• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

معاملات مسکن شفاف نیست/ نقش برخی بنگاه‌های املاک در آشفتگی بازار مسکن

  • کد خبر : 97025
  • 15 فروردین 1399 - 12:27
معاملات مسکن شفاف نیست/ نقش برخی بنگاه‌های املاک در آشفتگی بازار مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح اجاره‌داری حرفه‌ای، گفت:یکی از عوامل بروز آشفتگی بازار مسکن،فعالیت دلالان در برخی بنگاه‌های املاک است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان “یکی از اهداف راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی خانه‌های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره است”،گفته بود: مستاجران به دلیل بحران کرونا توان پرداخت اجاره‌بها را ندارند.
محمود محمودزاده با تاکید بر این‌که بازار اجاره همواره توسط بخش خصوصی ساماندهی می‌شود، افزود: موضوع اجاره داری حرفه ای به‌طور جدی توسط معاونت مسکن و ساختمان در حال پیگیری است. راه‌اندازی نظام اجاره‌داری حرفه‌ای راهکاری قابل اطمینان برای نظم دادن به بازار اجاره مسکن است.
وی با بیان این‌که از دیگر موضوعاتی که توسط وزارتخانه در خصوص بازار اجاره در دست پیگیری قرار دارد، تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان است ، افزود:‌ هدف ما در وزارت راه و شهرسازی از تلاش برای راه اندازی این سامانه و تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، شناسایی خانه‌های خالی و هدایت..

  • عضو کمیسیون عمران مجلس با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح اجاره‌داری حرفه‌ای، گفت:یکی از عوامل بروز آشفتگی بازار مسکن،فعالیت دلالان در برخی بنگاه‌های املاک است.

    معاملات مسکن شفاف نیست/ نقش برخی بنگاه‌های املاک در آشفتگی بازار مسکن – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "یکی از اهداف راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی خانه‌های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره است"،گفته بود: مستاجران به دلیل بحران کرونا توان پرداخت اجاره‌بها را ندارند.

    محمود محمودزاده با تاکید بر این‌که بازار اجاره همواره توسط بخش خصوصی ساماندهی می‌شود، افزود: موضوع اجاره داری حرفه ای به‌طور جدی توسط معاونت مسکن و ساختمان در حال پیگیری است. راه‌اندازی نظام اجاره‌داری حرفه‌ای راهکاری قابل اطمینان برای نظم دادن به بازار اجاره مسکن است.

    وی با بیان این‌که از دیگر موضوعاتی که توسط وزارتخانه در خصوص بازار اجاره در دست پیگیری قرار دارد، تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان است ، افزود:‌ هدف ما در وزارت راه و شهرسازی از تلاش برای راه اندازی این سامانه و تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، شناسایی خانه‌های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره است.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه گفت: هدایت خانه‌های خالی به سمت بازار اجاره موجب خواهد شد تا شاهد تاثیر مثبت در بازار اجاره باشیم. با توجه به وضعیتی که هم اکنون برای مستاجران وجود دارد و کاملا قابل درک است که بخش عمده‌ای از آنها به دلیل بحران کرونا، از عهده مخارج و هزینه کرایه واحدهای مسکونی برنمی‌آیند، امید است تا بتوانیم کمکی انجام دهیم و شاهد روند کاهشی اجاره بها به جای افزایش آن باشیم.

    کاهش 24درصدی معاملات مسکن در اسفند 98/ قیمت مسکن 8درصد افزایش یافت

    این در حالی است که عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با مثبت ارزیابی کردن برنامه وزارت راه و وزارت صمت برای اجرای طرح نظام اجاره‌داری حرفه‌ای در کشور گفت: یکی از عوامل بروز تنش و آشفتگی در بازار مسکن، فعالیت دلالان در برخی مراکز مشاوران املاک است، آن‌ها با استفاده از ارتباطاتشان نسبت به افزایش قیمت مسکن اقدام می‌کنند.

    مجید کیان‌پور ادامه داد: دولت به دنبال آن است مؤسسات اجاره‌داری حرفه‌ای در کشور فعال شود تا مالکان و مستأجران از طریق تیم‌های حقوقی مستقر در این مؤسسات قراردادهای خود را امضا کنند.

    وی تأکید کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی در حوزه مدیریت بازار اجاره مسکن، نحوه تعامل و ارتباط‌گیری میان مالک، مستأجر و مشاور املاک است، متأسفانه در مواردی مالک و مشاور املاک با یکدیگر ارتباط گرفته و نرخ اجاره را بالا می‌برند، حال با ایجاد مؤسسات حقوقی، ارتباط میان مالک و مستأجر قطع می‌شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: تفاوت مؤسسات اجاره‌داری با بنگاه این است که بنگاه‌دار بعد از اجاره خانه کارش تمام می‌شود اما اجاره‌داری حرفه‌ای مجموعه‌ای از وظایف است که باید در طول مدت اجاره خانه برای مستأجر و موجر انجام شود. از سوی دیگر مهم‌ترین حسن و فایده اجرای نظام اجاره‌داری حرفه‌ای، شفافیت در معاملات بازار اجاره مسکن است، مسئله‌ای که در شرایط کنونی کمتر دیده می‌شود.

    کیان پور گفت: به‌نظر می‌رسد با ایجاد مؤسسات اجاره‌داری حرفه‌ای، بازار اجاره مسکن کمتر دچار التهاب و تنش شود و این هم به نفع اقتصاد کشور و هم به نفع مردم است.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=97025

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم