• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
42

کاربرد ها و مزایای اسپری داشبورد

  • کد خبر : 315518
  • 04 اردیبهشت 1402 - 11:53
کاربرد ها و مزایای اسپری داشبورد

اسپری داشبورد یکی از کاربردی ترین وسایلی است که هر خودرویی به آن نیاز دارد. در کارواش ها برای تمیز کردن و زیبا کردن هر چه بیشتر داشبورد ماشین از این اسپری ها استفاده می کنند. به این اسپری ها، پولیش داشبورد نیز گفته می شود. داشبورد ماشین یکی از قسمت های مهم ماشین است […]

  • اسپری داشبورد یکی از کاربردی ترین وسایلی است که هر خودرویی به آن نیاز دارد. در کارواش ها برای تمیز کردن و زیبا کردن هر چه بیشتر داشبورد ماشین از این اسپری ها استفاده می کنند. به این اسپری ها، پولیش داشبورد نیز گفته می شود. داشبورد ماشین یکی از قسمت های مهم ماشین است که همواره بیشتر از نقاط دیگر ماشین جلو چشم است. همچنین داشبورد ماشین همواره در معرض عوامل محیطی متعدد قرار می گیرد و در بیشتر مواقع دچار آسیب فراوانی می شود. در نتیجه به مرور زمان زیبایی و کارایی خود را از دست می دهد. اسپری داشبورد یکی از راه هایی است که می توانید از طریق آن می توانید به طول عمر داشبورد خود بیافزایید.

     

    اسپری داشبورد چیست و چه کاربردی دارد؟

    اسپری داشبورد یک نوع اسپری است که برای تمیز کردن و پاک کردن داشبورد از آلودگی ها، چربی و گرد و غبار به کار می رود. این اسپری با ترکیبات موجود در خود می تواند یک لایه محافظ قوی بر روی سطح داشبورد ایجاد نماید. این لایه محافظ مانع از جذب گرد و غبار، اثر انگشت و یا هر گونه آلودگی به سطح داشبورد خواهد شد. پولیش داشبورد ظاهری بسیار زیبا، براق و نو به داشبورد ماشین می دهد. بنابراین جلوه بصری بسیار زیبایی ایجاد می کند. اگر به خودروی خود علاقه دارید و زیبایی ظاهر آن برایتان مهم است حتما از اسپری داشبورد برای پولیش زدن آن استفاده کنید. این اسپری ها در برندهای مختلفی در بازار موجود هستند.

    اهمیت استفاده از اسپری داشبورد

    استفاده از اسپری داشبورد برای خودرو از جهات بسیار مختلفی حائز اهمیت است. همان طور که گفتیم، داشبورد ماشین همیشه در معرض آسیب های احتمالی قرار دارد. نور خورشید و اشعه فرابنفش یکی از این می باشد. نور خورشید می تواند سبب آسیب به رنگ، بافت و جنس داشبورد شده و به مرور زمان موجب کاهش استحکام آن می شود. بنابراین ایجاد یک لایه برای محافظت از داشبورد بسیار مهم می باشد. ترک خوردگی یکی دیگر از آسیب هایی است که به مرور زمان متوجه داشبورد ماشین خواهد شد. فراموش نکنید که وارد شدن هر گونه آسیب به داشبورد می تواند از ارزش کلی خودرو بکاهد. بنابراین استفاده از پولیش داشبورد و محافظت از داشبورد را اصلا دست کم نگیرید.

    انواع اسپری داشبورد

    کاربرد ها و مزایای اسپری داشبورد

    اسپری داشبورد در انواع مختلف براق کننده و مات کننده تولید می شود. پولیش داشبورد براق کننده سطحی براق و یک دست به داشبورد می بخشد. اسپری های براق کننده می توانند نور خورشید را بازتاب داده و از جذب نور خورشید توسط داشبورد جلوگیری کنند. اسپری های براق کننده مقداری چرب هستند به همین دلیل برای تمیز کردن فرمان خودرو توصیه نمی شوند. میزان ماندگاری این نوع پولیش بیشتر از نوع مات آن است. اسپری های مات کننده داشبورد به اندازه نوع براق کننده چرب نیستند. بنابراین ظاهری بسیار براق به داشبورد نمی بخشند. اسپری مات کننده می تواند از جذب گرد و غبار به داشبورد جلوگیری کرده و سبب تمیز ماندن آن شود. این نوع پولیش از خشک شدن بیش از حد داشبورد جلوگیری کرده و مانع از ترک زدن آن خواهد شد.

    مزیت های استفاده از اسپری داشبورد

    احتمالا تا اینجای مقاله به خوبی با مزیت های استفاده از اسپری داشبورد برای خودرو آشنا شده اید. مهم ترین مزیت استفاده از پولیش داشبورد، ایجاد ظاهری زیبا برای داشبورد است. زیبایی و لوکس بودن داخل خودرو به اندازه بیرون آن مهم است. زیرا هنگامی که کسی وارد خودرو شما می شود، در نگاه اول به میزان تمیزی و زیبایی محیط داخلی خودرو توجه می کند. بنابراین بسیار مهم است که ظاهر زیبای خودرو در هر صورت حفظ شود. در ادامه می خواهیم به مزیت های مهم دیگر استفاده از وکس داشبورد بپردازیم.

    از بین بردن آلودگی ها و تمیز کردن داشبورد

    آلودگی، گرد و غبار و اثر انگشت بیشتر از هر چیزی سبب کثیف شدن داشبورد می شوند. استفاده از اسپری داشبورد برای تمیز کردن آن بهترین گزینه است. زیرا این اسپری ها حاوی ترکیباتی هستند که می توانند تمیز کردن داشبورد را به صورت عمقی انجام دهند. در نتیجه داشبورد تمیز تر از همیشه می شود. استفاده از آب و دستمال مرطوب خود به تنهایی برای تمیز کردن داشبورد کافی نیست. زیرا بافت داشبورد دارای درز هایی است که تنها با دستمال کشیدن تمیز نخواهند شد.

    ایجاد لایه محافظ UV

    مهم ترین مزیت استفاده از اسپری داشبورد، ایجاد لایه حفاظتی در برابر اشعه یووی است. در واقع این اسپری مانند ضد آفتاب برای پوست انسان عمل می کند. اشعه فرابنفش نه تنها به رنگ داشبورد ماشین آسیب می زند، بلکه سبب کاهش مقاومت پلاستیک آن در طول زمان خواهد شد. مخصوصا در فصل های گرم سال که آفتاب به صورت مستقیم به خودرو می تابد، استفاده از پولیش داشبورد اهمیت چند برابری پیدا می کند. زیرا در این فصل ها داشبورد بیشتر در معرض آسیب نور خورشید است.

    پولیش داشبورد از ترک خوردن آن جلوگیری می کند

    از دیگر آسیب هایی که می توانید با اسپری داشبورد از وقوع آن جلوگیری نمایید، ترک خوردن داشبورد است. داشبورد خودروها از نوعی جنس پلاستیک ساخته می شود. خشک شدن و سرمای بیش از حد سبب ترک خوردن جنس پلاستیک داخلی خودرو خواهد شد. این اتفاق ممکن است در فصل های سرد سال بیشتر رخ دهد. پولیش خودرو با حالت چرب مانندی که دارد مانع از خشک شدن و ترک خوردن سطح داشبورد می شود.

    ایجاد رایحه و بوی خوش در خودرو

    از مزایای بسیار خوبی که استفاده از اسپری داشبورد کاسپین به همراه دارد، می توانیم به ایجاد بو و رایحه خوش اشاره کنیم. پولیش های داشبورد در انواع راحیه های مختلف تولید می شوند. هر رایحه برای فصل خاصی مناسب است. یعنی شما می توانید برای هر فصل از رایحه مخصوص آن استفاده کنید. بوهای خنک برای فصل های گرم و رایحه های گرم برای فصل های سرد بهترین گزینه هستند. با استفاده از پولیش داشبورد، هنگام سوار شدن به خودرو، همواره با یک رایحه خوب مواجه خواهید شد.

    کاربرد ها و مزایای اسپری داشبورد

    نکات استفاده از اسپری داشبورد

    برای آنکه بتوانید از مزیت های اسپری داشبورد بهره مند شوید، باید به درستی از آن استفاده نمایید. سعی کنید اسپری را با استفاده از یک اسفنج خوب و تمیز به داشبورد بزنید و از دستمال استفاده نکنید. اسپری های براق کننده برای فصل های سرد و اسپری های مات کننده برای فصل های گرم مناسب تر هستند. زیرا بازتاب شدید نور خورشید توسط براق کننده ها در فصل تابستان می تواند سبب ایجاد مشکل در دید راننده شود. هر 10 الی 15 روز یکبار داشبورد خودروی خود را پولیش بزنید تا اثرات آن ماندگاری پیدا کنند.

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=315518

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم