• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

هشدار کلاهبرداری: مراقب وب‌سایت‌های جعلی arzdigital.blog ،arzdigital.news و arzdigital.site باشید!

  • کد خبر : 308743
  • 16 آذر 1401 - 12:17
هشدار کلاهبرداری: مراقب وب‌سایت‌های جعلی arzdigital.blog ،arzdigital.news و arzdigital.site باشید!

مدتی است که یک وب‌سایت جعلی با آدرس‌های «arzdigital.blog» ،«arzdigital.site» و اخیراً «arzdigital.news» با سوءاستفاده از نام و نشان مجموعه «ارزدیجیتال» مشغول کلاهبرداری از کاربران است. گردانندگان این ..

  • مدتی است که یک وب‌سایت جعلی با آدرس‌های «arzdigital.blog» ،«arzdigital.site» و اخیراً «arzdigital.news» با سوءاستفاده از نام و نشان مجموعه «ارزدیجیتال» مشغول کلاهبرداری از کاربران است. گردانندگان این وب‌سایت جعلی که خود را «وب سایت رسمی بلاگ ارزهای دیجیتال» معرفی می‌کنند، با فریب کاربران و هدایت آنها به صفحه‌ای تحت‌عنوان «آموزش دریافت کیف پول ۱۵۰ هزار دلاری رایگان کوکوین!»، «جشنواره کیف پول های ۲۰۰ هزار دلاری بایننس» یا «آموزش دریافت کیف پول ۳۰۰ هزار دلاری رایگان کوینکس!»، پس از برگزاری یک قرعه‌کشی ساختگی و گذراندن چند مرحله ثبت‌نام صوری، از آنها درخواست می‌کنند تا برای برداشت جایزه خود مقداری اتریوم را به‌عنوان «کارمزد» به یک آدرس مشخص واریز کنند.

    هشدار: تمامی مراحلی که در این وب‌سایت تعبیه‌شده ساختگی بوده و پس از واریز اتریوم، هیچ مبلغی به حساب شما واریز نخواهد شد. با این حال برای آگاهی بیشتر کاربران این کلاهبرداری را مرحله‌به‌مرحله بررسی خواهیم کرد.

    در این وب‌سایت جعلی صفحه‌ای به آدرس «arzdigital.news/coinex» وجود دارد و یک ویدئو آموزشی تعبیه شده است که در آن شخصی ناشناس کاربران را به شرکت در یک قرعه‌کشی کاملاً ساختگی تشویق می‌کند.

    توجه: تصاویری که در ادامه ملاحظه می‌کنید، ممکن است با نسخه‌های جدیدتر این طرح کلاهبردای کمی تفاوت داشته باشد، اما کارکرد آنها هیچ تفاوتی با یک‌دیگر ندارد و تمام محتوای موجود در این طرح جعلی است.

    پس از کلیک‌کردن روی دکمه «www.kocoin.co» یا «coinex.gift» (در نسخه‌های جدید این طرح کلاهبرداری) کاربر به صفحه‌ای جعلی حاوی یک گردانه شانس هدایت می‌شود که پس از واردکردن یک نام کاربری و آدرس ایمیل در آن، فرایند بخت‌آزمایی ساختگی آغاز شده و کاربر به‌ظاهر برنده ۱۵۰٬۰۰۰ دلار تتر (یا ۳۵۰٬۰۰۰ دلار در نسخه جدید) می‌شود. توجه داشته باشید که این گردانه شانس همیشه روی عدد ۱۵۰٬۰۰۰ دلار توقف می‌کند و همین موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد که این فرایند کاملاً صوری است.

    پس از این مرحله، کاربر به صفحه‌ای حاوی یک نام کاربری و رمز عبور ساختگی هدایت می‌شود که در آن دکمه‌ای برای ورود و بازکردن کیف پول تعبیه شده است. توجه داشته باشید به تمامی کاربران یک نام کاربری و رمز عبور واحد نمایش داده می‌شود؛ یعنی هیچ سازوکاری برای ساخت نام کاربری و رمز عبور منحصربه‌فرد در کار نیست.

    در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود تا در ادامه از تلفن همراه‌تان استفاده کرده و با رمز عبور و نام کاربری نمایش‌داده‌شده در مرحله قبل وارد کیف پول خود شوید. آدرس این صفحه نیز «kucoinwallet.org» یا «coinex.credit» بوده و کاملاً جعلی است.

    در مرحله بعدی صفحه‌ای مشابه صفحه اول صرافی کوکوین یا کوینکس به شما نمایش داده می‌شود که به‌ظاهر مقداری تتر موجودی دارد و گزینه‌ای هم برای برداشت در آن تعبیه شده است.

    اگر روی دکمه «Send» کلیک کنید، صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود. در این بخش نیز پس از کلیک‌کردن روی ردیف تتر (Tether) به صفحه واردکردن آدرس و مبلغ برداشت هدایت می‌شوید. گفتنی است بخش آدرس و مبلغ نیز هر دو کاملاً صوری هستند.

    در قسمت بعدی که هدف اصلی کلاهبرداران است، از شما خواسته می‌شود تا مبلغ ۲۶۴.۲۱ دلار اتریوم را به آدرسی مشخص واریز کنید تا برداشت شما نهایی شود. کلاهبرداران در این مرحله مدعی‌ شده‌اند که این ۲۶۴ دلار «کارمزد ثابت شبکه اتریوم» است!

    متأسفانه تاکنون مقداری اتریوم نیز به آدرس وابسته به این وب‌سایت جعلی واریز شده است.

    توجه داشته باشید که در هیچ پلتفرم متمرکز و غیرمتمرکزی کارمزد شبکه به این شکل از کاربران دریافت نشده و نیازی به واریز مبلغی مشخص به یک آدرس خاص نیست.

    این وب‌سایت ساختگی حساب‌هایی جعلی هم در پلتفرم‌های مختلف مانند یوتیوب و آپارات دارد و از آن برای فریب کاربران استفاده می‌کند.

    توجه داشته باشید که این وب‌سایت و حساب‌های کاربری وابسته به آن هیچ ارتباطی با مجموعه ارزدیجیتال ندارند و تنها به دنبال سوءاستفاده از نام و نشان ارزدیجیتال برای فریب کاربران هستند. از شما کاربران گرامی تقاضا داریم مراقب کلاهبرداری‌های مشابه باشید.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308743

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم