• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4
خسروی در نشست رسانه ای «چالش‌های رکود مسکن در کلان‌ شهرها و دغدغه‌های مشاوران املاک»:

مشکل مسکن در هیچ جای دنیا به طور کامل رفع نشده است/ نرم‌افزارهای مسکن باید در جهت رفاه و آسایس مردم مورد استفاده قرار گیرد

  • کد خبر : 2753
  • 22 آبان 1396 - 0:29
مشکل مسکن در هیچ جای دنیا به طور کامل رفع نشده است/ نرم‌افزارهای مسکن باید در جهت رفاه و آسایس مردم مورد استفاده قرار گیرد

عضو هیأت‌ مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: ‌قطعاً با خروج سرمایه از بانک‌ها و هدایت آنها به سمت تولید به ‌ویژه تولید مسکن که به طور مستقیم 300 شغل را رونق می‌دهد، می ‌تواند موجب رونق اقتصادی گردد و اقتصاد را شکوفا نماید.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست رسانه ای پیرامون «چالش‌های رکود مسکن در کلان‌ شهرها به ‌ویژه تهران و دغدغه‌های مشاوران املاک»، صبح امروز یکشنبه 21 آبان، با حضور مصطفی ‌قلی خسروی، عضو هیأت‌ مدیره اتحادیه مشاوران املاک، اعضای اتحادیه و جمعی از اصحاب رسانه، در محل موسسه حقوقی بین المللی عدل گستران خسروی برگزار گردید.

     

    مصطفی ‌قلی خسروی، عضو هیأت‌ مدیره اتحادیه مشاوران املاک

    مصطفی ‌قلی خسروی، عضو هیأت‌ مدیره اتحادیه مشاوران املاک، در ابتدای این نشست خبری گفت: باید سرمایه‌ها از بانک‌ها خارج و به سمت تولید هدایت شود.

    وی ادامه داد: ‌قطعاً با خروج سرمایه از بانک‌ها و هدایت آنها به سمت تولید به‌ویژه تولید مسکن که به طور مستقیم 300 شغل را رونق می‌دهد، می‌تواند موجب رونق اقتصادی شود و اقتصاد را شکوفا کند.

    عضو هیأت‌ مدیره اتحادیه مشاوران املاک، با اشاره به اظهارات برخی مسئولان که مدام از وجود خانه‌های خالی از سکنه انتقاد می‌کنند، گفت: در کشور چین علیرغم وجود خانه‌های خالی از سکنه، بازهم تولید مسکن انجام می‌شود و وقتی از مسئولان آن پرسیده می‌شود، چرا با وجود این میزان واحد خالی از سکنه تولید مسکن انجام می‌شود، اعلام می‌کنند که این واحدهای ساخته شده برای نسل آینده است.

     

    خسروی، با اشاره به اینکه اگر تعداد واحدهای مسکونی افزایش یابد بازهم به آن واژه‌ای که در سال‌های دور به آن اطلاق می‌شد که مستأجری خوش‌نشینی است، گفت: باید واحدهای خالی از سکنه که از سوی برخی احتکار می‌شود، به روش‌های تعزیراتی با آنها برخورد شود، تا این واحدها وارد بازار شود.

    وی اظهار داشت: تولید مسکن باید افزایش یابد و ساخت مسکن باید به حدی برسد که تقاضا از عرضه عقب نماند، هرچند باید اذعان شود مشکل مسکن در هیچ جای دنیا به طور کامل رفع نشده است.

    عضو هیأت‌ مدیره اتحادیه مشاوران املاک افزود: متأسفانه با گفتن رکود، رکود ایجاد می‌شود، اما آمارها از میزان معاملات نشان می‌دهد که رکود از بازار مسکن خارج شده و رونق وارد بازار شده است؛ چراکه 97 هزار معامله مسکن در کشور در ماه گذشته گزارش شده است که این حاکی از رشد میزان معاملات است.

    خسروی، با تأکید بر اینکه حدود 30 سال است در اتحادیه مشاوران املاک حضور دارد و 14 سال را رئیس اتحادیه بوده است، تصریح کرد: ما معتقدیم که کد رهگیری امنیت معاملات را افزایش می‌دهد، نه میزان تشخیص مالیات، پس باید اداره ثبت با مشاوران املاک تعامل بیشتری کند؛ چراکه مشاوران املاک هستند که نان را به سردفترها می‌رسانند، پس یعنی بله‌برون مسکن توسط مشاوران املاک انجام می‌شود و سردفترها عقد را انجام می‌دهند.

     

    وی با اشاره به اینکه سردفتران به اسناد و پلاک ثبتی اشراف دارند، اما مشاوران املاک از این موضوع محروم هستند، گفت:‌ سال‌ها تلاش کرده‌ایم که کد رهگیری که با هدف شفاف ‌سازی معاملات انجام می‌شود، توسط پلاک ثبتی باشد، نه کد پستی، اما به جایی نرسید پس باید اتحادیه مشاوران املاک به این سمت حرکت کنند که دریافت کد رهگیری از طریق پلاک ثبتی باشد.

    عضو هیأت‌ مدیره اتحادیه مشاوران املاک، با بیان اینکه مشاوران املاک وقتی اعلام کنند قیمت مسکن گران شده، قیمت ملک گرانتر خواهد شد، گفت: اینکه می‌گویند مشاوران قیمت ملک را بالا می‌برند، بی‌انصافی است، پس باید تأکید کنم مشاوران املاک جادوگر نیستند.

    خسروی عنوان کرد: دلال باید با دلالت و صداقت کار کند و قیمت ملک را پایین یا بالاتر از قیمت واقعی اظهار نکند.

    وی پیرامون انتقادش از آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن، گفت: وزیر راه و شهرسازی در چند سال‌ گذشته بارها اعلام کرده که مسکن اجتماعی را کلید خواهد زد؛ اما هنوز این وعده عملی نشده است.

    عضو هیأت ‌مدیره اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: از نظر جانمایی سیاسی و اقتصادی در مورد پروژه مسکن مهر اظهارنظر ندارم، اما باید اذعان شود که مسکن مهر جلوی افزایش قیمت بیش از حد مسکن را گرفت.

     

    خسروی ادامه داد: سه بار در سال‌های 68، 86 و 91 جهش قیمت مسکن را تجربه کردیم و جهش قیمت در سال 86 و 91 به دلیل وجود بانک‌های خصوصی که اقدام به اعطای وام بدون برنامه می‌کردند، صورت گرفت.

    وی پیرامون حمایت از اپلیکیشن‌ها و استارت‌آپ‌هایی که در حوزه مسکن ایجاد شده‌اند، گفت: نمی توانیم با تکنولوژی‌ مقابله کنیم، پس باید از تکنولوژی‌ و نرم‌افزارها به نفع خودمان استفاده کنیم؛ چراکه معتقدیم این اپلیکیشن‌ها می‌توانند در جهت منافع مردم حرکت کنند.

    عضو هیأت‌ مدیره اتحادیه مشاوران املاک، با یادآوری اینکه 700 مشاور املاک کار خود را به دلیل رکود رها کرده‌اند، ادامه داد: نباید مثلا بگوییم «دیوار» را خراب می‌کنیم یا عکس نمی‌ گیریم. نرم‌افزارهای مسکن باید در جهت رفاه و آسایس مردم مورد استفاده قرار گیرد.

     

    خسروی درباره مالیات بر ارزش ‌افزوده 9 درصد مشاوران املاک افزود:‌ با رییس کنونی اتحادیه مشاوران املاک که حقوقدان است بند 8 ماده 12 را درباره مالیات ارزش افزوده دیدیم و گفتیم که این قانون به بنگاه‌ها تعلق نمی‌گیرد. اما گفته شد قانون مجلس است و چون صنف مشاوران خدمات ارائه می‌دهند باید مالیات پرداخت نمایند.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=2753

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم