شما مناسب است است.

    در املاک صنعتی فتح، تیم دوستانه و حرفه ای ما می توانند به شما کمک کنند تا نوع ملک تجاری یا صنعتی مناسب را پیدا کنید. در زیر لیستی از تفاوت ها وجود دارد که شما را قبل از سرمایه گذاری راهنمایی می کند.

     

    در حالی که املاک صنعتی به هر تجارت مرتبط با تولید کالا گفته می شود. املاک تجاری تمایل به کسب و کاری دارند که با انگیزه اصلی کسب سود فعالیت می کند. اما برای تاسیس شرکت های صنعتی باید خریدکارخانه و خرید سوله را انتخاب کنید. از سوی دیگر، املاک تجاری مشاغلی مانند رستوران ها و فروشگاه های خرده فروشی را توسعه می دهند. برای پاسخ به اینکه کدام بهتر است، همه چیز به نوع کسب و کار شما و نوع فعالیتی که در محل انجام می شود بستگی دارد.

     

    ملک تجاری

    ملک های تجاری املاکی هستند که عمدتاً برای اهداف تجاری و اقتصادی استفاده می شود. معمولاً برای اشاره به ساختمان‌هایی که دارای مشاغل هستند استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای زمین‌هایی که برای ایجاد درآمد یا خانه‌های اجاره‌ای مسکونی بزرگ استفاده می‌شوند نیز اعمال شود. املاک تجاری آنهایی هستند که با مشاغلی مرتبط هستند که عمدتاً بر روی سود متمرکز هستند.

    ساخت یک ملک تجاری ممکن است به استخدام طراحان و معماران مدرن نیاز داشته باشد تا ملک را برجسته کرده و مشتریان بیشتری را برای کسب و کار جذب کند.

    علاوه بر طراحی‌های مدرن، موقعیت مکانی یک ملک تجاری به راحتی برای عموم قابل دسترسی است، مناسب عابران پیاده، و در نزدیکی یک پارکینگ قرار دارد. همه اینها جنبه های کلیدی برای اطمینان از موفقیت کسب و کار شما هستند. قبل از اینکه یک ملک تجاری بتواند فعالیت کند، الزامات مجوز و اشغال باید الزامات قانونی محلی را برآورده کند.

     

    ملک صنعتی

    املاک صنعتی معمولاً در حومه شهر یا مناطق روستایی قرار دارند. برای دسترسی آسان به مکان برای حمل و نقل و کالاهای تحویلی، ایستگاه های قطار و جاده های اصلی همیشه در نزدیکی آن قرار دارند. این تضمین می کند که کالاهای تولیدی یک کسب و کار می توانند به راحتی به داخل و خارج از ملک جریان پیدا کنند.

     

    ساختمان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها برای پشتیبانی از ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین ساخته می‌شوند که باید مقررات مالکیت صنعت را نیز رعایت کنند. املاک صنعتی باید الزامات مجوز مطابق با استانداردهای سازمان های محلی و دولتی را برآورده کنند. املاک صنعتی املاکی است که برای مقاصد تجاری استفاده می شود، اما به طور معمول سنگین تر است. انواع کسب‌وکارهایی که معمولاً در مالکیت صنعتی فعالیت می‌کنند، آن‌هایی هستند که به مقدار زیادی زمین برای نگهداری اشیا، ساخت و ساز و تجهیزات لازم برای نوع تولید یا فرآوری برای تولید محصول خود نیاز دارند. ماهیت سنگین یک ملک صنعتی به این معنی است که برای حفظ عملکرد صحیح آن نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

     

    تفاوت بین مالکیت تجاری و صنعتی چیست؟

    تفاوت های زیادی بین مالکیت تجاری و صنعتی وجود دارد. اموال تجاری معمولاً برای مشاغل استفاده می شود، در حالی که دارایی صنعتی برای کارخانه ها، انبارها و سایر مکان های تولید استفاده می شود. املاک تجاری معمولاً در مناطقی با ترافیک زیاد و دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی قرار دارند، در حالی که املاک صنعتی اغلب در مناطق دورافتاده قرار دارند. دارایی تجاری معمولاً از نظر اندازه کوچکتر از دارایی صنعتی است و اغلب به واحدهای کوچکتر مانند ادارات، فضای خرده فروشی و آپارتمان ها تقسیم می شود. مالکیت صنعتی معمولاً از نظر اندازه بسیار بزرگتر است و اغلب به واحدهای کوچکتر تقسیم نمی شود. نوع تجارت انجام شده در مالکیت تجاری و صنعتی نیز متفاوت است. مشاغل تجاری شامل ساختمان های اداری، فروشگاه های خرده فروشی، رستوران ها و هتل ها می شود. مشاغل صنعتی شامل کارخانه ها، انبارها و تأسیسات تولیدی می باشد.

    صنعتی به معنای چیزی است که به صنعت تولید مربوط می شود. همچنین می تواند به معنای چیزی باشد که نتیجه صنعت تولید است. تجاری به معنای چیزی است که به تجارت مربوط می شود.

     

    بخش صنعتی شامل مشاغلی است که به تولید یا ساخت اقلام اشتغال دارند. بخش تجاری شامل مشاغلی است که افراد با هدف کسب سود در آن شرکت می کنند.

     

    از مالکیت صنعتی برای مقاصد صنعتی استفاده می شود. به عبارت دیگر، یک دارایی صنعتی برای مقاصد تولیدی استفاده می شود. اموال تجاری برای فروش کالاهایی که در املاک صنعتی تولید می شوند استفاده می شود.

     

    مالکیت صنعتی نسبت به ملک تجاری هزینه کمتری دارد.

    املاک تجاری و صنعتی هر دو نوع املاک و مستغلات هستند، اما نقش های متفاوتی در بازار دارند. درک تفاوت بین این دو برای سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل مهم است.

     

    استفاده از املاک تجاری و صنعتی

    اموال تجاری و صنعتی را می توان برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار داد و هر دو کاربرد و مزایای منحصر به فرد خود را دارند. هر دو ملک به عنوان مکان عمل می کنند و برای انواع مختلف مشاغل مناسب هستند.

     

    اموال تجاری به گونه ای مورد استفاده قرار می گیرد که خدمتی به جامعه ارائه می دهد و نیازهای خود را از نظر کالا یا کالا تولید یا تأمین نمی کند این نوع ملک دارای تأسیساتی مانند رستوران، دفتر خصوصی، مرکز خرید، باشگاه بدنسازی، فروشگاه خرده فروشی، بانک یا مؤسسه مالی دیگر، سوپرمارکت یا هر مؤسسه دیگری با فضای تجاری مشترک است.

     

    از سوی دیگر، مالکیت صنعتی یکی از رایج ترین انواع املاک در بازار است که صاحبان مشاغل و شرکت ها نیز از آن استفاده می کنند. اغلب به عنوان ساختمانی گفته می شود که عمدتاً برای تولید کالا استفاده می شود. این ملک به طور کلی دارای اندازه بزرگ یا متوسط با تجهیزات سنگین و نیروی کار ماهر است که کالاها یا مواد خام را برای فروش عمده تولید می کند. این نوع املاک شامل مزارع، کارخانه ها، تولیدکنندگان، انبارها، آسیاب ها، معادن و چاه های نفت، مراکز توزیع و سایر شرکت های بزرگ می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=316366

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم