• امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳
2

مهندس ابوالفضل منصوری طراح پروژه های بزرگ معماری داخلی

  • کد خبر : 347595
  • 08 تیر 1403 - 18:08
مهندس ابوالفضل منصوری طراح پروژه های بزرگ معماری داخلی

پول بانک: بازسازی خانه راهی برای داشتن خانه‌ای جدید است. ساختمان‌ها چند سال پس از ساخت به‌تدریج دچار استهلاک می‌شوند. این مسئله ظاهر زیبای خانه را به‌تدریج دچار تغییر می‌کند.

  • یک طراح پروژه های بزرگ معماری داخلی گفت: زمانی که خانه‌ای طوری دوباره‌سازی شود که اسکلت کلی ساختمان تغییر نکند اما تغییرات در جهتی باشند که عمر سازه افزایش پیدا کند و ماندگاری آن بیشتر شود به این عمل مرمت ساختمان یا بازسازی (Renovation) گفته می‌شود.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری پول بانک، بازسازی خانه راهی برای داشتن خانه‌ای جدید است. ساختمان‌ها چند سال پس از ساخت به‌تدریج دچار استهلاک می‌شوند. این مسئله ظاهر زیبای خانه را به‌تدریج دچار تغییر می‌کند.

    در همین راستا از مهندس ابوالفضل منصوری در زمینه بازسازی منازل سوال کردیم که در این مصاحبه تقدیم نگاه های زیبای شما می شود.

    بازسازی خانه چیست و چه لزومی دارد؟

    در درجه‌ی اول باید به این پرسش مهم پاسخ دهیم که بازسازی خانه شامل چه تغییراتی می‌شود. زمانی که خانه‌ای طوری دوباره‌سازی شود که اسکلت کلی ساختمان تغییر نکند اما تغییرات در جهتی باشند که عمر سازه افزایش پیدا کند و ماندگاری آن بیشتر شود به این عمل مرمت ساختمان یا بازسازی (Renovation) گفته می‌شود.

    تفاوت بازسازی با نوسازی ساختمان این است که در عمل نوسازی بیشتر ظاهر چیزها مانند کف‌پوش، سقف، کاغذ دیواری یا نقاشی دیوارها، عوض کردن شیرآلات خانه و مواردی از این دست تغییر می‌کنند. از طرفی بازسازی می‌تواند شامل دوباره‌سازی ساختمان نیز باشد. با این حال بازسازی خانه نیز انواع مختلفی دارد و می‌تواند موارد گوناگونی مانند تغییر در تأسیسات خانه، تغییر فضاهای داخلی، رفع فرسودگی خانه و غیره را شامل شود.

    منصوری تاکید کرد، مراحل بازسازی ساختمان به شرح زیر است:

    ۱.درک نظر کارفرما و همچنین ارائه طرح پیشنهادی توسط طراح تیم خود برای بازسازی ساختمانی که به شما سپرده شده و بازسازی نمای ساختمان مطابق با خواسته کارفرما

    ۲.طرح مورد نظر را به توافق برسانید سپس با کارفرما هماهنگی کنید تا برنامه نوسازی را در اختیار پیمانکار قرار دهید و در نهایت مبلغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت کنید تا مراحل نوسازی آغاز شود.

    ۳.اگر مجبور به تغییر نمای ساختمان هستید، باید نمای ساختمان را تخریب کنید با توجه به خسارت وارده، باید از مناطقی که برای تردد افراد استفاده می شود محافظت کنید تا عابران پیاده، خودروهای پارک شده، کارگران و خودروهای عبوری آسیب نبینند.

    ۴.شروع به جداسازی شیرها، کابینت ها و مصالح ساختمانی و خاموش کردن گاز محل بازسازی بلوک اصلی توسط کارگران ماهر

    ۵.شروع به تخریب دیوارها و کف ساختمان و سرویس های بهداشتی (در صورت وجود دیوار باربر به مهندس عمران و پیمانکار مجرب نیاز است)

    ۶.تعویض لوله کشی آب سرد و گرم طبق طرح جدید

    ۷.اجرای سیم کشی برق طبق نقشه های جدید

    ۸.نصب سیمان کاری و عایق کاری پس از خشک شدن سیمان حمام و آشپزخانه

    ۹.تعویض درب و چهارچوب

    ۱۰.نصب چهارچوب درب کابینت و پنجره نو و نصب شیشه

    ۱۱.نصب سقف جدید و روشنایی و یا نصب کناف

    ۱۲.اجرای کف سازی و کاشی کاری و سرامیک سازی ساختمان و اجرای پله و نمای ساختمان

    ۱۳.اجرای نقاشی ساختمان

    ۱۴.نصب کابینت آشپزخانه و سقف کاذب در حمام و سرویس بهداشتی

    ۱۵.نصب کلید و پریز ساختمان و تزیینات نور

    ۱۶.نصب کاغذ دیواری و پارکت، سرامیک بین کابینت و سنگ قدیمی

    ۱۷.نصب درب های داخلی ساختمان

    ۱۸.نصب شیرآلات و سینک

    ۱۹.نصب درب های داخلی ساختمان

    ۲۰.نظافت عمومی ساختمان توسط کارفرما و در صورت توافق قبلی با پیمانکار

    آدرس اینستاگرام مهندس ابوالفضل منصوری:

    Gachbori.mansouri1356@

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=347595

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم