• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

شرایط خرید آپارتمان در استانبول ترکیه در سال 2022

  • کد خبر : 307616
  • 14 آبان 1401 - 18:33
شرایط خرید آپارتمان در استانبول ترکیه در سال 2022

این روزها بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاران ایرانی، به دنبال خرید آپارتمان در استانبول ترکیه هستند. در واقع ارزان بودن ملک این کشور و البته فاصله نزدیک آن، باعث شده تا این موضوع سرمایه‌گذاران ایرانی را به خود جذب کند. البته این تمام ماجرا نیست، بلکه می توان به وسیله خرید ملک، به سادگی اقامت […]

  • این روزها بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاران ایرانی، به دنبال خرید آپارتمان در استانبول ترکیه هستند. در واقع ارزان بودن ملک این کشور و البته فاصله نزدیک آن، باعث شده تا این موضوع سرمایه‌گذاران ایرانی را به خود جذب کند. البته این تمام ماجرا نیست، بلکه می توان به وسیله خرید ملک، به سادگی اقامت این کشور را به دست آورد. همین عامل باعث شده تا خرید آپارتمان در ترکیه یکی از راه های محبوب جهت مهاجرت به این کشور تلقی شود.

    با این حال بخش قابل توجهی از متقاضیان، اطلاعات دقیقی پیرامون این موضوع نداشته و همین عامل باعث می‌شود تا در انتخاب های خود دچار سردرگمی شوند. ما سعی داریم تا در ادامه این مقاله، مروری واضحی بر روی فرایند و مزایای خرید ملک در ترکیه داشته و به این ترتیب درک شما را از این پروسه افزایش دهیم.

     

    خرید آپارتمان در استانبول ترکیه به چه صورت است؟

     

    ترکیه می‌توان مترقی ترین همسایه ایران در نظر گرفت که در طی دو دهه اخیر، به عنوان یکی از بزرگترین مقصد های مهاجرتی ایرانیان تلقی شده است. البته دولت آن هم سعی داشته تا روش های مناسب و ارزانی را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم کند. یکی از بهترین روش هایی که در این حیطه وجود دارد، خرید ملک در ترکیه است.

    در واقع متقاضیان می توانند با خرید یک آپارتمان در این کشور، اقامت آن را به دست آورده و تحت شرایط خاصی به شهروندی ترکیه هم برسند. این در حالی است که سرمایه گذاری آنها نیز پابرجا مانده و می توان در شرایط نیاز آن را به وجه نقد تبدیل کرد. چنین عاملی باعث شده تا بخش زیادی از افراد، نسبت به خرید آپارتمان در ترکیه اقدام کنند.

    متقاضیان می توانند برای خرید یک آپارتمان در این کشور، ابتدا پروژه ها و مناطق مختلف را بررسی کنند. سپس می‌توانند به کمک یک وکیل یا به صورت مستقیم، نسبت به خرید آن ملک اقدام کنند. مزیت مهمی که در این میان وجود دارد، قابلیت خرید ملک اقساطی در ترکیه است. در واقع شما می توانید ملک خود را هم به صورت اقساطی خریداری کرده و به این ترتیب متحمل فشارهای کمتری شوید.
    شرایط خرید آپارتمان در استانبول ترکیه در سال 2022 و شرایط گرفتن اقامت و شهروندی از طریق خرید املاک در ترکیه به طور کامل توضیح داده شده است.2

    البته باید این مورد را به خاطر داشته باشید که برای دریافت اقامت ترکیه، بایستی ارزش ملک شما حداقل ۲۵۰ هزار دلار باشد. مازاد بر این جهت دریافت شهروندی هم باید ارزش این ملک حداقل ۴۰۰ هزار دلار باشد. بدین منظور هم بایستی حتماً اظهارنامه ارزش ملک را ارائه دهید. البته ممکن است این ارقام اندکی بالا به نظر برسد، با این حال باید عنوان کنیم که این رقم در بسیاری از موارد ارزان تر از خرید ملک در شهرهایی همچون تهران است. همین عامل هم باعث شده تا این روش به سادگی توجه سرمایه‌گذاران را جلب کند.

     

    قیمت ملک در ترکیه

     

    یکی از شاخص ترین موضوعاتی که ذهن متقاضیان را درگیر می کند، قیمت ملک در ترکیه است. در واقع آنها نمی دانند ارزش ملک در این کشور چگونه بوده و در چه محدوده ای قرار می گیرد. همین عامل باعث می‌شود تا در پروسه انتخاب های خود، دچار سردرگمی شوند. در این رابطه باید عنوان کنیم که قیمت ملک در ترکیه تا حدود زیادی به شهر و منطقه مورد نظر شما بستگی دارد. اما در اکثر حالات این رقم کمتر از مناطق پرجمعیت ایران است.

    در حالت کلی قیمت خرید آپارتمان در ترکیه از ۱۰ میلیون تومان به ازای هر متر شروع شده و تا ۳۰ میلیون تومان هم افزایش پیدا می‌کند. البته عوامل زیادی در تعیین این رقم دخیل هستند. برای مثال نوع شهر انتخابی، نوع آپارتمان محل زندگی و موارد دیگر تأثیر بسزایی در این موضوع دارد. برای مثال متوسط قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری در شهر استانبول، حدود دو میلیارد تومان است. اما این رقم برای آپارتمانی در شهر آنتالیا حدود یک میلیارد تومان تعین می شود. این رقم می تواند برای شهر های کوچکتر هم کاهش پیدا کرده و به ارقام پایین‌تری برسد.

    در هر حال مشتریان برای انتخاب ملک، گزینه های زیادی را پیش روی خود دارند. اما باید بدانید که در این میان املاک زیادی هم وجود دارد که دارای مشکلات قانونی بوده و نباید آنها را خریداری کرد. بدین منظور کمک گرفتن از یک مجموعه معتبر می تواند برای شما سودمند باشد.

    شرایط خرید آپارتمان در استانبول ترکیه در سال 2022 و شرایط گرفتن اقامت و شهروندی از طریق خرید املاک در ترکیه به طور کامل توضیح داده شده است.3

    قیمت ملک در ترکیه می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر کند. همین عامل پیچیدگی نسبتاً زیادی را در پروسه خرید ایجاد کرده است. به نحوی که بیشتر معامله گران خارجی از عدم آگاهی مشتریان ایرانی سوء استفاده کرده و کلاهبرداری های مختلفی را انجام می دهند. افزون بر این موارد، ممکن است برخی از فروشندگان ممنوع المعامله بوده و عملاً خرید ملک از آنها باطل اعلام شود.

    وجود ریزه کاری های قانونی در تنظیم قرارداد یا عدم ارائه اظهارنامه ارزش ملک به صورت واقعی و موارد دیگر جزو موضوعاتی است که بستر لازم برای کلاهبرداری متقاضیان را فراهم کرده است. همین عامل سبب شده تا اغلب آنها در پروسه خرید خود از شرکتها و افراد معتبر برای خرید آپارتمان در ترکیه کمک بگیرند.

    گروه گات ترکی یکی از قدیمی ترین و البته معروف ترین شرکت هایی است که در زمینه خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت از طریق آن فعالیت می کند. تیم ما شناخت دقیقی از این پروسه داشته و به خوبی با تمام جزئیات و ریزه کاری های آن آشنایی دارد. از طرفی دیگر ما می توانیم مناسبترین و بهترین پروژه های موجود در این حوزه را به متقاضیان عزیز معرفی کنیم. لذا اگر شما هم به دنبال خرید آپارتمان در استانبول یا بخش های دیگر ترکیه هستید، می توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307616

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم