نماد سایت پول بانک

گروگان‌گیری ساختگی برای سرقت بیت کوین؛ داستان مردی که خودش را دزدید!

  • یک مرد ونزوئلایی که مدتی خود را به‌عنوان یک مشاور مالی جا زده بود، با صحنه‌سازی یک گروگان‌گیری خودش را قربانی معرفی کرده و سپس بیت کوین‌های مشتریانش را برداشت کرده است. پلیس ونزوئلا می‌گوید او حدود ۱.۱۵ میلیون دلار بیت کوین سرقت کرده است.

    به گزارش کوین تلگراف، مقامات ونزوئلا به‌دنبال کلاهبرداری هستند که متهم است پس از یک آدم‌ربایی ساختگی ۲۳.۶۶ بیت کوین به ارزش ۱.۱۵ میلیون دلار را از حساب مشتریانش برداشت کرده است.

    داگلاس ریکو (Douglas Rico)، مدیر گروه تحقیقات علمی، جنایی و بررسی جرایم در ونزوئلا، روز ۲۹ اوت (۷ شهریور) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آندرس خسوس دوس سانتوس هرناندز (Andres Jesus Dos Santos Hernandez)، ۲۳ ساله، به اتهام پول‌شویی و کلاهبرداری تحت تعقیب بزرگ‌ترین اداره پلیس ملی این کشور قرار گرفته است.

    مقامات می‌گویند احتمالاً این گروگان‌گیری یک صحنه‌سازی از سوی هرناندز بوده است، چراکه حساب‌های بایننس مشتریانش از زمان ناپدید شدن او خالی شده است. به‌گفته ریکو، پلیس معتقد است هرناندز یک آدم‌ربایی را صحنه‌سازی کرده است که در آن آدم‌ربایان او را مجبور کرده‌اند وارد پلتفرم بایننس شود، انتقال‌هایی به کیف پول‌های مختلف انجام دهد و ارزهای دیجیتال مشتریانش را به‌طور کامل برداشت کند.

    گمان می‌رود که مظنون پیش از درخواست بیت کوین از چند سرمایه‌گذار محلی، خود را به‌جای یک مشاور مالی جا زده باشد. مقامات می‌گویند هرناندز در مجموع ۲۳.۶۶ بیت کوین سرقت کرده است.

    ونزوئلا مدت‌هاست که به یکی از مراکز اصلی پذیرش بیت کوین در جهان تبدیل شده است و شهروندان برای مقابله با تورم شدید و افسارگسیخته‌ای که در یک دهه گذشته این کشور را دربر گرفته، به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

    مردم ونزوئلا از ارزهای دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش، دسترسی به بازارهای بین‌المللی و همچنین تبدیل دارایی خود به دلار آمریکا استفاده می‌کنند.

    در حالی که دولت ونزوئلا با استفاده از پترو (Petro)، ارز دیجیتال ملی خود که پشتوانه آن نفت است، به‌دنبال در دست‌ گرفتن بازار ارز دیجیتال این کشور است، شواهد کمی مبنی بر پذیرش گسترده این ارز از زمان عرضه آن در بین شهروندان این کشور وجود دارد.

    گروگان‌گیری ساختگی برای سرقت بیت کوین؛ داستان مردی که خودش را دزدید!

    در این باره بیشتر بخوانید

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل