نماد سایت پول بانک

چگونه در بازار نزولی ارز دیجیتال سود کنیم؟

چگونه در بازار نزولی ارز دیجیتال سود کنیم؟
  • شاید تصور کنید در بازار ارز دیجیتال تنها وقتی قیمت‌ها صعودی باشند همه‌چیز بر وفق مراد است و زمانی که بازار ریزشی می‌شود باید زانوی غم بغل گرفته و منتظر بمانیم تا بالاخره بازار سبز شود. یا احتمالا زمان‌هایی بوده که توانسته‌اید روند نزولی و کاهش قیمت یک ارز دیجیتال را به درستی پیش‌بینی کنید، اما نتوانستید از تحلیل درستی که انجام دادید سودی کسب کنید. این موضوع در مورد بازارهای سنتی و قدیمی صحیح است، اما بازار ارز دیجیتال که یک بازار مالی مدرن است، اینگونه نیست و می‌توانید حتی هنگام بازار نزولی هم سود کسب کنید. در این مقاله قابلیتی را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن با پیش بینی درست کاهش قیمت هم بتوانید سود کنید!

    بازار دوطرفه چیست؟

    اما برای معرفی این قابلیت باید با اصطلاح بازار دوطرفه و ویژگی‌هاین این بازار آشنا شویم. به‌طور کلی به بازارهایی که قابلیت سود بردن از کاهش و افزایش قیمت در آن‌ها وجود داشته باشد، بازارهای دو‌طرفه می‌گویند. یعنی دیگر برای تریدر یا معامله‌گر مهم نیست که قیمت یک ارز یا دارایی بیشتر شود یا کمتر، مهم این است که تریدر بتواند روند حرکت قیمت را به درستی تشخیص داده و پیش‌بینی کند.

    در واقع در بازارهای دوطرفه، تریدر می‌تواند با پیش‌بینی کاهش قیمت، یک ارز یا دارایی را به صورت استقراضی فروخته و پس از رسیدن به قیمت موردنظر، آن را بازخرید کرده و از اختلاف قیمت آن سود ببرد. یکی از دلایل وجود بازارهای دوطرفه این است که سرمایه‌گذاران با دیدن ریزش بازار ناامید نشده و سرمایه خود را از بازار خارج نکنند. وجود چنین بازارهایی به پویایی و رشد نقدینگی در هر شرایطی از بازار اعم از صعودی یا نزولی کمک می‌کند.

    بازار ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جزء بازارهای دوطرفه است. یعنی هنگامی که بازار نزولی است یا اگر  با استفاده از تحلیل، پیش‌بینی کرده‌اید که قیمت یک ارز دیجیتال کاهش می‌یابد، می‌توانید از سقوط قیمت نیز سود کسب کنید.

    ساده‌ترین راه استفاده از مزایای بازار دوطرفه چیست؟

    در بازار ارزهای دیجیتال به لطف استفاده از فناوری بلاکچین امکان صدور توکن‌های مختلف با کاربردهای متفاوت وجود دارد. به طور کلی، در این بازار هر روز شاهد نوآوری‌های جدیدی هستیم. یکی از این نوآوری‌ها توکن‌های اهرمی یا همان توکن‌های UP و Down هستند که در واقع نوع توکنیزه شده بازارهای دوطرفه هستند.

    توکن اهرمی (ETF) چیست و چگونه کار می‌کنند؟

    توکن اهرمی به شما امکان می‌دهد در بازار دوطرفه ارزهای دیجیتال از معاملات اهرمی استفاده کنید، بدون اینکه نیاز باشد یک پوزیشن اهرم‌دار باز کنید. با توکن اهرمی می‌توانید به راحتی هنگام کاهش قیمت‌ها کسب سود کنید. از طرفی با استفاده از این توکن‌ها دیگر نگران لیکویید شدن نخواهید بود، چرا که این توکن‌ها از اهرم معقولی برخوردار بوده و سازوکار آنها نیز اندکی متفاوت است. به گونه‌ای که تلاش شده با ایجاد تغییر در میزان اهرم از خطر از دست دادن سرمایه اجتناب شود.

    برای اینکه با این توکن‌ها بیشتر آشنا شویم، با مثالی از توکن‌ رشد UP و توکن افت DOWN شروع می‌کنیم.

    توکن رشد UP به این معنی است که به عنوان مثال فرض کنید توکن بیت کوین رشد BTCUP را با اهرم ۳ خریداری کرده‌ایم، اگر قیمت بیت کوین 1 درصد افزایش یابد، ارزش این توکن 3 درصد بالا می‌رود. در مقابل، اگر بیت کوین 1٪ کاهش یابد، ارزش این توکن 3 درصد کاهش پیدا می‌کند.

    در مقابل، توکن افت DOWN قرار دارد که مخصوص بازارهای نزولی است. به عنوان مثال، اگر توکن بیت کوین افت BTCDOWN را با اهرم 3 در نظر بگیریم، اگر قیمت بیت کوین ۱٪ کاهش یابد، ارزش توکن BTCDOWN ۳ درصد افزایش می‌یابد، در حالی که اگر بیت کوین ۱٪ افزایش یابد، این توکن ۳ درصد کاهش پیدا می‌کند.

    توجه داشته باشید که در بازارهای دو طرفه قاعده این است که در بازار صعودی، افزایش قیمت باعث افزایش سود شده و در بازار نزولی کاهش قیمت باعث افزایش سود می‌شود. لذا، با وجود توکن‌های افت DOWN می‌توانید از بازار نزولی نیز سود کسب کنید، ضمن اینکه نگران ریسک بالای بازارهای دوطرفه هم نباشید.

    چگونه در ایران توکن اهرمی بخریم و هنگام بازار نزولی سود کنیم؟

    همه می‌دانیم که به دلیل شرایط تحریم امکان کار با صرافی‌های بین‌المللی و از جمله بایننس برای کاربران ایرانی فراهم نیست. لذا، حساب کاربران ایرانی در این صرافی‌ها در صورت شناسایی با خطر مسدود شدن روبرو است. ضمن اینکه معامله‌گری فرآیندی است که نیاز به آرامش و تمرکز بالا داشته و دغدغه مسدود شدن حساب امری نیست که بتوان به راحتی با آن کنار آمد.

    خوشبختانه، صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل کشور با گسترش فعالیت‌ها و خدمات خود در صدد هستند تا کاربران ایرانی را از صرافی‌های خارجی بی‌نیاز کنند. در راستای این هدف، بازار معاملاتی بی‌واسطه کوین نیک مارکت که در طول چند ماه گذشته به دلیل استقبال خوب کاربران، چندین ارز دیجیتال محبوب را به لیست خود اضافه کرده و هر روز در حال گسترش خدمات خود است، توکن‌های اهرمی را برای اولین بار بین پلتفرم‌های ایرانی عرضه کرده است.

    هدف کوین نیک مارکت از اضافه کردن امکان خرید و فروش توکن‌های اهرمی در پلتفرم خود، در وهله اول این است که کاربران ایرانی بتوانند به راحتی از بازر نزولی سود کسب کنند. همچنین از خروج ارز از کشور جلوگیری شود و ریسک لیکوئید شدن و از دست رفتن سرمایه کاربران ایرانی از بین برود.

    توکن‌های اهرمی UP و DOWN بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین در کوین نیک مارکت عرضه شده تا کاربران ایرانی بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای از مزایای بازارهای دوطرفه در حوزه ارزهای دیجیتال بهره ببرند و از کاهش قیمت ها هم سود کنند. خرید و فروش این توکن‌ها هم در بازارهای تومانی و هم در بازارهای تتری امکان‌پذیر است.

    با توجه به ریزشی بودن بازار در یکی دو ماه اخیر، اکنون زمان مناسبی است که به فکر کسب سود از این بازار نزولی باشید. بدین ترتیب، دیگر همیشه تنها به دنبال صعود قیمت‌ها نبوده و بازار ارزهای دیجیتال در هر شرایطی اعم از صعودی یا نزولی برای شما لذتبخش خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل