• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

مردم 500هزار بلیت هواپیما و قطار را کنسل کردند/ کاهش 51درصدی سفرهای نوروزی

  • کد خبر : 92595
  • 02 فروردین 1399 - 21:02
مردم 500هزار بلیت هواپیما و قطار را کنسل کردند/ کاهش 51درصدی سفرهای نوروزی

وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۵۱درصدی سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: به‌دلیل شیوع کرونا مردم ۳۰۰هزار بلیت قطار و ۲۰۰هزار بلیت هواپیما را کنسل کردند. – اخبار اقتصادی – به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی با یادآوری این‌که “سال 98، سال بسیار سخت و پرکاری بود که به‌لطف خداوند شاهد تردد و فعالیت بی‌وقفه در حوزه راهداری و حمل‌و‌نقل بودیم”، اظهار کرد: در وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس کمیته حمل‌ونقل این ستاد، بحث حائز اهمیت ایفای نقش مؤثر و بازدارنده در جهت اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت و مصوبات ستاد ملی است.
وی افزود: این به‌معنای حفظ جان مردم و سلامت جامعه بوده و این بحث در صدر تکالیف وزارتخانه به‌صورت مأموریت ذاتی قرار داشته و امروز تشدید شده است. زندگی مردم به تولید و تأمین مایحتاج عمومی کشور بستگی دارد که ریشه اساسی آن در حوزه حمل‌ونقل است.
وی تصریح کرد: ‌اگر حمل‌و‌نقل آسیب ببیند، تأثیرات سنگینی خواهد داشت که روی معیشت مردم اثر می‌گذارد، به این شکل که اگر یک کالا با وقفه یا به‌میزان کم به دست مردم برسد ممکن است موجب سوء استفاده در بازار و فرصتی..

  • وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۵۱درصدی سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: به‌دلیل شیوع کرونا مردم ۳۰۰هزار بلیت قطار و ۲۰۰هزار بلیت هواپیما را کنسل کردند.

    مردم 500 هزار بلیت هواپیما و قطار را کنسل کردند/ کاهش 51 درصدی سفرهای نوروزی – اخبار اقتصادی –

    به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی با یادآوری این‌که "سال 98، سال بسیار سخت و پرکاری بود که به‌لطف خداوند شاهد تردد و فعالیت بی‌وقفه در حوزه راهداری و حمل‌و‌نقل بودیم"، اظهار کرد: در وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس کمیته حمل‌ونقل این ستاد، بحث حائز اهمیت ایفای نقش مؤثر و بازدارنده در جهت اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت و مصوبات ستاد ملی است.

    وی افزود: این به‌معنای حفظ جان مردم و سلامت جامعه بوده و این بحث در صدر تکالیف وزارتخانه به‌صورت مأموریت ذاتی قرار داشته و امروز تشدید شده است. زندگی مردم به تولید و تأمین مایحتاج عمومی کشور بستگی دارد که ریشه اساسی آن در حوزه حمل‌ونقل است.

    وی تصریح کرد: ‌اگر حمل‌و‌نقل آسیب ببیند، تأثیرات سنگینی خواهد داشت که روی معیشت مردم اثر می‌گذارد، به این شکل که اگر یک کالا با وقفه یا به‌میزان کم به دست مردم برسد ممکن است موجب سوء استفاده در بازار و فرصتی برای یک عده فرصت‌طلب فراهم شود.

    وی ادامه داد: به همین خاطر اجازه نمی‌دهیم هیچ کسی در هیچ نقطه‌ای از کشور و در هیچ رده‌ای درخصوص حمل‌ونقل تصمیم بگیرد چرا که این وظیفه محلی نبوده و یک وظیفه ملی است. باید جریان جابه‌جایی و آمدوشد براساس الزامات زندگی مردم و در چارچوب پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا پیش برود.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین با قدردانی از هموطنانی که توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا را برای اجتناب از سفرهای غیرضروری رعایت کردند به جایز نبودن آن با توجه به حکمی که از لحاظ شرعی رهبر معظم انقلاب صادر کرده‌اند اشاره کرد و افزود: آمار و ارقام به‌صورت کلی نشان می‌دهد که ترددها نسبت به سال گذشته 51 درصد تا 12 شب گذشته کاهش داشته و این جای خوشحالی است. قطعاً اگر تکرارها از این میزان خارج شود ترددها کاهش بالای 60 درصد را نشان خواهد داد و جا دارد باز هم از مردم عزیز کشورمان که به این مسئله توجه کرده‌اند تشکر کنیم و سپاسگزار آن‌ها باشیم.

    اسلامی بیان کرد:‌ مخصوصاً این اتفاق مسافران قطار و هواپیما روی داد که به‌ترتیب 300 هزار و 200 هزار بلیت را مردم کنسل کردند و این جای قدردانی دارند. امیدواریم این فکر، رویه و فرهنگ تقویت شود تا ما شاهد کنترل و بسته شدن این زنجیره انتقال ویروس باشیم و وزارت بهداشت بتواند این موضوع را به‌خوبی مدیریت کند.

    وی با بیان "جا دارد برحسب تکلیف از وزیر بهداشت و کل کادر درمانی کشور که ایثارگرانه در جنگ با کرونا برای حفظ جان مردم تلاش کرده‌اند و جان خودشان را در این راه دادند، قدردانی کنیم"، گفت:‌ از شهدای جبهه سلامتی که با ایثارگری جان خودشان را تقدیم کردند و برای آن‌ها آرزوی رحمت واسعه الهی دارم و برای مبتلایان هم شفای عاجل از خداوند خواستارم.

    وی با اشاره به موضوع مهم ترانزیت به‌عنوان یک موضوع حائز اهمیت در کشور در این شرایط اظهار داشت: در این شرایط بحث ترانزیت اهمیت بسزایی دارد و باید تجارت به‌عنوان یک فاکتور مهم برقرار بماند چرا که دشمنان ما در این شرایط تجارت، کار و تولید را هدف قرار داده‌اند.

    وی ادامه داد:‌ همان طور که شاهد هستید دشمنان ما حرف‌هایی می‌زنند که به‌ظاهر شکلی خیرخواهانه دارد اما محتوای آن شیطانی است. این هدفی است که دنبال می‌کنند چون می‌خواهند تولید در کشور متوقف شود، به همین خاطر باید مراقب باشیم که تولید، تجارت و ترانزیت کالا در مورد اقلامی که به اقتصاد مردم، جامعه و کشور مربوط می‌شود، آسیب نبیند، در این زمینه وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و وزارت کشور تکلیف دارند که تجارت همچنان برقرار نگه داشته شود و اجازه ندهند که به مردم آسیبی بیشتر از کرونا وارد شود.

    رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد ملی مبارزه با کرونا ابراز کرد: نکته حائز اهمیت دیگر که وزارت راه و شهرسازی آن را دنبال می‌کند بحث رساندن دارو و کالاهای خاص از مبادی تولید چه در خارج و چه در خارج به شبکه توزیع و سپس رساندن آن به دست مردم و محل‌های مصرف به‌خصوص بیمارستان‌ها است.

    اسلامی اضافه کرد: در این زمینه لازم است که این تجهیزات و کالاهای اساسی از طریق پروازها، قطارها و وسایل حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا و با رساندن آن در زمان مقرر این زنجیره پشتیبانی در این شرایط برقرار شود و به بهترین شکل تکلیف‌مان را برای جاری بودن زندگی مردم ایفا کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: موضوع مهم دیگر بحث غربالگری در پایانه‌ها و ترمینال‌هاست که کنترل‌های لازم انجام می‌شود. هم‌اکنون در خروجی 13 استان که به مأموریت وزارتخانه مربوط می‌شود، باید مشارکت حداکثری داشته باشیم تا غربالگری انجام شود و مانع سفر افرادی شوند که شناسایی می‌شوند، به این طریق اعتماد در جامعه و افکار عمومی با ارائه آمار مداوم منتقل خواهد شد.

    غربالگری بیش از 31میلیون نفر در بسیج ملی مبارزه با کرونا/ "سفرکردن" عاملی برای شیوع بیماری

    انتهای پیام/+

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=92595

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم