نماد سایت پول بانک

همه چیز در مورد چاپ فلکسی

  • منظور از چاپ فلکسی پارچه‌های تبلیغاتی می‌باشد که از جنس پلاستیک بوده و از ضخامت بسیار زیادی برخوردار هستند. از چاپ فلکسی یا فلکسی فیس به طور گسترده و جهت تبلیغات در فضاهای مختلف استفاده می‌شود.   امروزه استفاده از این نوع چاپ از رونق بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.  فلکسی ماده‌ای بسیار نرم و قابل انعطاف می‌باشد که نور از پشت آن به‌راحتی از آن عبور می‌کند؛ بنابراین در جاهایی که در پشت فلکسی منبعی از نور مانند مهتابی وجود داشته باشد نصب شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد. چاپ فلکسی بر روی تابلوی فلکس قرار می‌گیرد و باید با اندازه‌ی تابلو با چاپ فلکس یکسان باشد.

    از فلکسی برای تابلوهاراهنمایی‌‌ورانندگی و فروشگاه‌ها و غیره استفاده می‌کنند.  طراحی این تابلوها به‌گونه‌ای است که جهت نورپردازی یک لامپ یا مهتابی درون آن قرار می‌دهند و سیستم روشنایی موجود در این تابلو باعث می‌شود که در تاریکی‌ ودر شب به‌راحتی قابل رؤیت باشد.  فلکسی‌ها دارای در دو مدل چینی و کره‌ای موجود می‌باشند که تفاوت آن‌ها در میزان کیفیت چاپ آن‌ها می‌باشد، به‌طوری‌که چاپ‌های فلکسی کره‌ای از کیفیت و دوام بیشتری نسبت به نوع چینی برخوردار هستند.

    برای این نوع از چاپ از دستگاه‌هایی که جوهرهای باکیفیت و بادوامی داشته باشند استفاده می‌کنند تا در برابر نور آفتاب از مقاومت زیادی برخوردار باشند.  جنس فلکسی نیز در میزان ماندگاری رنگ چاپ و عبور کردن نور از آن نیز بسیار مؤثر می‌باشد.

    دستگاه چاپ فلکسی

    دستگاه چاپ فلکسی یک پرینتر بسیار بزرگ می‌باشد که قابلیت چاپ فلکسی یا بنر در ابعاد بزرگ را دارد.  دستگاه‌های چاپ فلکسی دارای مدل‌های مختلفی است که هرکدام امکانات و کارایی متفاوتی دارند و قیمت آن‌ها نیز با توجه به امکانات و کارکرد آن‌ها متفاوت می‌باشد.  برای چاپ فلکسی استفاده از دستگاه‌های باکیفیت امری مهم و ضروری می‌باشد؛ زیرا کیفیت دستگاه در کارایی و مرغوبیت فلکسی بسیار مؤثر می‌باشد.  برخی از نکات و ویژگی‌های مهم این دستگاه چاپ به شرح زیر می‌باشند:

    ریپ به علت دارا بودن برنامه‌های بسیار زیاد و مختلف انواع مختلفی از چاپ را می‌تواند ارائه دهد.  برنامه‌های ریپ به وسیله تولیدکنندگان و یا فروشندگان دستگاه چاپ تعریف شده و بر روی دستگاه قرار داده می‌شود.  با توجه به برنامه‌ای که برای چاپ در نظر گرفته می‌شود باید از جوهر مخصوص و مناسب با گزینه انتخابی نیز استفاده کردکه در هنگام خرید دستگاه نوع جوهر مورداستفاده آن از طرف فروشنده تعیین می‌شود.

    این هدها در اندازه‌های متفاوتی موجود می‌باشند و سوزن‌های بسیار نازکی هستند که جوهر از آن‌ها خارج می‌شود.  تعداد سوزن‌ها در میزان سرعت چاپ دستگاه بسیار مؤثر می‌باشد به‌طوری‌که هر چقدر تعداد آن‌ها بیشتر باشد، دستگاه با سرعت بیشتری عمل چاپ را انجام می‌دهد.  هدها نیز دارای انواع مختلفی چون: سیکو، کونیکا، هد زار، هد اپسون و هد اسپکترا می‌باشند که هر کدام کارایی متفاوت و مخصوص به خود را دارند.

    مزایای چاپ فلکسی

    در رابطه با فواید و مزایای استفاده از چاپ فلکسی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    انواع چاپ فلکسی

    برای چاپ فلکسی شیوه‌ها و انواع مختلفی وجود دارد که این روش‌ها عبارت‌اند از: چاپ سالونت و چاپ اکوسالنت.  برای چاپ تبلیغات با استفاده از فلکس بهتر است که با انواع آن آشنایی داشته باشید تا باتوجه‌به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.  برخی از چاپ‌های فلکسی رایج در بازار به شرح زیر می‌باشند:

    1. چاپ نرمال: این نوع چاپ، معمولی بوده و اغلب در مغازه‌ها و یا نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    این نوع چاپ از نظر اقتصادی کم‌هزینه و اقتصادی می‌باشد.

    1. چاپ استار فلکس (ستاره): این شیوه‌ی چاپ بسیار باکیفیت و منعطف بوده و ظاهر چاپ آن جلوه‌ای بسیار درخشان دارد.

    طراحی در این نوع چاپ نسبت به چاپ معمولی بسیار باکیفیت‌تر است.

    1. فلکس مشکی: نام دیگر این نوع چاپ، پرچم سیاه ستاره است که از کیفیت متوسطی برخوردار می‌باشد.
    2. Black Light: این نوع چاپ نیز بسیار قابل انعطاف و درخشان بوده و به جلب توجه بیشتر افراد کمک می‌کند به همین دلیل اغلب برای استفاده در شب گزینه مناسبی می‌باشد.
    3. وینیل فلکس: این نوع از چاپ فلکس نیز بسیار مقاوم بوده و در شرایط محیطی و آب‌وهوایی گوناگون قابل استفاده می‌باشد.

    از این نوع فلکس می‌توان در ادارات و یا کابین‌ها و یا بر روی دیوارها استفاده کرد.  مواد مورد استفاده در چاپ انواع فلکسی از وزن و کیفیت متفاوتی برخوردار هستند و به همین دلیل انواع چاپ فلکسی نیز با توجه‌ به مواد مورد استفاده آن از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار می‌باشند.  به طور کلی انواع چاپ‌های فلکسی اغلب برای استفاده در فضاهای باز کاربرد دارند؛ اما در فضای داخل هم می توان از آن‌ها استفاده نمود. از فلکسی‌ها در پارک‌ها، سر در مغازه‌ها، موبایل فروشی‌ها، استادیوم‌های ورزشی، املاک، فرودگاه، ایستگاه اتوبوس و قطار و غیره استفاده می‌کنند. علاوه بر فلکسی شما میتوانید از چاپ بنر نیز بهره ببرید که مجموعه جاوید چاپ با برخورداری از دستگاه های مجهز و پرسنل حرفه ای آماده ارائه خدمات در زمینه چاپ فلکسی و چاپ بنر به شما عزیزان می باشند. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس: https://javidchap.com/banner-printing/ مراجعه فرمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل