• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

مه پاش مرغداری چیست و چه کاربردی دارد؟

  • کد خبر : 341653
  • 14 بهمن 1402 - 17:12
مه پاش مرغداری چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست محتوا مرغداری یکی از حساس‌ترین محیط‌ها نسبت به تغییرات دمایی است. بروز هرگونه مشکل در وضعیت دمایی چنین محیط‌هایی می‌تواند منجر به تلف شدن طیور و وارد آمدن ضررهای مالی فراوانی به مرغداری‌ها شود. به همین دلیل از سال‌ها پیش تا به امروز، از مه‌پاش برای رفع این دسته از مشکلات استفاده می‌شود که […]

فهرست محتوا

  • مرغداری یکی از حساس‌ترین محیط‌ها نسبت به تغییرات دمایی است. بروز هرگونه مشکل در وضعیت دمایی چنین محیط‌هایی می‌تواند منجر به تلف شدن طیور و وارد آمدن ضررهای مالی فراوانی به مرغداری‌ها شود. به همین دلیل از سال‌ها پیش تا به امروز، از مه‌پاش برای رفع این دسته از مشکلات استفاده می‌شود که قادر است تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد؛ حتی در برخی از شرایط آب و هوایی خاص، استفاده از مه‌پاش ضروری و الزامی است. در این پست قصد داریم به معرفی مه پاش مرغداری بپردازیم و همچنین درباره کاربردها و نحوه عملکرد آن صحبت کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

    مه‌پاش چیست و چه کاربردی دارد؟

    قبل از هر چیز باید بدانیم که مه‌پاش بنابر نوع نیاز و مصرف شما در بخش کشاورزی و گلخانه یا دامداری و مرغداری، عملکردهایی متفاوت و اهدافی مجزا از یکدیگر دارند؛ اما به‌طور کلی، باید گفت که مه‌پاش یک سیستم متشکل از چندین بخش است که آب را با فشار زیاد و به‌صورت قطرات بسیار ریز (در حد شبنم) تبدیل کرده و آن را از طریق یک نازل خارج می‌کند. قطرات بسیار ریز آب در فضای گرم محیط تبخیر شده و می‌تواند منجر به کاهش دما شود.

    استفاده از مه پاش مرغداری اغلب با هدف کاهش میزان دما، کاهش میزان گرد و غبار، همچنین رفع بوی نامطبوع محیط است. در مرغداری‌ها، رطوبت محیطی یکی از شروط لازم برای بقای طیور محسوب می‌شود و در غیر این صورت، شاهد شیوع بیماری‌های مختلفی در این مکان خواهیم بود که می‌تواند منجر به مرگ آن‌ها شود.

    نسل اولیه مه‌پاش‌ها حدود دو دهه پیش وارد ایران شد؛ اما به دلیل نوپا بودن، کارایی چندانی از خود نشان نداد. با این حال با توسعه صنعت مرغداری، مه‌پاش‌ها نیز دستخوش تغییرات اساسی شدند و کارایی آن‌ها بیشتر از گذشته شد. به مرور زمان، استفاده از مه‌پاش در مرغداری‌ها به حدی پرکاربرد شد که امروزه سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه، استفاده از آن را در بسیاری از مرغداری‌ها الزامی کرده‌اند.

     

    مه پاش مرغداری چیست و چه کاربردی دارد؟

    مزایا و فواید استفاده از مه پاش مرغداری

    همانطور که گفته شد، مه‌پاش در مرغداری فواید بسیار زیادی دارد که در ابتدای مطلب به‌صورت خلاصه، چندین مورد از آن‌ها نام برده شد. به‌طور کلی، اولین تاثیر استفاده از مه‌پاش در مرغداری را باید کاهش دمای محیط و در نتیجه کاهش دمای بدن پرندگان دانست؛ یعنی شما با یک سیستم کم خرج و کم مصرف، می‌توانید محیط را خنک کنید.

    کاهش دمای محیط باعث ایجاد شرایط مطلوب برای رشد پرندگان در فصل‌های گرم سال می‌شود. معتدل بودن دما یک مزیت دیگر نیز دارد و آن هم این است که باعث کاهش استرس گرمایی و رفع بی‌قراری پرندگان شده و از بروز درگیری میان آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. تثبیت چنین شرایطی می‌تواند بدن این پرندگان را در برابر عوامل بیماری‌زا مقام کرده و درصد اتلاف آن‌ها را کاهش دهد.

    از دیگر تاثیرات مه پاش مرغداری باید به افزایش رطوبت محیط اشاره کرد که باعث کاهش گرد و غبار و رفع بوی نامطبوع مرغداری می‌شود. همچنین این دستگاه یک مکمل عالی در تهویه محیط، هم برای انسان و هم برای طیور است و به دلیل کاهش دمای محیط، می‌تواند از وارد آمدن فشار گرمایی بر دستگاه‌های فعال در مرغداری نیز جلوگیری کند.

    در نهایت می‌توان تاثیر بلندمدت استفاده از چنین سیستمی را در افزایش رشد پرندگان و همچنین افزایش میزان تولید مرغ یا تخم‌مرغ آن‌ها دید. لازم به ذکر است که کیفیت لوازم مه پاش مرغداری صنعتی در برآورده کردن این اهداف اهمیت زیادی دارد.

    در خرید یک مه‌پاش باید به چه نکاتی توجه کرد؟

    اولین نکته‌ای که در خرید یک مه‌پاش باید به آن توجه کنید، نوع استفاده شماست. طبیعی است که مه پاش مرغداری با مه‌پاش گاوداری و گلخانه متفاوت است. همچنین در گام بعدی باید مه‌پاش را متناسب با ظرفیت محیط مرغداری خود انتخاب و خریداری کنید. در خرید محصول مورد نظر، حتما به فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده مراجعه کنید تا از کیفیت و کارایی محصول خریداری شده مطمئن باشید.

    نکته مهم دیگر نیز این است که مطمئن شوید لوازم مه پاش مرغداری صنعتی از کیفیت و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. همچنین پس از خرید و نصب تجهیزات مرتبط با مه‌پاش، حتما سری به اینترنت زده و روش‌های حفاظت و مراقبت از مه‌پاش که می‌تواند طول عمر دستگاه شما را افزایش دهد را نیز مطالعه فرمایید.

     

    مه پاش مرغداری چیست و چه کاربردی دارد؟

    سخن نهایی

    در این مطلب سعی شد تا با مه‌پاش، کاربرد و نحوه عملکرد آن، همچنین مهم‌ترین فواید و مزیت‌های آن آشنا شویم. به‌طور کلی، اهمیت و کاربرد مه‌پاش و همچنین دامنه تاثیرگذاری آن بر وضعیت مرغداری به قدری زیاد است که استفاده از آن در بسیاری از مکان‌ها الزامی شده است.

    بازرگانی ایران پمپ، مرجع تخصصی ارائه انواع تجهیزات کشاورزی و صنعتی، خصوصا در زمینه‌های مرتبط با آبیاری و آبرسانی است. این مجموعه با سابقه فعالیت طولانی در این حوزه، می‌تواند به شما در انتخاب و خرید یک مه‌پاش مناسب و همچنین لوازم مه پاش مرغداری صنعتی کمک فراوانی کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341653

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم