نماد سایت پول بانک

وام های قرض الحسنه، وام ازدواج، وام مسکن و …

وام های قرض الحسنه
  • بررسی جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 2 ماه ابتدای سال نشان می‌دهد که در بخش قرض‌الحسنه، بیشترین تسهیلات مربوط به تسهیلات «قرض‌الحسنه ضروری» با رقم 50 هزار میلیارد تومان است.

    بانک مرکزی آمار تسهیلات پرداختی به تفکیک بخش‌های اقتصادی و هدف از دریافت را برای دو ماه ابتدایی سال 1403 منتشر کرده است.

    در مجموع انواع تسهیلات بانکی، تسهیلات «سرمایه در گردش» رتبه نخست را دارد. این تسهیلات در دو ماه ابتدایی امسال به 439 هزار میلیارد تومان رسیده است. بخش صنعت و معدن با دریافت 187 هزار میلیارد تومان از این تسهیلات، بیشترین استفاده کننده بوده و بخش‌های خدمات و بازرگانی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

    رتبه دوم در اهداف تسهیلات بانکی، تسهیلات «ایجاد» است که در فروردین و اردیبهشت 1403، 98.6 هزار میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

    همچنین در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه، بیشترین تسهیلات مربوط به تسهیلات «قرض‌الحسنه ضروری» است که در این دو ماه به میزان 50 هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است.

    نکته قابل توجه آن است که تسهیلات «قرض‌الحسنه ازدواج» تنها 1.7 درصد و تسهیلات «قرض‌الحسنه فرزندآوری» نیز 0.4 درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل