• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
2

ویروس کرونا حباب بدهی 32 تریلیون دلاری آسیا را می ترکاند

  • کد خبر : 93672
  • 05 فروردین 1399 - 12:07

موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد بدهی سنگین و نبود فعالیت‌های تجاری به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث موجی از ورشکستگی های گسترده در سراسر منطقه آسیا پسیفیک خواهد شد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد بدهی سنگین و نبود فعالیت‌های تجاری به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث موجی از ورشکستگی های گسترده در سراسر منطقه آسیا پسیفیک خواهد شد.
طبق گزارش این موسسه، این مقدار بدهی بالای شرکتی که توسط شرکت ها در سراسر این منطقه اعلام شده از زمان بحران مالی 2008 دو برابر شده و تا سال گذشته میلادی به 32 تریلیون دلار رسیده بود.
به عقیده تحلیلگران این موسسه بخش های کمی وجود دارند که می توانند از این شرایط جان سالم به در ببرند. تعداد شرکت‌هایی که هر روز به دنبال مشاوره برای جلوگیری از یک ورشکستگی احتمالی هستند افزایش می یابد.
بازار املاک چین باعث نگرانی فراوانی شده است. اطلاعات نشان می دهد این صنعت در ماه فوریه 647 میلیارد دلار به صورت اوراق قرضه با پشتوانه ارز داخلی و ارز قوی بدهکار بوده است. آمار نشان می‌دهد فروش و ساخت و ساز بیش از 20 درصد در دو م..

  • موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد بدهی سنگین و نبود فعالیت‌های تجاری به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث موجی از ورشکستگی های گسترده در سراسر منطقه آسیا پسیفیک خواهد شد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد بدهی سنگین و نبود فعالیت‌های تجاری به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث موجی از ورشکستگی های گسترده در سراسر منطقه آسیا پسیفیک خواهد شد.

    طبق گزارش این موسسه، این مقدار بدهی بالای شرکتی که توسط شرکت ها در سراسر این منطقه اعلام شده از زمان بحران مالی 2008 دو برابر شده و تا سال گذشته میلادی به 32 تریلیون دلار رسیده بود.

    به عقیده تحلیلگران این موسسه بخش های کمی وجود دارند که می توانند از این شرایط جان سالم به در ببرند. تعداد شرکت‌هایی که هر روز به دنبال مشاوره برای جلوگیری از یک ورشکستگی احتمالی هستند افزایش می یابد.

    بازار املاک چین باعث نگرانی فراوانی شده است. اطلاعات نشان می دهد این صنعت در ماه فوریه 647 میلیارد دلار به صورت اوراق قرضه با پشتوانه ارز داخلی و ارز قوی بدهکار بوده است. آمار نشان می‌دهد فروش و ساخت و ساز بیش از 20 درصد در دو ماه اول سال میلادی جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

    همه گیری ویروس کرونا باعث کاهش منابع مالی در تایلند شده و خطراتی برای بانکها در ویتنام به وجود آورده است. شیوع این ویروس در استرالیا باعث شده برخی شرکت ها سهام خود را افزایش دهند و درگیر بازپرداخت بدهی های خود باشند.

    صندوق بین‌المللی پول: ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد جهان در 2020 می‌شودتعطیلی بی سابقه اقتصاد جهان طی 90 سال گذشته

    در این بین، برخی سرمایه‌گذاران سعی می کنند از دل این بدهی ها فرصت هایی به دست آورند. مایکل لویی، سرپرست گروه سرمایه‌گذاری اس سی لویی در هنگ کنگ می گوید:« میزان تجارت ما در ماه مارس نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است».

    وی اضافه کرد:« فرصت برای کسب و کارهایی مثل کسب و کار ما این است که سعی کنیم شرکت‌هایی را که موقعیت خوبی از نظر نقدینگی دارند و می‌توانند این طوفان را پشت سر بگذارند شناسایی کنیم».

    همیش داگلاس، رئیس یکی از موسسان گروه مالی ماگلان در سیدنی گفت تعطیلی کسب و کارها به خاطر شیوع ویروس کرونا برای شرکت هایی که بدهی بالایی دارند مرگبار خواهد بود. وی به مشتریانش گفت دولت‌ها باید از مدل نیوزیلند پیروی کنند. نیوزیلند در روز جمعه با یک وام 525 میلیون دلاری از هواپیمایی ملی کشور حمایت کرد. تنها دولت ها می توانند کسب و کارها را از سقوط نجات دهند.

    انتهای پیام/111

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=93672

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم