• امروز : سه شنبه, ۵ تیر , ۱۴۰۳
2

معرفی بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان | تتر ، دای و USDC

  • کد خبر : 344073
  • 22 اردیبهشت 1403 - 2:08
معرفی بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان | تتر ، دای و USDC

فهرست محتوا با رایج شدن ارزهای دیجیتال میان کاربران ایرانی، انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری، اهمیت بیش از پیشی پیدا می‌کند. استیبل کوین ها در واقع دارایی‌هایی با پشتوانه ارزشمند هستند که تلاطم و نوسان سایر ارزهای دیجیتال را تجربه نمی‌کنند و با توجه به قیمت تتر امروز سرمایه‌گذاری مناسبی برای کاربران ایرانی به […]

فهرست محتوا

  • با رایج شدن ارزهای دیجیتال میان کاربران ایرانی، انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری، اهمیت بیش از پیشی پیدا می‌کند. استیبل کوین ها در واقع دارایی‌هایی با پشتوانه ارزشمند هستند که تلاطم و نوسان سایر ارزهای دیجیتال را تجربه نمی‌کنند و با توجه به قیمت تتر امروز سرمایه‌گذاری مناسبی برای کاربران ایرانی به حساب می‌آیند. در این مقاله به بررسی بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان می‌پردازیم.

     

    بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان

    استیبل کوین‌ها مدت‌ها است که در دنیای ارزهای دیجیتال حضور دارند و به دلیل عملکرد مناسب‌شان در گذر زمان، نظر سرمایه‌گذاران سنتی و نهادهای قانون‌گذار را نیز به خود جلب کرده‌اند. استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که از نظر ارزش به دارایی‌های باثباتی مانند فلزات گران‌بها یا ارزهای فیات رایج مثل دلار یا یورو وابسته هستند.

     

    در واقع، به ازای هر توکن استیبل کوین که توسط نهاد موسس آن ضرب می‌شود، دارایی فیزیکی معادل آن در ذخایر بانکی قرار می‌گیرد تا ثبات قیمت را تضمین کند و پشتوانه ارزشی واقعی برای استیبل کوین فراهم کند. استیبل کوین‌ها معمولا به صورت مستقل از سایر بازار ارزهای دیجیتال نوسان دارند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری امن‌تری هستند. برای انتخاب بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان باید انواع مختلف استیبل کوین را بررسی کرد و بر اساس شرایط مالی آن را انتخاب کرد.

     

    انواع استیبل کوین

    دسته‌بندی‌های مختلف استیبل کوین‌ها اساسا بر اساس دارایی‌های پشتوانه آن‌، تعریف می‌شوند. درک دقیق انواع مختلف استیبل کوین‌ها می‌تواند در درک بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان کمک شایانی به کاربران بکند. به طور کلی می‌توان استیبل کوین‌ها را به دسته‌های مختلف با پشتوانه ارز فیات، دارایی فیزیکی، ارز دیجیتال و استیبل کوین الگوریتمی تقسیم کرد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

     

    استیبل کوین با پشتوانه فیات

    رایج‌ترین نوع استیبل کوین‌ها با پشتوانه فیات هستند که با ارزهای رایجی مانند دلار آمریکا، یورو یا پوند انگلیس پشتیبانی می‌شوند. ارزش هر واحد استیبل کوین با پشتوانه فیات، معادل یک واحد از ارز پشتوانه آن است و نسبت پشتوانه به میزان عرضه، همواره ۱ به ۱ باقی می‌ماند. پشتوانه استیبل کوین‌های با پشتوانه فیات، ارز واقعی است که در حساب‌های بانکی نگهداری می‌شود.

     

    کاربران می‌توانند استیبل کوین‌های خود را با نرخ برابری با ارز پشتوانه، مسترد نمایند. مهم‌ترین مزیت استیبل کوین‌های با پشتوانه فیات، سادگی ساختار آن‌هاست. تتر و USDC دو استیبل کوین معروف با پشتوانه دلار آمریکا هستند. برای خرید تتر و بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال رابکس استفاده کنید.

     

    استیبل کوین‌ با پشتوانه کالا

    دسته‌ی دوم استیبل کوین‌ها، استیبل کوین‌های با پشتوانه کالا هستند. همان‌طور که از نامشان پیداست، این نوع استیبل کوین‌ها با دارایی‌های قابل معاوضه مانند فلزات گران‌بها پشتیبانی می‌شوند. رایج‌ترین کالایی که برای پشتوانه این نوع استیبل کوین‌ها به کار می‌رود، طلا است.خرید این نوع استیبل کوین‌ها در واقع نوعی سرمایه‌گذاری بر روی کالای مورد نظر به حساب می‌آید و محدودیت خرید و فروش فیزیکی این کالاها برای کاربران از سراسر دنیا را از بین می‌برد.

     

    استیبل کوین با پشتوانه ارز دیجیتال

    در نگاه اول، شاید ایده پشتوانه ارز دیجیتال برای یک استیبل کوین عجیب به نظر برسد. به نظر می‌رسد ناپایداری ذاتی ارزهای دیجیتال نمی‌تواند منجر به ثبات در استیبل کوین‌ها شود. با این حال، استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز دیجیتال در مقایسه با فیات، تمرکززدایی بیشتری ایجاد می‌کنند و به نسبت، ثبات قیمت بالایی دارند. در این نوع استیبل کوین، هیچ نهاد واحدی کنترل دارایی‌ها را بر عهده ندارد و خرید ارز دیجیتال آن‌ها نیز همانند سایر ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.

     

    استیبل کوین با پشتوانه الگوریتم

    آخرین دسته‌ی استیبل کوین‌ها، نوع الگوریتمی یا بدون پشتوانه است. این نوع استیبل کوین برخلاف سایرین، از هیچ دارایی یا وثیقه‌ای برای ثبات ارزش خود استفاده نمی‌کند. با این حال، این استیبل کوین‌ها از الگوریتم‌هایی برای کنترل عرضه و تقاضای خود بهره می‌برند. در صورت افزایش تقاضا، استیبل کوین‌های جدیدی ایجاد می‌شوند تا قیمت به سطح عادی کاهش یابد و در زمان افزایش عرضه، کوین‌های موجود در بازار خریداری شده و از گردش خارج می‌شوند.

     

    معرفی بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان | تتر ، دای و USDC

     

    معرفی بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان

    با بررسی انواع مختلف استیبل کوین و عملکرد و پشتوانه آن‌ها می‌توان گفت، بر اساس دسته‌بندی، بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان، استیبل کوین‌هایی هستند که پشتوانه ارز دیجیتال و ارز فیات دارند. استیبل کوین‌های با پشتوانه فیات، نوسان قیمت کمی دارند و می‌توانند به عنوان واحد حفظ ارزش برای ایرانیان اهمیت زیادی داشته باشند.

     

    استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز دیجیتال نیز به دلیل ماهیت غیرمتمرکز برای کاربران ایرانی امنیت بالاتری دارد. در این میان برای سرمایه‌گذاران طلا، استیبل کوین‌های مبتنی بر طلا نیز می‌تواند یک گزینه آسان باشد. در ادامه به بررسی سه مورد از بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان می‌پردازیم.

     

    ارز دیجیتال تتر

    تتر، یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار ایران است که توسط شرکت تتر لیمیتد و با پشتوانه دلار آمریکا ضرب می‌شود. ارز دیجیتال تتر با پذیرش بالا و مارکت کپ 68 میلیارد دلار، در اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود و نقدینگی بسیار بالایی دارد. در گذر زمان این استیبل کوین همواره ارزش دلاری خود را حفظ کرده و این برای استیبل کوین نکته بسیار مثبتی است.

     

    مهمترین مشکل تتر برای کاربران ایرانی امکان مسدود کردن تترهای آن‌ها توسط شرکت به دلیل تحریم‌ها است. به هر حال حجم نقدینگی بالا نشان از اعتماد کاربران جهانی به این استیبل کوین دارد و همین مساله تتر را در فهرست بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان قرار می‌دهد.

     

    استیبل کوین غیرمتمرکز دای

    رمز ارز DAI اولین استیبل کوین غیرمتمرکز بازار است که توسط پروتکل Makerdao و به پشتوانه ارزهای دیجیتال معتبر مثل اتریوم و بیت کوین ایجاد شده است. برای ایجاد هر دای مقدار بیشتری از اتریوم و بیت کوین وثیقه‌گذاری می‌شود تا پشتوانه دای‌های تولید شده از بین نرود.

     

    در صورت کاهش قیمت اتریوم و بیت کوین‌ها نیز پوزیشن وثیقه‌گذار لیکوئید می‌شود تا همچنان دای‌های ایجاد شده پشتوانه داشته باشند. در طی سال‌های زیادی که از ایجاد دای گذشته است، این رمز ارز همواره توانسته است ارزش یک دلاری خود را حفظ کند و چون غیرمتمرکز است یکز از بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان است.

     

    استیبل کوین USDC

    استیبل کوین USDC یکی دیگر از استیبل کوین‌های متمرکز مبتنی بر دلار آمریکا است که توسط شرکت Circle و صرافی Coinbase ایجاد شده است. این استیبل کوین نیز به پشتوانه دارایی‌های ذخیره شده این دو شرکت در سیستم بانکی آمریکا ایجاد شده و در طی زمان توانسته است ارزش یک دلاری خود را حفظ کند. USDC یکی از بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان است و به اندازه مورد توجه نهادهای قانونگذاری نبوده است و خطرات امنیتی ان به نسبت تتر برای کشورهای تحریمی نیز کمتر است.

     

    جمع‌بندی

    استفاده از استیبل کوین‌ها هم برای مقاصد سرمایه‌گذاری هم واسطه فعالیت در بازارهای مالی فارکس و ارز دیجیتال در ایران بسیار متداول است. در این میان انتخاب بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان با توجه به نوع آن‌ها و شرایط ویژه اقتصادی کشور اهمیت زیادی دارد. این مقاله با بررسی انواع استیبل کوین و شرایط کاربران ایرانی سه مورد از بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان را معرفی کردیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=344073

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم