• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

یزدی ‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران: ذوب آهن کمترین بهره را از یارانه انرژی دریافت می‌کند/ مشکلی در جهت تامین فولاد یک میلیون واحد مسکونی نداریم

  • کد خبر : 258703
  • 12 آبان 1400 - 1:10
یزدی ‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران: ذوب آهن کمترین بهره را از یارانه انرژی دریافت می‌کند/ مشکلی در جهت تامین فولاد یک میلیون واحد مسکونی نداریم

پول بانک: مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بیش از ۱۵ نوع محصول جدید برای امسال در سبد محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان وجود دارد که تاکنون بی‌سابقه بوده است و محصولاتی که در ذوب آهن تولید شده است دارای ارزش افزوده بالایی است.

  • مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بیش از ۱۵ نوع محصول جدید برای امسال در سبد محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان وجود دارد که تاکنون بی‌سابقه بوده است و محصولاتی که در ذوب آهن تولید شده است دارای ارزش افزوده بالایی است.

    به گزارش خبرنگار حوزه صنعت و معدن پول بانک، نشست خبری منصور یزدی ‌زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس ماینکس ۲۰۲۱)، صبح امروز سه شنبه 11 آبان ماه 1400، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در محل غرفه شرکت ذوب آهن اصفهان، واقع در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

    منصور یزدی ‌زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان

    منصور یزدی ‌زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، در ابتدای این نشست خبری گفت: ظرفیت تولید فولاد ذوب آهن اصفهان، به ۴۰ میلیون تن رسیده است و مشکلی در جهت تامین فولاد یک میلیون واحد مسکونی نداریم.

    وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل ما در زمینه بوروکراسی‌های اداری است که بهتر است اتاق فکری ایجاد شود و تمامی تولیدکنندگان نیز در این اتاق فکر حضور داشته باشند تا موانع رسیدن به یک میلیون واحد مسکونی بررسی شود و به دغدغه تولیدکنندگان فولاد و سایر صنایع مرتبط با مسکن رسیدگی گردد.

    مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، بیان داشت: بیش از ۱۵ نوع محصول جدید برای امسال در سبد محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان وجود دارد که تاکنون بی‌سابقه بوده است و محصولاتی که در ذوب آهن تولید شده است دارای ارزش افزوده بالایی است.

    یزدی ‌زاده، افزود: با توجه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان، محصولاتی که تولید می‌شود به وزارت صمت اعلام می‌شود تا در جهت واردات در جریان باشند که چه محصولاتی در داخل تامین می‌شود و نیازی به واردات آن محصول نیست.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه ذوب آهن کمترین بهره را از یارانه انرژی دریافت می‌کند، امیدواریم در زمستان مشکلی در زمینه انرژی نداشته باشیم.

    مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، در ادامه افزود: با توجه به کوره بلند بودن ذوب آهن اصفهان، در زمستان با محدودیت گاز خیلی مشکلی نخواهیم داشت و امیدواریم سایر صنایع فولادی هم در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

    یزدی ‌زاده، گفت: در زمینه صادرات ریل با توجه به توان تولید ریل ۳۶ متری به دنبال بازارهای صادراتی هستیم؛ اما در زمینه توقف صادرات ریل به افعانستان باید عنوان کنم بحث قرارداد ریل ما مربوط به دولت قبلی افغانستان بوده به همین منظور فعلا صادرات به افغانستان متوقف شده است.

    مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با توجه به شرایط تحریمی که وجود دارد موانع موجود برطرف شود. تا کنون مانعی به لحاظ تحریم‌ها در واردات و صادرات نداشته‌ایم و بیشتر تحریم‌های ما داخلی است. امیدواریم قراردادهای جدیدی منعقد شود و شاهد صادرات ریل باشیم.

    بنا به این گزارش، دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی (ماینکس ۲۰۲۱)، صبح امروز سه‌ شنبه ۱۱ آبان ‌ماه 1400، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور، جمعی از مدیران و اصحاب رسانه، در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد.

    این دوره از نمایشگاه که با حضور ۲۱۵ شرکت داخلی و ۳۵ شرکت خارجی، از ۲۲ کشور از جمله ایتالیا، ژاپن، آلمان، هلند، چین، روسیه و ترکیه برپاست، فرصتی برای گردهمایی متخصصان و سرمایه‌گذاران است تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود، زمینه سرمایه‌گذاری لازم را در این حوزه‌ها فراهم نمایند.

    ایران دارای ۸۱ نوع از انواع مختلف مواد معدنی و ذخایر اثبات شده سنگ‌آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن (هشت دهم درصد کل ذخایر جهان) و ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (چهار دهم درصد از ذخایر جهانی) است. ایران همچنین دارای ۱۱ میلیون تن روی (چهار درصد از ذخایر جهانی) است.

    همچنین کل ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت نخست اکتشافی کشور در گستره‌ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، انتظار می‌رود به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد. از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه‌های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می‌آید.

    محمدرضا مقدم، مدیر اجرایی دهمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران

    گفتنی است، دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس ماینکس ۲۰۲۱)، از ۱۱ تا ۱۳ آبان ماه 1400، در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت برگزار می ‌شود.

    خبرنگار: کوروش جم

    تصاویر نمایشگاه

     

     

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=258703

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم