• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا

  • کد خبر : 279368
  • 01 بهمن 1400 - 0:08
تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا

فهرست محتوا اگر قصد اخذ اقامت ترکیه را دارید؛ باید به این موضوع دقت نمایید که به دلیل شیوع بیماری کرونا پروسه دریافت اقامت ترکیه دستخوش تغییراتی شده است که باید با توجه به این موضوع مراحل دریافت اقامت ترکیه را طی نمایید. به طور کلی، افراد ایرانی می توانند به مدت 89 روز بدون […]

فهرست محتوا

  • اگر قصد اخذ اقامت ترکیه را دارید؛ باید به این موضوع دقت نمایید که به دلیل شیوع بیماری کرونا پروسه دریافت اقامت ترکیه دستخوش تغییراتی شده است که باید با توجه به این موضوع مراحل دریافت اقامت ترکیه را طی نمایید.

    به طور کلی، افراد ایرانی می توانند به مدت 89 روز بدون داشتن کیملیک در کشور ترکیه اقامت داشته باشند اما بعد از این مدت باید به یکی از شیوه های زیر اقامت ترکیه را بگیرند.

    • اقامت ترکیه از طریق خرید خانه
    • اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک
    • اقامت تحصیلی
    • اقامت از طریق سرمایه گذاری

    و…

    دقت نمایید که برای دریافت اقامت ترکیه باید پاسپورت شما انقضای کافی را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید اقامت از طریق اجاره خانه را به مدت 2 سال دریافت نمایید، باید پاسپورت تان نیز انقضای کافی را داشته باشد در غیر اینصورت کمتر از 2 سال به شما تعلق می گیرد.

    نحوه تمدید اقامت ترکیه

    برای تمدید اقامت ترکیه با توجه به نوع اقامتی که دارید؛ متفاوت است. در ادامه به تمدید هر یک از انواع اقامت های ترکیه می پردازیم.

    • تمدید اقامت تحصیلی ترکیه
    • تمدید اقامت با خرید ملک
    • تمدید اقامت با سرمایه گذاری
    • تمدید اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

    تمدید اقامت تحصیلی ترکیه

    تمدید اقامت تحصیلی ترکیه بر اساس میزان سال های مورد نیاز برای اتمام دوره آموزشی تان است. به عنوان مثال اگر شما دانشجوی کارشناسی هستید؛ به مدت 4 سال می توانید اقامت تحصیلی ترکیه را داشته باشید.

    یکی از راه های دریافت پاسپورت کشور ترکیه داشتن اقامت از طریق اجازه کار یا سرمایه گذاری به مدت 5 سال است.

    در اقامت تحصیلی، نصف سال های تحصیل تان جزء 5 سال لازم برای دریافت پاسپورت محاسبه می شود. به این معنا که شما 4 سال دانشجوی کارشناسی هستید. نصف سال­های تحصیل تان یعنی 2 سال از 5 سال مورد نیازتان برای دریافت پاسپورت را در زمان تحصیل طی می­کنید. و بعد از اتمام دانشگاه اگر بدون ایجاد وقفه وارد بازار کار شده و اجازه کار دریافت نمایید؛ بعد از گذشت 3 سال می توانید پاسپورت این کشور را بگیرید. در حالی که در شرایط عادی، افراد باید 5 سال اجازه کار داشته باشند تا بتوانند برای پاسپورت اقدام نمایند.

    تمدید اقامت با خرید ملک

    تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا2

    اگر ملکی  در کشور ترکیه خریداری نمایید؛ اقامت سالانه این کشور را اخذ می کنید که باید هر سال برای تمدید آن اقدام نمایید، چنانچه قصد اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک را دارید املاک تکینکوگروپ را در صفحه خرید خانه در ترکیه مشاهده نمایید.

    تمدید اقامت با سرمایه گذاری

    اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری یکی از شیوه های دریافت اقامت این کشور است. به عنوان مثال شما ثبت شرکت در کشور ترکیه انجام داده اید و اقامت یک ساله و در بعضی از شرایط 2 ساله دریافت می کنید. برای تمدید اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید به مدت 5 سال آن را به صورت متوالی تمدید نمایید تا بتوانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

    تمدید اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

    اقامت ترکیه با اجاره خانه جزء متداول ترین و رایج ترین نوع دریافت اقامت است. زیرا اکثر افراد برای تجربه و شناخت بیشتر از محیط، برای سال های ابتدایی اقدام به اجاره خانه می کنند. در گذشته به صورت سالانه و بدون محدودیت این نوع اقامت تمدید می شد اما در سال 2020 دولت ترکیه قانونی را مبنی بر امکان استفاده از اقامت توریستی ( اقامت از طریق اجاره ملک) فقط برای سال اول تصویب نمود. اما با شیوع ویروس کرونا، این قانون لغو شده و تمامی اقامت های توریستی تمدید شد. اما با کاهش این ویروس، سختگیری هایی مبنی برای تمدید این نوع اقامت ایجاد شده است و به صورت رندُمی تمدید می شود. به عنوان مثال در اواخر سال 2021 افرادی که برای دریافت اقامت توریستی در شهر ازمیر اقدام کردند؛ ریجکت شدند در حالی که در شهر استانبول مورد قبول قرار می گیرفت.

    اما به طور کلی، دولت ترکیه برای این نوع اقامت قوانین سختی را قرار داده است و در سال 2022 با افزایش 10 برابری بیمه که موجب افزایش هزینه های دریافت اقامت از طریق اجاره خانه شد؛ راه را برای افراد سخت نمود.

    این نوع اقامت پر ریسک ترین شیوه برای اقامت در ترکیه می باشد زیرا امکان عدم تمدید در آن وجود دارد.

    شرایط جدید تمدید اقامت ترکیه

    در دوران کرونا قوانین دریافت اقامت و یا تمدید آن دستخوش تغییراتی شده است اما اصلی ترین و تاثیر گذار ترین آن، مدت زمان دریافت راندوو می باشد. راندوو به معنی قرار ملاقات است. زمانی که شما اقدام به دریافت کیملیک می کنید بعد از ثبت نام در سایت مربوطه، تاریخی برای ارائه مدارک تان ارسال می شود که در زمان کرونا این جلسه با تاخیر برگزار می گردد و ممکن است 2 ماه بعد از ثبت نام شما امکان ارائه مدارک حاصل گردد. به همین دلیل بهتر است به سرعت اقدام به شروع پروسه دریافت اقامت نمایید تا قبل از پایان 89 روز، بتوانید کیملیک خود را دریافت کنید در غیر اینصورت مجبور به ترک خاک خواهید شد.

    امن ترین نوع دریافت اقامت ترکیه

    تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا3

    اگر به دنبال روشی امن برای اخذ اقامت این کشور هستید؛ پیشنهاد تکنیکو گروپ به شما، اقامت ترکیه از طریق خرید خانه است. اگر ملک شما بالای 250 هزار دلار باشد؛ می توانید پروسه دریافت پاسپورت این کشور را آغاز نمایید اما اگر کمتر از این قیمت ملکی را خریداری نمایید؛ می توانید اقامت سالانه ترکیه را به دست آورید.

    جمع بندی

    در این مقاله شیوه های دریافت اقامت ترکیه و تمدید ان را بیان نمودیم تا بتوانید در این شرایط همه گیری کرونا، بدون نگرانی اقامت کشوری رو به رشد را دریافت نمایید.

    اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتید؛ می توانید از طریق شماره 0090552505005 مشاوره رایگان دریافت کنید.

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=279368

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم