نماد سایت پول بانک

صادقی فر در نشست خبری اعلام برنامه های هفته کارگر سال 98: تقویت اعتماد عمومی و همبستگی ملی  برای پیشبرد برنامه های کشور بسیار ضروری می باشد

  • معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت وظیفه زمینه سازی و تسهیل گری تولید را بر عهده دارد و ملت نیز از جهت ایفای وظایف کارگری و کارفرمایی در بالا بردن کیفیت تولید و همچنین مصرف کالای داخلی عهده دار مسئولیت است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری اعلام برنامه های هفته کارگر سال 98، ظهر امروز سه شنبه 3 اردیبهشت ماه 98، با حضور علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات خبرگزاری ایلنا برگزار گردید.

    ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

    ابراهیم صادقی فر، در این نشست خبری گفت: شعار سال یعنی رونق تولید در تداوم شعار سال قبل مبنی بر حمایت از تولید ملی، کلید واژه‌ای است که تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

    وی با یادآوری اینکه این کلیدواژه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز برای بازگشت به تولیدات داخل مورد توجه قرار گرفته است، افزود: دولت وظیفه زمینه سازی و تسهیل گری تولید را بر عهده دارد و ملت نیز از جهت ایفای وظایف کارگری و کارفرمایی در بالا بردن کیفیت تولید و همچنین مصرف کالای داخلی عهده دار مسئولیت است.

    معاون وزیر کار، تقویت اعتماد عمومی و همبستگی ملی را ضروری دانست و ادامه داد: مثلث اشتغال فراگیر، رفاه جامعه و پایداری صندوق‌ها باید با نگاه بلند مدت مدنظر باشد تا با اصلاح بسیاری از ساختارها شاهد رونق تولید باشیم.

    صادقی فر، به سر فصل برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: بر همین مبنا بسیاری از برنامه‌ها ، سیاست‌ها و فرآیندها باز مهندسی شد.

    وی آغاز مباحث مربوط به شفافیت از جمله اعلام اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه و همچنین جوانگرایی را در این راستا ارزیابی کرد و گفت: نخبه گرایی و فساد ستیزی دو اصل مهم در بیانیه گام دوم است که در وزارتخانه مورد توجه قرار گرفته و تلاش داریم با سپردن امور به نیروهای جوان به مرور همین جوانان سکان امور را بر عهده گیرند.

    معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه وزارت کار تلاش کرده تا از جنبه های مختلف از نیروی کار دفاع کند، ادامه داد: بخشی از این این دفاع در زمینه مزد بود و با توجه به عقب ماندگی دستمزد کارگران از تورم تلاش شد تا بخشی از هزینه‌ها در قالب افزایش دستمزد جبران شود.

    صادقی فر، به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از کارگران و آسیب دیدگان سیل اخیر اشاره کرد و افزود: بلافاصله بعد از سیل ستاد بحران در وزارتخانه تشکیل شد گرچه برای ما به طور مستقیم وظیفه‌ای در شرایط بحران تعریف نشده است.

    معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، در پایان سخنان خود گفت: در بحث برقراری بیمه بیکاری و حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده در قالب استمهال بدهی‌ها و بخشودگی جرائم و همچنین اعطای وام تصمیماتی اتخاذ شد برای نمونه در یکی دو هفته اول ۳۳ هزار وام پرداخت شد.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل